1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Probleem of toeval

Discussie in 'Performance' gestart door jason101, 10 dec 2009.

  1. Ik heb intussen ff de standaardfilter teruggeplaatst. Morgen zie ik wel of het scheelt.
     
  2. heb je hem mischien nog extra in de olie gezet?
    Zie ook wel eens vetgeslagen LMM draden doordat mensen te enthousiast zijn met de luchtfilterolie..
     
  3. Ervaring met diesel: gewoon slecht, op het originele filter liep hij beter en
    zuiniger (ervaring op 3 diesels, met en zonder turbo)
    Ervaring met benzine: goed, niet inhouden en iets eerder zijn koppel, loopt
    dan ook een fractie zuiniger (ervaring op 7 benzine auto's, van 1.3i tot 2.0i)
     
  4. Wat voor olie moet ik hiervoor gebruiken dan?
    Wat ik heb gedaan is gewoon het filter geplaatst zonder enige olie. Misschien dat dit het probleem is.
    Staat ook niets over inolieën in de instructies bij het filter.
    Dus ik, als leek weet dit niet.
     
  5. Wel goed lezen naar de opmerking van Antig. ;)
    Je moet hem dus NIET! extra inolieën! Filter van K&N is standaard al ingeolied.
    Overigens staat ook in de handleiding hoe je hem kan schoonmaken en opnieuw moet inolieën en wat je hiervoor moet gebruiken.
     
  6. Dank je voor de waarschuwing Mark. Ga vandaag ff testen oftie met standaardfilter nog zo "gek" reageert.
     
  7. Overigens is dat roze / paarsige de olie die op de filter zit.
    Hoe zwarter de filter wordt, des te minder olie zit er dus op.

    Als je hem schoonmaakt en opnieuw in de olie zet, wordt hij dus weer die kleur.
     
  8. Het is erg belangrijk dat hij koude lucht kan pakken. Warme (motor)lucht zet uit en dus komt er minder lucht binnen dat in zich kan koppelen met de benzine.
     
  9. Met een inlegfilter speelt dat niet. Met een open luchtfilter alleen als je stilstaat (heb ik uit ervaring EN uit metingen).
     
  10. Ik heb ik mijn Focus dezelfde motor liggen en sinds oktober 2008 ook een K&N inlegfilter. Tot op vandaag geen enkel probleem. De motor loopt een stuk rustiger/stiller.

    Wel heb ik in augustus een kleine mod uitgevoerd door in de standaard 'Air Deflector' een gat te maken [hiervan zal ik binnenkort even een foto maken en bij 'Mijn Focus' posten]. Ik kan merken dat de auto nu veel makkelijker doortrekt, helemaal op hogere snelheden.
     
  11. Kom net terug van de winkel en heb gemerkt dattie met het standaardfilter niet inhoud naar de 3e en 4e versnelling. Heel gek allemaal. Moet dadelijk nog ff naar schiedam wat verder weg is. Eens kijken wattie doet op de snelweg
     
  12. Ben benieuwd!
     
  13. Denk dat het allemaal toeval is en het duidelijk niets te maken heeft met het nieuwe filter. Ook met standaardfilter reageert de auto anders als voorheen. Wat opvalt is dat de motor veel herrie maakt en klinkt heel grauw, als een schore keel zoals ik het noem.
    Iemand ooit zoiets meegemaakt en wat kan dit zijn?
     
  14. Hoi

    Ik koop regelmatig spul in Amerika en mij lukt het regelmatig om de invoerrechten te ontwijken door de verkoper op het pakketje te laten zetten dat het een cadeau is (Gift). Normaliter moet er de waarde worden opgezet. Bij een cadeau worden er geen invoerrechten op geheven. Moet het echter wel niet te gek maken zoals de laatste keer dat ik 6 serengety zonnebrillen bestelde.
     
  15. Als het een nw filter is hoef je dit niet direct in te olien, die zijn al voorzien van luchtfilter olie.
     

Deel Deze Pagina