@ Rene4u, eerder in dit topic heb ik aangegeven waarom het "pet" is met het airco onderhoud. @ Harold1, in principe is er maar 1 soort onderhoud en controle. 1. leegtrekken van het airco systeem 2. Op lekkage controleren 3. Indien in orde airco afgewogen vullen (incl.fluoriserende "natrekkings" vloeistof) en op werking controleren. Dealers willen nog wel is adverteren met gratis airco onderhoud. Trap daar niet in; dat is alleen het opmeten van de uitstroomtemperatuur in het interieur. In feite controleer je alleen daarmee de werking van de airco en niet het de daadwerkelijke functioneren van het systeem.
Integendeel; ik bedoelde dealer in het algemeen. Zelf heb ik ervaringen achter de schermen bij Alfa Romeo, VW/Audi, Renault en met name BMW
Vorige week airco onderhoud laten uitvoeren bij de dealer. Zal nog even nakijken wat ze daarvoor rekenen. Volgens mij iets van 80 Euries ex btw.
De 80 Euries is zonder de vloeistoffen (koelmiddel, airco-olie en lekdetectie). Komt zo'n 40 Euries bij dan, dus totaal ca. 120,- ex BTW.
Dan bedoel je het binnenscherm aan de bijrijderskant? Maar snap dan niet helemaal het of of verhaal. Of het binnenscherm of de koplamp? Kun je er ook bij dan als je de koplamp eruit haalt? Of is het makkelijker bij het binnenscherm?
120 euries is echt veel te duur...zakkenvullers..voor 45 euro kun je hem helemaal vullen in Enschede. Er komen mensen vanuit heel Nederland daar naar toe. Echt een aanrader.
Ik doe onderhoud aan airco's voor 50 euro. Leeghalen Afpersen Vacuumeren Lektest Afvullen met uv vloeistof. Gr nicky
FF een oud topic omhoog kicken. Mijn St is in elkaar gezet in mei 2013, heeft bijna 2 1/2 bij de dealer gestaan. 0 km op de teller, is een airco controle dan nodig, of gewoon zo laten, en als hij niet meer werkt, garantie ?