Pilot Xenon probleempje

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door diederik89, 29 jun 2012.

  1. Hallo allemaal,

    Het is waarschijnlijk een bekend probleem voor velen..
    Ik heb vandaag een Pilot xenon 8000k setje gekocht en vervolgens alles aangesloten, en gechecked was met half uurtje klaar, en deed even de verlichting aan om te testen en alles doet het perfect, geen storingen geen knipperende dingen alles doet het gewoon zoals het hoort te doen en ziet er mooi uit. maaaaarrr.. Ik wilde mijn auto even ergens anders parkeren en ik starte de auto en na 2 seconden vallen beide lampen uit en krijg de melding in mijn dashboard. Dimlicht defect. en zodra ik de motor uitzet en de lampen weer aan doet alles het weer perfect. Ze gaan alleen uit op het moment als ik de motor start en gaan dan ook niet meer aan.
    Nou was ik erachter dat ik misschien een canbus kabeltje tussen de starter en de lamp moet doen. Maar waar kan ik dat rechtstreeks uit de winkel kopen zonder het via internet te bestellen.. waar zijn adresjes waar ze die canbus kabeltjes verkopen voor de pilot xenon?

    Ik bezit een Ford Focus stationwagon 1.6 uit 2011
     
  2. wat dacht je er van om de wagen te starten VOOR je de lampen aanzet....

    door de auto te starten zakt de boordspanning zwaar in... in sommige gevallen tot onder de 7 volt. een xenon ballaster houdt daar niet van!
     
  3. Dat heb ik al meerdere malen geprobeerd maar dat werkt ook niet, heb ook eerst stukje gereden en later tijdens het rijden geprobeerd maar krijg dan gelijk een melding en valt de xenon uit. Ik ga het toch maar een proberen met de canbus kabels rechtstreeks van de accu, moet alleen ff een zaak in de buurt vinden waar ze dat verkopen.
     
  4. Hoi

    Ik heb een soortgelijke probleem met de Cmax, heb hierover ook een topic geopend, ik heb vanalles al geprobeerd, verschillende ballasten en canbus kabels, ook rechtstreeks naar accu, geen resultaat, als ik de auto niet start werken de lampen perfect, na het starten, cirac 10 sec vallen ze uit, varieerd.

    Hoor het graag als het bij jou wel opgelost is
     
  5. denk dat dit puur te wijten is aan lampcontrole systeem
    dus als je dit uit kan zetten zou het wel werken
    of als je 2x dimlicht onder motorkap hebt branden en daar stuurspanning pakt voor je xenon zou het moeten werken
    niet makkelijk of slim te doen

    of je moet het op een of andere manier kunnen uitzetten
    dit is waarschijnlijk waar de dealer voor in aanmerking komt
     

  6. Oeii dan hoop ik dat het bij mij wel gaat lukken, ik ga vandaag warning cancelers halen, en die bouw ik daar direct in bij de winkel want als het niet werkt dan breng ik het gelijk terug. Ik ben ook al aan het zoeken geweest om de dimlichten controle uit te zetten. maar dat zal inderdaad bij de dealer moeten gebeuren.
     
  7. Ik had dit probleem ook alleen enkel met de slim ballasten de kleintjes dus met de grote niet meer ...
     
  8. Welke ballasten zijn dit dan?
    Als het hiermee opgelost is dan zou dat mooi zijn
     
  9. Warning cancellers hebben er bij mij ook ingezeten, had niet mogen baten helaas, hoop voor jou wel ! Laat het maar even weten !
     
  10. Dat zijn de ballasten uit de 'classic' serie. Dat zijn wat grotere/dikkere grijze ballasten ipv de zwarte dunnere van de pro
     
  11. Ik ben naar elst geweest vandaag en ik moet zeggen dat het steeds beter gaat. ik heb daar voor de winkel gestaan met de motor kap open en ze hebben er als eerste van die pilot start blokjes tussen gezet want die had ik niet. en nu branden ze soms een half uur tijdens het rijden en gaan ze weer uit. Ik heb alsnog een kabel gehaald. een relais kabelset universeel van pilot die je rechtstreeks van de accu trekt. Ik ga hem nu installeren en laat weten of het dan gelukt is!
     
  12. Eindelijk! alles werkt zoals het hoort nu. Ik heb gewoon de relais kabel aangesloten en als ik nu de motor start blijft die gewoon aanstaan =) alleen als je hem uitzet en aanzet tijdens het rijden geeft die wel de melding dat dimlicht kapot is terwijl die het wel gewoon doet hahaha dat is omdat je hem nu gewoon rechtstreeks uit de accu heb. Aanrader voor iedereen dus!

    hier kun je de kabel zien: http://www.pilotxenon.com/?id=56&title=bekabeling

    De:
    CAN-bus kabel universeel​


    De universele Can-bus relais kabel wordt alleen gebruikt bij auto’s met een lamp checkcontrol (dit laat in je dashboard zien of er een lamp defect is) en is alleen noodzakelijk bij een Pilot Classic xenonkit. Deze kabel krijgt zijn voeding rechtstreeks van de accu en dmv weerstanden wordt de boordcomputer als het ware omzeild.
    Leverbaar in 12 en 24 Volt.



    met deze kabel werkt het gewoon ten allertijde ;)


    Succes!
     

  13. Kijk Goed nieuws! Kun je het daar direct bestellen op de site? Wel enigzins vreemd ze hebben bij mij ook rechtstreeks vanaf de accu aangesloten en toch nog storing, maar dit betekent dus ook dat je dimlichten bij nacht niet automatisch aanspringen...? omdat je de boordcomputer omzeild,
     

  14. Heey, ik heb het bij deze site vandaan:

    http://www.carfantasy.nl/xenon-beka....html?osCsid=a92f78f08acae2689d1110e630a27678

    Het is vrij simpel aan te sluiten.. Je haalt de pilot starters er tussen uit (dat zijn die zwarte blokjes) en sluit die kabel ervoor aan. Dan zet je het rode draadje op je accu en het zwarte draadje monteer je op je chassis. ze leveren er zelf borende schroefjes bij en die gebruik je om je zwarte kabel op je chassis te monteren. en dat goude blokje is je weerstand. ook die moet je op je chassis zetten omdat je weerstand heel erg heet word. Is een klusje van 10 minuten. Ik denk dat inderdaad je verlichting s'nachts niet automatisch aan zal gaan omdat je het omzeild maar goed dat is verder geen probleem toch,, je kan ze ook handmatig aan zetten en ik heb mijn verlichting altijd aan staan.
    Ik rijd nu al een dag met die dingen probleemloos! Ben er heel tevreden mee. Is echt een hele nieuwe ervaring met de hoeveelheid licht opbrengst!
    Ik maak wel even een foto!
     
  15. [​IMG]



    Dit is dan het eindresultaat! op de foto lijkt het wel heel extreem door de lens maar je weet hoe het eruit ziet
     
  16. Ja als xenon in een reflector en dat is knap vervelend voor tegenliggers. Je ziet de glare in beide lampen duidelijk, ben benieuwd hoeveel knipperaars je gaat krijgen. Wellicht valt het mee maar goed.

    Wel slecht dat ze het niet gewoon kunnen oplossen. Het hoort heel eenvoudig te zijn namelijk. Je halogeen is 50-55watt en xenon 35watt, je moet die 20watt extra compenseren door een weerstand parallel te schakelen over je ballast (12v kant).
    20watt op 12volt is 1,66A dat geeft ongeveer 7ohm. Weestand van 7ohm en 25(of 50) watt parallel aan de ballast zou ook moeten werken (tenzij je een giga blindstroom trekt maar dat zal niet gebeuren als het 12V gelijkspanning is).
    Wellicht dat je dan nog te maken hebt met de schakelende voeding van de ballast, maar dat kan je oplossen met een condensator parallel aan de ballast.

    Je hebt nu je xenon via de accu lopen, als je de normale halogeenlamp zou installeren (samen met je huidige xenon) ben je ook van de melding af.
    Ieder z'n ding natuurlijk, maar met controlelampjes aan rijden terwijl het niet hoeft is niet handig.
     

  17. Hey, kun je dit wat duidelijker omschrijven..? Ik ben het wel met je eens over de controlelampje en geluid dat continue blijft afgaan ook tijdens het rijden.

    Zoals je het omschrijft lijkt het simpel maar het heeft inijn geval zeker niet gebwerkt, Wellicht is er iemand die de lampencontrole systeem kan disable..:)
     

  18. Ik heb nergens last van hoor, alleen op het moment dat ik de verlichting aan doe dan krijg ik een melding en dat is na 5 sec. weer weg. Heb geen lampje in me dashboard of rare geluidjes. Het bevalt me prima! Ik heb ondertussen het zwarte draadje die ik op me chassis had op de min van de accu gezet want de relais knetterde/schakelde nog sneller dan een drilboor en dat is nu een stuk minder:thumbs:
     
  19. Je woont in Elst neem ik aan?
    Ik woon in Arnhem Zuid de Schuytgraaf, wellicht kan ik het eens wat duidelijker maken, zal vanavond even een tekeningetje uploaden met hoe ik denk dat je eraf bent ;)
    Wil ik van jou alleen weten hoeveel stroom je relais nodig heeft of hoeveel weerstand je relais heeft.

    EDIT: ik zie dat er al een weerstand bij zit, dan wil ik het graag in real life zien voordat ik wat ga roepen verder. Even meten dan :)
     
  20. Ik heb een elm327 module dus mocht het nodig zijn wil ik wel kijken of ik het kan disablen.
     

Deel Deze Pagina