1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Op-internet-gespotte-Focus-te-koop topic 2016

Discussie in 'Prullenbak' gestart door B@Zzz..., 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja dit is een prima motor. Echter deze auto is niet voor verkoop in NL ivm mogelijke WOK melding en/of reeds teruggevoerd BPM.
     
  2. Dan heb je het dus over een Focus 2.2 uit 2010 of 2011. Mijn F2.2 leasebak uit half 2009 was nog gewoon Euro IV + DPF Emissies volgens Ford Etis
     
  3. Dat klopt
     
  4. #104 montagne, 18 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mrt 2016
    Nog ff voor de volledigheid.
    1.6, 109 pk zoals de oude 1.6 maar geen PSA en dus meer olieinhoud als de 3,8 liter olie van het PSA blok.

    Zo ja moet er een kleine aanpassing in topic " veel voorkomende zwakke punten"
     
  5. #105 antig01, 18 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mrt 2016
    Nee je begrijpt het niet goed denk ik.

    Focus 2: Alle 1.6 Diesel zijn 16 klepper. Je hebt de euro 3 variant zonder roetfilter, euro 4 met roetfilter en additief en je hebt euro 5 met een gecoat roetfilter welke onderhouds vrij is. Motormechanisch zijn ze allemaal hetzelfde. (PSA)

    Van de Focus 3, heb je alleen de 8 klepper 1.6 TDCI (95, 105 en 115pk), ook dit is (deels) PSA, echter een compleet andere motor. Deze heb je alleen met gecoat roetfilter. Persoonlijk zou buiten het rijden van een nieuwe model Focus, deze motor altijd mijns voorkeur hebben.

    Daarnaast zou ik je willen adviseren dat als je een Focus 3 koopt een 115 PK te nemen omdat hier minder attributen opzitten om de uitstoot te verlagen, en wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan.
     
  6. Niet als je het over cdpf hebt. Zie punt 1.3 eerst bullet laatste zin. Wat betreft meer olieinhoud is mij niet bekend.
     
  7. Ik was niet helemaal zeker vandaar de aanvullende vraag. Dan ga ik toch mijn focus weer op de 1.8 richten. Voor mij geen 1.6 PSA meer!!
    Een Focus 3 behoort niet tot de mogelijkheden.
    Dus een 2.1 of 2.2 met.1.8 en een dpf zonder eolys.
     
  8. Als je de 1.8 TDCI wil kom je in Nederland vrijwel altijd bij de Focus 2 fase 1 uit. Deze heeft af fabriek geen roetfilter. De Focus 2 fase 2 is in Nederland officieel nooit met de 1.8 TDCI geleverd (dit vanwege het feit dat deze geen roetfilter had).

    In het buitenland is de Focus 2 fase 2 wel gewoon met de 1.8 TDCI geleverd. In Nederland kom je deze sporadisch tegen (import).
     
  9. Alle 2.1 die ik zie vanaf 2005 zijn Euro IV volgens FordEtis. Euro IV is met en zonder DPF;Fase IV emissienorm en Fase IV + DPF emissies waarvan de laatste dus wel een DPF heeft met de fijne vloeistof.

    Had idd een 2.2 met 1.8 gezien maar kon geen kenteken achterhalen.

    Ga de auto helemaal uitpluizen als ik wat gevonden heb
     
  10. Deze dus.
     
  11. #111 montagne, 29 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2016
    n.v.t.
     
  12. #113 montagne, 7 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2016
  13. raken ze ook aan de straatstenen niet kwijt.
    ze hebben wss geen idee hoeveel power en TLC er in deze auto zitten.
     
  14. O Ja zie hem nu achter ook zitten. Bang dat ze hem niet zien in het donkerr
     
  15. Ben ik ook bang voor... maar er staat toch wel een heel verhaal bij, in ieder geval over de TLC. Moet echt een (carbon)liefhebber voor gevonden worden, zeker voor die prijs...
     
  16. Klopt hoop dat die man met het bod van 20k hem niet koopt.
    Kon hem 3 weken terug voor €19.000 meenemen.

    Auto was in zijn geheel opnieuw gespoten en dan nog voor en achterbuper gescheurd en kale randen. En 1 achterscherm moet vernieuwd worden voor het mooie.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina