1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Roest onder portieren en achterklep.

Discussie in 'Exterieur' gestart door dB, 7 nov 2007.

  1. Niet elk jaar gechecked! Althans dat vinkje stond er niet elk jaar maar wel gewoon een netjes bijgehouden historie... Trouwens alleen de eerste 3 beurten bij Ford dealer tot 54.000 km.

    Daarna bij een allround autobedrijf. Ik zou in eerste instantie ook zelf bij moeten betalen. Alleen heeft de dealer dat stukje voor zijn rekening genomen terwijl ik mijn auto daar niet eens gekocht heb en ook niet in onderhoud heb.
     
  2. Ik ga morgen mijn focus schoonmaken (binnen en buiten) en dan ga ik begin volgende week naar de Ford garage om te kijken of ik in aanmerking kom voor de roestgarantie. Mijn focus komt uit januari 1999 en er zit een sticker op de auto (onder de motorkap) dat ik 10 jaar garantie heb op de carosserie.
    Toen ik de auto 2,5 jaar geleden kocht stonden er alleen maar Ford-stempels in het onderhoudsboekje..... dus ik ben benieuwd wat het gaat worden.
    Ik ga trouwens langs Auto Stuart in Elst.

    Hoop dat het onder de garantie valt! Bespaart me een hoop kosten!!!
     
  3. Gister tussen de middag "even" bij de Ford garage geweest. Ik kwam aan, heb gezegd dat ik kwam voor de roestgarantie van Ford. Die kerel vraagt of ik mijn onderhoudsboekjes nog heb. Ik zeg jaaa... die liggen in de auto.... nou sinds ik mijn auto gekocht heb, heb ik de auto in onderhoud bij mijn schoonvader -> die is monteur en doet alles aan mijn Ford. Vanaf die tijd heb ik dus geen jaarlijkse controle (lees: sinds 2,5 jaar) gehad bij de Ford..... nou.... ik werd daardoor direct afgewezen om in aanmerking te komen, want tja, er zitten wel spelregels aan die roestgarantie (de rest van de onderhoudsbeurten zijn allemaal door Ford gedaan en daar heb ik dan ook mooi een stempel van!).

    Vervolgens liet ik hem naar 1 portier kijken en heb gezegd dat dat niet van 2,5 jaar zo ver kon komen! Daar gaf hij mij gelijk in, maar dan moest ik maar contact opnemen met de Ford-garage waar ik de laatste stempel van had......

    :angry: :angry: GRMBL :angry: :angry:

    Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen? Ford Nederland bellen/mailen? Die Broekhuis Groep bellen?
     
  4. @Freaky: Ik zou naar je laatste dealer toe gaan.

    Hoe lang weet je al dat er roest op die plek zit?
     
  5. Nou, toen ik de auto heb gekocht, toen was de roets onder de achterruit klein, maar zat er al wel, en de roest bij de deur hadden we destijds ook geconstateerd.

    Maar ik weet pas sinds een tijdje het roestgarantie verhaal. Vandaar de "late" actie...
     
  6. @Freaky, zo zie je maar dat je gelijk actie moet ondernemen om defecten/klachten te laten verhelpen. Nu het van kwaad tot erger is geworden zit je met de gebakken peren. En dan kan ik me wel voorstellen dat de dealers nee zeggen.
    Zelf heb ik ook veel met zulk soort acties te maken gehad in mn garage carriere. Ik heb dus ook heel vaak nee moeten verkopen.
     
  7. Je hebt daar wel gelijk in, alleen toen wist ik dus niet beter.... dikke vette pech....

    Een voordeel dat ik heb, is dat het eigenlijk maar bij 1 portier echt behoorlijk erg is, en de rest van de auto (op de achterklep na) gene roest bevat! Dus wat ik dan zelf moet doen, valt dan nog mee, het hadden ook alle 4 de deuren kunnen zijn!

    Thanx voor je antwoorden iig!
     
  8. Heb je ook een foto van de roestschade?
     
  9. Het is niet aan de ford dealer maar aan de importeur of ze wel of niet je schade vergoeden!
    Gewoon door hem een claim laten indienen bij ford nederland.
    Ik zelf had geen 1 roest inspectie gehad!!!
    Wel bijna alle beurten op de juiste km stand maar de laatse 4 niet bij een ford dealer!!!
    Ik moest dus zelf van het schade bedrag 80 euro zelf betalen dacht op iets van 700 euro.
    De auto is 3 x terug geweest omdat het werk niet in orde was echt zeer geholpen door de dealer !!! Dat terwijl de auto door mij particulier gekocht is!
    Dus laat je niet weg sturen he.
    Succes :D
     
  10. Euhmm, je bedoelt of ik even een foto ervan wil maken en op het forum wil zetten!?

    Ik zal de foto's dit weekend maken, heb namelijk vandaag en morgen geen tijd helaas! Ik kom hiet wel even op terug...
     
  11. Dinsdag komt er een inspecteur fon ford nederland naar mijn auto kijken.
    Duimen jullie voor me?

    Gr dB
     
  12. Ik heb vorig jaar een Focus uit 2000 gekocht. Ik wist dat er roestschade aan de portieren en achterklep zat. Volgens de garage waar ik 'm heb gekocht, zou dit onder garantie van Ford worden gerepareerd. Dit laten checken door Boerhof in Groningen, het onderhoud boekje gekopieerd (hier stond geen enkele Fordgarage stempel in). Voor de reparatie moet ik 1200 euro bij betalen, omdat hij nooit eerder was gecheckt. Dit hoefde ik zelf niet te betalen, die garantie had ik gekregen van de garagehouden waar ik 'm had gekocht (netje zwart op wit vastgelegd).
    Na een jaar beurt + APK laten uitvoeren en weer een standaard roest-check. (De Focus was nu bijna een jaar in onderhoud bij Boefhof). Ik verwachtte er niet teveel van, maar deze keer werd (zowaar) alles (3 portieren, moterkap en achtklep) volledig onder garantie overgespoten.
     
  13. Eyz,

    Ik ben pas geleden ook voor roest bij ford geweest (maasdam) en ik kwam niet in aanmerking, ik had stempels tot 2006 in het boekje staan.

    Maar daar werd hij niet om afgekeurd hij zei tegen mij dat iemand van ford dus heeft gekeken naar de foto's en zei dat het roest wat ik heb geen garantie is.

    Grote roestplek onder de ruitenwisser
    Als je de achterklep opendoet en naar de hoekjes/randjes kijkt is het een en al roest/lak gescheurd.

    Zelfde geld voor de motorkap alle ronde randjes bijna roest.

    Ik ga het nog 1 x bij een andere ford garage proberen in ridderkerk.

    Anders koop ik zelf een andere achterklep en motorkap en ga die shave, oftewel geheel glad maken :), en booskijkers in de motorkap.
     
  14. Wat ik zo kloten vind is dat ze een jaar geleden niet eens maar mijn auto wilden kijken,
    toen waren het echt nog 2 beginnende plekjes.
    Nu willen ze ineens wel kijken maar ben nu wel een winter vol pekel en
    een natte zomer verder en daar is het niet bepaald beter van geworden.

    Als ze nou gewoon meteen gekeken hadden was de schade een stuk minder geweest dan het nu is.
    En ze kunnen zo zeggen dat ik er niet op tijd bij ben geweest, want ik heb
    van vorig jaar niets zwart op wit.

    Gr dB
     
  15. Even ter illustratie...dit zijn foto's van voor de reparatie.
    [​IMG]rechter voorportier
    [​IMG]achterklep
     
  16. de mijne staat er niet beter bij hoor.
     
  17. Nou ik heb bericht terug en het is te triest voor woorden.

    Ik ben daar op uitnodiging gekomen... ik had al een prijs opgaaf gedaan
    bij een ander schade bedrijf.
    Die rekende voor het volgende werk:
    2 portieren vervangen
    Achterklep vervangen
    1 portier repareren
    + spuitwerk
    2000 euro.

    Dinsdag heb ik dus nieuws gehad van ford.
    Die doen hetzelfde werk:
    2 portieren vervangen
    Achterklep vervangen
    1 portier repareren
    + spuitwerk
    Maar rekenen meer dan 3500 euro :shock:
    Zij zelf willen dan 1000 betalen en de andere 2500 moet ik ff bijleggen.

    Ik geloof niet dat ik zo gek ga zijn :roll:

    Gr Dirk
     
  18. Als ze 1000 euro willen betalen stel ze dan voor om bij die schadehersteller van jouw te gaan. Dan heb je voor 1000 euro eigen geld weer een auto als nieuw :lol:
     
  19. Je zou haast gaan denken he dat het wel degelijk goedkoper is dan die 3500 euro bij ford, maar dat ze op die manier net doen alsof hun dan 1000 betalen terwijl het mss normaal wel gewoon 2500 kost.

    :P
     
  20. @ MR BULLET:
    Heb ik gedaan maar het was hun way or the high way.

    @ NoToRiOuS20
    Ford vertelde mij dat de prijs van een portier ongeveer 350 euro was en een klep 400.
    Dan zit ik kwa onderdelen op 1100 euro.
    Dat zou betekenen dat ze 2400 euro rekenen aan uren en spuiten.

    Nou voor dat geld laat je een hele auto voor overblazen hoor.
    Dus ergens klopt daar echt iets niet.

    Bovendien wilden ze me niets op papier geven om het thuis nog eens rustig na te kijken.

    Gr dB
     

Deel Deze Pagina