Pilot Xenon probleempje

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door diederik89, 29 jun 2012.

  1. disabellen is de mooiste oplossing natuurlijk! maar indien je het op anderw ijze opgelost wilt hebben.... ik woon in BEMMEL :P en electra is juist mijn specialiteit :P

    p.s. op een vorige BMW kreeg men ALTIJD met 35 watt xenon problemen met meldingen, en ik besloot meteen 55 watt xenon er in te gooien en had NOOIT melding of moeilijk gedoe.
     
  2. 55watt in een reflector is not done, 35watt verblindt al, laat staan 55watt.
    Disable is natuurlijk niet de mooiste optie, de mooiste optie is het gewoon goed werkend te maken.
     
  3. Het instellen van HID verlichting is bij de Focus 3 niet mogelijk met een ELM327. Het gebruikte protocol om dingen te programmeren van de Focus 3 is niet gelijk aan dat van de Focus 2. Daarbij zijn de programma's ELMconfig en ELM-FF2 speciaal geschreven voor de Focus 2, C-max en Kuga. Ik heb onlangs geprobeerd om een Fiesta MK6.5 uit te lezen en dit is ook niet mogelijk.

    Vooralsnog kan je bij de Focus 3 niets zelf instellen of vrijschakelen met behulp van een ELM327. Je bent dus beperkt tot het uitlezen van fouten. Als je wat aan de instellingen wilt wijzigen ben je dus op de dealer aangewezen.
     
  4. Neen ik woon in Breda :) Noord Brabant. Ben naar Auto executive (zwolle) geweest, zij hebben het een en ander ook geprobeerd, verschillende ballasten/rechtstreeks vanuit accu, Uitgelezen, spanning etc leek goed. bleef storing geven. conclusie volgens hen of via de boordcomuter aansturen dat er HID xenon inzit.. of Controle lamp uitzetten.
    Rechtstreeks vanuit zo een risico zijn ivm brandgevaar,
    Hoor graag van je als jij denkt wat het zou kunnen zijn, in real life is het idd wat makkelijker.
     
  5. @JW
    Heb je het ook al getest op een C-Max?
     
  6. ELMconfig en ELM-FF2 werkt alleen op de Focus 2 (2004-2011) C-max (2003-2010) en Kuga (2008 tot heden). Deze auto's hebben ten opzichte van de nieuwe modellen een eenvoudiger CAN-bus systeem zonder lampcontrole.

    Op de Focus 3, de huidige C-max en grand C-max werkt het wijzigen van instellingen met de ELM327 niet.
     
  7. Als je dat allemaal moet kopen kun je onderhand net zo goed originele xenon kopen of zie ik het nou verkeerd?
     
  8. Nee ik heb mijn pilot xenon voor 125 euro gekocht en dit apparaatje was 50 euro en dan nog een relais kabel voor 25 euro dus ben 200 euro kwijt nu en het is nu allemaal werkend. Beter dan dat ik een pilot xenon pro-line koop en dan nog eens deze spullen erboven op moet betalen. ;)
     
  9. Dan valt het idd nog mee.dacht dat je in totaal meer kwijt was.
     
  10. jammer dat het allemaal in een reflectorkoplamp is ingebouwd...
     
  11. Ja klopt ben ik met je eens maar het is een lease auto dus kan er verder weinig aan doen. Eind januari 2013 kan ik weer een nieuwe auto uitzoeken en dan neem ik weer de ford focus wagon maar dan de titanium versie en de light upgrade pack. Dan hoef ik het zelf niet meer te doen hahaha
     
  12. Heb even naar de kabels gekeken die jij nu hebt, maar wil ik wat zinnigs gaan zeggen dan moet ik het spul gaan doormeten.
    Enige wat ik je kan meegeven is dat je in totaal 50watt per H7 lamp moet trekken om de lampcontrole te ontwijken. Nu zit er een relais en zo te zien wel een weerstand, maar zonder waardes kom je nu nergens helaas. Meten is de enige optie.
     
  13. beter!:thumbs:
     

Deel Deze Pagina