Timing gereedschap valt wel mee en een krachtvermeerderaar zou je moeten huren. € 60,95 10%OFF | Benzinemotor Timing Tool Set Voor Ford 1.0 Ecoboost 1.0 Scti Focus Fiesta B & C Max PT1770 https://a.aliexpress.com/_BVdYIj
De timing tools zijn het probleem niet. Die zijn prima verkrijgbaar. De krachtvermeerderaar met bijbehorende montagegereedschappen is een ander verhaal. Persoonlijk zou ik niet weten waar je deze zou moeten huren. Sowieso zullen er buiten de Ford dealer maar weinig garagebedrijven zijn die dit speciaal gereedschap in bezit hebben. Ik verwacht niet dat een Ford dealer de originele krachtvermeerderaar (ter waarde van circa €2000,-) zal verhuren. Je kan ook niet zomaar elke krachtvermeerderaar gebruiken. Deze moet exact de juiste overbrengingsverhouding hebben anders kloppen de aanhaalmomenten en hoekverdraaiing niet meer.
Ta die ingenieurs maken het er niet eenvoudiger op hoe verzinnen ze het. wat je nog kunt doen is oliefilter eraf draaien, bougies eruit en dan 1 man/vrouw even laten starten en kijken of er olie uit het oliefilterhuis komt en hoeveel, maar dat kan wel wat rommel geven is wel een snelle indicatie of er circulatie is of niet.
Eenvoudiger maakt de krachtvermeerderaar het juist wel. Door de krachtvermeerderaar toe te passen is het veel gemakkelijker om de rekbout van de krukaspulley op het voorgeschreven aanhaalmoment en hoekverdraaiing vast te zetten. Door de overbrengingsverhouding wordt het aanhaalmoment dat op de krachtvermeerderaar dient te worden uitgeoefend immers veel kleiner en is een kleine momentsleutel afdoende. Daarnaast is de hoekverdraaiing die op de krachtvermeerderaar dient te worden uitgeoefend veel groter als op de bout waardoor deze nauwkeuriger op de juiste hoek kan worden vastgezet. Voorgeschreven wordt om de rekbout van de krukaspulley met de krachtvermeerderaar volgens de volgende procedure vast te zetten: 1. 60 Nm (Ingaande as van de krachtvermeerderaar). 2. Stage 1 90 graden (Ingaande as van de krachtvermeerderaar). Stage 2 90 graden (Ingaande as van de krachtvermeerderaar). Stage 3 90 graden (Ingaande as van de krachtvermeerderaar). Stage 4 90 graden (Ingaande as van de krachtvermeerderaar). Stage 5 90 graden (Ingaande as van de krachtvermeerderaar). Uitgaande van de specificaties van de originele krachtvermeerderaar zou dit theoretisch gezien resulteren in de volgende waardes op de rekbout: 1. 300 Nm (op de krukas pulley bout). 2. Stage 1 16.5 graden (op de krukas pulley bout). Stage 2 16.5 graden (op de krukas pulley bout). Stage 3 16.5 graden (op de krukas pulley bout). Stage 4 16.5 graden (op de krukas pulley bout). Stage 5 16.5 graden (op de krukas pulley bout).
Was bij mij ook zo. Dat olie lampje knipperde... Olie peil gecontroleerd en netjes op peil. Ook gaf de auto aan. "Storing moter onderhoud nu" Naar de dealer gegaan. Uitlezen , geen fout melding in het systeem Afspraak gemaakt voor grote beurt Zaterdag ochtend, vervolg in de avond stond de ANWB erbij. Auto in nood stop. Ook problemen met de olie pomp en stukje in de caterpan Komt nu nieuwe moter in Hopelijk kan je het zelf oplossen. Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Was dat een recenter bouwjaar en was de motor aan gruzelementen of was een nieuwe motor een goedkopere optie? Sent from my iPhone using Tapatalk
Bj 2012 Een gereviseerde motor met turbo en nieuwe koppeling platen was de beste oplossing. Aangezien mijn auto ook 210000 gelopen had. Heb ik de keuze gemaakt voor een gereviseerde motor Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Ik denk dat een kilometer stand bij dit type motor minder relevant is. De leeftijd en daarmee de tijd die de wetbelt in de olie heeft gelegen is volgens mij veel interessanter om te vergelijken. Aan de hand daarvan zou je wellicht kunnen afleiden of het voorgeschreven vervang termijn niet te ruim is.
Niet lang doorstarten en door het verwijderen van de bougies zal de belasting ook minder zijn. Maar ja als je het filter eraf haalt en er komt wat prut en deeltjes los en geen olie dan weet je al weer meer natuurlijk. eens gedaan bij een Mondeo kwam aanrijden vanaf thuis ong 40 km dus lekker warm met olielamp aan genoeg olie aan de pijlstok filter eraf motor gestart maar dus geen olie. Bleek oliedruk regeling vast te zitten door ijzervijlsel stond dus vol open na vervanging van oliedrukregeling weer zo de weg op
Zit er in de 1.0 ecoboost een wetbelt die door de distributieriem wordt aangedreven? Of zijn het 2 apparte riemen? Sent from my iPhone using Tapatalk
300 nm op een krukasbout en dan ook nog een rekbout waarom is een dergelijke constructie bedacht om een krukaspoelie vast te zetten ? maarja eraf vallen zal die zo niet meer doen..
als ik ga starten laat ik het wel even weten en maak er foto's van indien alles eraf moet dan ben ik al halverwege met de demontage van de carterpan kijken of dat scheelt in kosten als ik hem dan naar de ford breng.