1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Performance tuning

Discussie in 'Performance tuning' gestart door dimelot, 19 jun 2020.

  1. Omdat er toch vaak vraag was naar het motorisch tuning van je Focus is er een apart forumonderdeel gemaakt om het overzichtelijker te houden.
    De oudere berichten over tuning die eerst bij Performance stonden worden langzaam aan hierheen verplaatst.
     
  2. goed bezig :thumbs:
     
  3. Doe je goed :thumbup:
     
  4. Ik had een offerte aangevraagd bij een bedrijf en had netjes een berichtje terug gekregen en daar staat in dat hun 2 uur de tijd nodig hebben om mijn auto te tunen wat zij jullie ervaringen betreft focus 1.0 st line 2020
     
  5. :confused: Wat heeft deze vraag met dit topic vandoen :confused:
     
  6. Niks meer dan normaal
     
  7. dit is toch een vraag over tuning?
     
  8. Volgens mij geeft Dim in dit topic alleen maar aan dat hij het forumonderdeel “Performance Tuning” heeft aangemaakt, maar goed ik kan het mis hebben natuurlijk :mrgreen:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  9. Vraagje.

    ik heb sinds bijna een jaar een focus mk3 1.0 ecoboost 100pk

    deze auto heb ik een maand geleden laten chiptunen.
    De auto is echt wel flink pittiger geworden.
    Een 0-100 sprintje is van 12,5sec naar 11 seconden gegaan.
    Echter ben ik wat verbaasd dat 40pk+ slechts 1,5 seconden verbetering geeft.
    Wat zijn jullie ervaringen?
    Jullie hebben ook vast wel wat sprintjes getest.

    ik hoor heel graag jullie ervaringen
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  10. Het gaat niet alleen om pk’s maar vooral om hoeveel nm je erbij hebt gekregen. 40pk extra maar als dat maar een paar nm is is dat niet zo heel gek. Maar 1,5 seconden is best een flinke slag hoor.
     
    Lars duijndam vindt dit leuk.
  11. Zou van 170 naar 240nm ongeveer moeten zijn. De tuner gaf aan dat zij liever geen dyno run doen met de 1.0 blokjes omdat deze best wel op hun lazer krijgen en zij in het verleden wat problemen hebben gehad.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  12. na tunen niet dan?:loco:

    of

    wie zegt dat je tuning het juiste effect heeft gehad, zonder bevestiging van een dyno run.:worship:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  13. dat dacht ik dus ook. Geen dyno doen dus je moet ze maar op hun woord geloven. Beetje vreemd. Dyno kun je ook rustig opbouwen voor resultaat
     
  14. Dat er flinke stappen zijn gemaakt is een feit. Dat merk ik aan alles.. voor de tuning kwam ik niet onder de 12,5sec op een 0-100 sprint. Dat is nu 11.0
    Zo ook de topsnelheid. Die stopte gewoon bij 180… nu 210 met speels gemak.
    Maar ik vind het persoonlijk ook wat vreemd dat ze liever geen dyno deden. Je wilt tenslotte toch graag je resultaten zien en evt dipjes zichtbaar maken..
    Ik overweeg ook zeker om alsnog terug te gaan om een dyno run te claimen.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  15. De rede dat je geen gigantisch verschil ziet is dat over het hele toeren bereikt je vermogen bij hebt gekregen waar voor heen je vermogen stabieliseerde stijgt hey nu verder.
    Denk aan boven de 3000rpm bijvoorbeeld als voorbeeld.

    Nm is onderin voornamelijk gestegen en hoger wat stabieler.

    Ivm pk nm x rpm is. Is de pk ook flink gestegen.

    Wat nog steeds is, is dat hij vermogen kan reduceren in laatste versnelling.
    Dus biven de 3de of 4de pas alles krijgt.
    De rede dat bij stoplicht sprintje tegen valt maar op snelweg fijner rijdt.

    Het is gek dat ze geen dyno doen. Want of je nu op snelweg in zijn 3 a 4 optrekken volgas of op de dyno.

    De mijne heeft zonder probleem erop gedraaid
     
  16. Als je betaald hebt voor tuning incl dyno zou ik dat zeker doen. Wat @trucker0werner ook zegt klopt wel maar dat kun je alleen op de dyno uitdraai zien waar de PK en NM het meeste winnen/vooruit zijn gegaan.
     
  17. Als 1,5 seconden weinig klinkt, hoe klinkt een verbetering van meer dan 10% dan?
    Want dat is het wel hè, meer dan 10% (bijna 12, zo uit mijn hoofd) verbetering.
    Echt een nette score hoor.
     
  18. En als je 2x moet schakelen om de 0-100 te doen, valt er ook niet gigantisch veel te winnen na chiptunen (tenzij je een snelle automaat hebt natuurlijk). Het is interessanter om in 1 versnelling een acceleratie te doen. Bijvoorbeeld 80-120
     
  19. Ik heb 1.0 125pk en red net niet de 100 in 2de versnelling, rond de 95 knalt de begrenzer erin dus als jij nu kan doortrekken in 2 naar 100 of meer heb je een behoorlijke verbetering te pakken. Heel eerlijk trouwens, als je nu 140pk hebt denk ik dat er gewoon stock Ford software is geladen want de 1.0 ecoboost is max 140pk alleen die zijn in NL nauwelijks of niet geleverd.
     
  20. 100pk ecoboost heeft over het algemeen 5bak. Mogelijk dat dit net iets helpt. Meeste bakken is idd bij 90 zit je tegen de rode lijn aan in zijn 2.
     

Deel Deze Pagina