1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Performance tuning

Discussie in 'Performance tuning' gestart door dimelot, 19 jun 2020.

  1. Ik hoop vooral voor jou dat ze de Nm wat beperkt hebben, anders draait je bak op meer Nm dan ie aankan..
     
    Patman, gerardTDCI, meeder en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. nee, nog nooit eigenlijk.

    waarom geen dyno en wel een tune?
    als ze er slechte ervaringen mee hebben zou ik het als tuner niet meer aanbieden voor de 1.0 :shrug:

    wat noem je speels gemak?
    de laatste 20 á 30 km naar topsnelheid duurt toch vaak net ff iets langer. (althans bij mij wel)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. #23 Iodokus, 2 aug 2023
    Laatst bewerkt: 2 aug 2023
    Als het zo belangrijk is om snel van 0 naar 100 te gaan waarom heb je dan niet gelijk een Focus gekocht met meer paarden en de bijbehorende trekkracht onder de motor kap?

    Als het dan toch over sprintjes gaat dan ben ik persoonlijk meer geïnteresseerd in tijd die nodig is om van 100 naar 200 te komen ;)


    De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik dat wel eens gedaan heb. Met de huidige auto twee keer, 1 keer stock (4.9) en 1 keer na het plaatsen van de M380 map (4.1). Beide keren gebruikmakend van de LC optie in de track modus. :oops:

    Gerard heeft de vraag ook al gesteld, maar wat is speels gemak? Ik dacht ook altijd dat mijn toenmalige 1.6 Ecoboost vlot richting de 200 km/u ging (top volgens Ford 232), geloof me als ik zeg dat ik daar nu hèèl anders over denk :mrgreen:

    Zonder nu je pret te bederven en als een opa met het vingertje over te komen, nu even zonder gekheid. Het was geen race monster en zal het ook niet worden, althans niet als je er lang plezier van wilt hebben. Laat die dyno uitvoeren door iemand die er echt verstand van heeft. Laat ook een gasmeting uitvoeren, je zal niet de eerste zijn waarbij de verbranding niet ok is na een tuning, met alle mogelijke vervelende (lees kostbare) gevolgen van dien.
     
    gerardTDCI, Patman, Tom91 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Moeten we ons afvragen hoe je het weet dat je in de 2de versnelling max 95 kan en dan begrenzer inkickt?:schater:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  5. Iets zegt mij dat dit blokje geen lang leven zal hebben…

    Is een gevoel he, hoeft natuurlijk niet zo te zijn
     
    Edgar Focus en M.Blaak vinden dit leuk.
  6. Nee hoor een keer geprobeerd met een goed warm blok en dan weet je genoeg dus nu vlak daarvoor doorschakelen maar is niet mijn standaard rijstijl hoor. Maar soms wil je wel eens wat testen. Net zoals zo hard mogelijk door een bocht gaan. Of zoals sommigen doen de topsnelheid testen maar ik heb genoeg hard gereden. Geen idee wat de topsnelheid is van deze :mrgreen:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. #27 trucker0werner, 2 aug 2023
    Laatst bewerkt: 2 aug 2023
    @Edgar Focus
    Topsnelheid is zelde interessant, de kans dat je in duitsland rijdt is klein. Maar naar 210 trekt hij zeker.

    140pk is standaard wat een tuner krijgt. Kans is dat dit dus idd van een ford afkomt die affabriek 140pk had.
    Zo worden wel vaker dingen gekoppieerd uit andere laden. Zoals egr verwijderen.
    Elders software draaien waar egr affabriek afwezig is. Gevolg deze software wordt dan uit elkaar getrokken im net dat deel te vervangen zodat het egr niet meer meedoet

    @Patman
    Geef hem aan de juiste persoon en die krijgt elke motor na 30.000km om zeep.
    Zo een heb ik gekend, 1.6thp 150pk 2x gehad, 2x opgeblazen, 1x 1.6thp 200pk en opgeblazen. Toen jaquar 2maanden en auto total loss door brand bij de motor.

    Blokken worden tegenwoordig tot zelfdestruct gebracht door al tegen maximum te zitten.
    Vroeger had je blok waar je turbo druk van 0.5bar had. Nu 1.5bar turbodruk. Makkelijkste manier voor meer vermogen.
    Hierdoor hoeft maar ff iets fout te gaan en je hebt voortijdig detonatie. Gevolg dat door deze klap je motor zwaar op zijn donder krijgt. Met gevolg defecte zuigers
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  8. Wat was alweer de koppel die de handbak van 1.5 150pk versie kon hebben?
    Ik zie chiptuners die 300 en zelfs 340nm uit de motor persen.
     
  9. 240.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  10. Bij de mapping van Mountune piekt ie op 285nm.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina