Deze kennen we ook... [MENTION=9493]FordFranc[/MENTION] http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/c-max/14426716?utm_referrer=https://www.google.nl/
https://www.schadeautos.nl/nl/schad...us+SPORT_1_8_TDCI_ZEER_SNELLE_DIESEL/o/845744 Ik zie club plaathouders en een sticker.
Weet iemand wat voor achterbumperdeel op deze zit? Van een individual pakket? http://www.ardeaauto.nl/ford-occasi...6363-ford-focus-10-ecoboost-100pk-5d-titanium
1.8 TDCI met probleempje Op zoek naar een vervanger voor mijn 1.6 kwam ik deze auto tegen via Gaspedaal.nl http://voorraad.autodatawheelerdelt...503?detail_template=voorraadlijst_fotos;pid=1 Wat me opviel was het verschil in de tellerstand op de foto en in de advertentie. Volgens de handelaar had het te maken met schade aan het dashboard als gevolg van inbraak of zo. De dealer kreeg de fout er niet uit. De kilometerteller bleef terug springen naar het veel lagere getal. Heb de betreffende dealer nog wel even een berichtje gestuurd. Benieuwd wat hij zegt. Ook werd gemeld dat de auto jaren had stilgestaan dus ik denk dat ik hem ook maar laat staan. Had ik er eindelijk een gevonden zonder DPF met Eolys..
DPF: roetfilter Eolys: regeneratievloeistof voor roetfilter. volgens mij klopt de bovenstaande quote niet
Ik bedoel: Dat er een roetfilter in zit is niet zo erg. Wel als het er een is waarbij je de Eolys moet bijvullen en dus met het regenereren te maken hebt met alle bijkomstigheden van dien. Diesel in je olie enz. Dus eigenlijk zonder.....(DPF met Eolys) Lijkt op patat zonder met. Of patat speciaal met zonder uitjes
ik snap 'm Erik. degene die jij dus zoekt is met onderhoudsvrije DPF, die zijn in de geleverd vanaf BJ 2010 pas geloof ik en natuurlijk in de
Ja, alleen ook die moeten regenereren, en dus is olieverdunning nog niet uitgesloten. Het is wel zo dat een roetfilter zonder Eolys, een cDPF dus, niet vervangen hoeft te worden.
[MENTION=3422]antig01[/MENTION] Loopt die DPF net zo snel vol dan? Als je hem niet hoeft te vervangen zou je dat wel denken. Zit nu te "focussen" op auto's met de omschrijving op Etis waar geen "Fase IV + DPF emissies" bij staat. Deze omschrijving hoort bij de Eolys types. Als ik kijk in de zoekopdrachten zie ik de F2.1 in 1.8 en 2.0. De F2.2 eigenlijk alleen maar in 2.0. Is die er niet in 1.8?
nou om eerlijk te zijn, ik gelukkig niet. ben hier op het forum beland nadat ik de 1.6 gekocht had en toen was er wel een momentje van
Opzich verzadigd een cDPF net zo snel met roet als een DPF met Eolys. Echter na het regenereren is een cDPF weer schoon en in een DPF met Eolys blijft telkens een klein beetje niet ver brandbare resten van het Eolys achter. Hierdoor is het filter rond de 120 K echt vol en moet hij vervangen worden. Wil je dit systeem niet meer dan heb je qua focus de volgende opties; Focus 1: Alle diesels Focus 2.1: 1.6 Fase 3, 1.8, 2.0 Fase 3 Focus 2.2: 1.6 Fase 5, of een 2.0 met PowerShift (Fase 4 maar altijd cDPF) Focus 3: Alles diesel hebben cDPF Persoonlijke zou ik een Focus 2.2 met 1.6 Euro V gerust kopen, de Fase IV is ook niet mijn favoriet inderdaad.
Fase 3 dat is het zelfde als Euro 3. Focus 2.1 is toch Euro 4? In Etis heb je twee vermeldingen: Fase IV of Fase IV + DPF emissies. Dacht dat de laatste de Eolys betrof of zit ik helemaal fout? De laatste staat bij mijn Focus 2.1 vermeld. [MENTION=3422]antig01[/MENTION] Die 1.6 met euro V is dat dan niet meer dat PSA blok? Of ligt de versie met 8 kleppen uit de Focus 3 ook in deze?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/279259019?asrc=st|as Niet geschikt voor NL maar wel NL kenteken? Apart. [MENTION=3422]antig01[/MENTION] Dit is wel de 1.6 die je bedoeld?