Mr Bullet (Sietze) Verkocht!...

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Mr Bullet (Sietze), 13 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #562 dutchguy, 19 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2016
    Beste klus, even een nokkenas keerringen vervangen...
    Je bent alle tools nodig om het blok op tijd te zetten, die ben je zelfs voor 'gewoon' de distributieriem vervangen nog niet nodig.

    Inlaat-spruitstukpakking nog vervangen? Verstopte carterontluchting is vaak de oorzaak van lekkende nokkenas keerringen.
     
  2. [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] Achteraf gezien heb ik het vermoeden dat de carterontluchting de boosdoener is geweest. Toen we namelijk het oliefilterhuis hebben vervangen bleek de carterontluchtingslag helemaal kapot te zijn en vol met prut. Echter de olielekkage was toen nog niet duidelijk zichtbaar op de riem. Niet zo duidelijk als nu in iedergeval.

    Zaken die vervangen worden zijn nokkenaskeering, nokkenastandwielen, motorsteun en wat losse zaken. Hendrik heeft ook een stukje gereedschap besteld om ze te stellen al ik het goed heb. Inlaatspruitstuk hebben we het niet over gehad.
     
  3. De inlaatspruitstuk pakking zitten klepjes in die onderdeel uit maken van de carterontluchting.

    Je bent een tool nodig om aan de versnellingsbak kant op de nokkenassen te zetten, de blindplaatjes moet je hierbij vervangen.
    Achter de startmotor zit een torx bout voor de krukas tool. Met een beetje gepruts ben je deze niet nodig, maar wel aan te raden.
     
  4. Auto is in handen van een goede monteur. Inlaatspruitstuk pakking heb ik volgens mij nog thuis liggen [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] omdat ik die een keer besteld heb op jou aanraden. Vanavond effe checken...
     
  5. Ze is weer thuis en rijdt weer heerlijk! Had een aantal dagen een iets te trage Fiesta mee maar goed iets is beter dan niets zeg ik altijd maar...

    Vervangen zijn:
    - Distributieset
    - Waterpomp
    - Nokkenaskeering
    - Nokkenastandwielen
    - Motorsteun rechts
    - En wat kleinspul...

    Je merkt wel dat de motor nu iets rustiger in zijn hokje blijft liggen. Achteraf ben ik heel blij dat ik er zelf niet aan begonnen ben en dat mijn twijfel over de olie lekkage op de riem voldoende reden was om hem weg te brengen.

    Omdat foto's meer zeggen dan woorden...

    Lekke motorsteun
    [​IMG]

    Distributieafdekkappen onder de olie
    [​IMG]

    Olie op de distributieriem en tandwielen
    [​IMG]

    Nieuwe tandwielen spanner en riem
    [​IMG]

    [​IMG]

    Oud ijzer ;)
    [​IMG]

    Tweede keer dat ik bij Ford dealer in Franeker ben geweest en wederom prima geholpen door [MENTION=2726]hendrik[/MENTION] plus een nette leenauto die je alleen maar hoeft af te tanken. Das tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend. Nu weer lekker rijden en de hoge rekening snel vergeten ;)
     
  6. Dat is weer mooi!

    Heb wel zo'n idee wat het gekost heeft ;)
    De vervangen onderdelen zijn niet goedkoop.
     
  7. Zo daar dat zijn even flinke kosten, nu maar weer lekker toeren.
     
  8. Lekker rijden nu. Je st is weer lekker fris!!
     
  9. Mooi dat ie weer klaar is en dat je weer lekker kan sturen, die rekening ben je zo weer vergeten ;)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. Mooi dat het gefixed is. En nu weer lekker farre
     
  11. Ja blij dat alles gefixed is nu! Rijdt weer heerlijk in de 5 cilinder... Zo'n drie cilinder is dan wel behelpen hoor.

    Na vele jaren Ford praat is mijn vader ook eindelijk overstag! Hij heeft zijn eerst Ford ooit gekocht. Poepertje luxe B-Max EcoBoost met bijna elke denkbare optie. Rijdt best leuk. ;)

    [​IMG]
     
  12. Mooi dat die ouwe ook om is haha! Wat had hij ook, een peugeot toch?
     
  13. anders wat, waarom moeten die nokkenastandwielen eigenlijk vervangen worden? Zat daar speling op of waren ze versleten?
     
  14. Ouwe is idd om en reed Peugot idd...

    Nokkenastandwielen zijn zelfstellend als ik het goed heb gelezen.
    Na wat research van mijn kant en Hendrik besloten ze direct te vervangen.
    Op verschillende volvo fora werd dit ook aangeraden. Daarnaast zaten die krengen ook onder de olie.
     
  15. Dinsdagavond bij Van Vught Tuning geweest in Marum. Samen met JP, Freddie en Wiljon.
    De twee mondeo's en de ST zijn op de bank geweest voor een meting.

    Resultaat: 258PK en 435NM:lol:
    (Aanpassing in de auto zijn: intercooler mountune, k&n filter en DSCI mapping Dreamscience)

    Had op iets meer pk's gehoopt maar koppel is wel een enorme stap omhoog gegaan. Vorige meting zonder Dreamscience was 225pk en 340NM.

    [​IMG]
     
  16. Zijn mooie waardes Sietze.. Hele hoge koppel..

    Maar kunnen de PK's niet meer? Hieronder zie je mijn waardes van de ST toen... alleen zonder mapping, dus gewoon standaard.

    Toen had ik wel downpipe en sportcat, intercooler en cais.

    [​IMG]
     
  17. Volgens de persoon die de meting deed kan ik mijn winst halen in het in- en uitlaat traject dat is nu de restrictie om meer pk's te behalen. Ik ben inmiddels een verlanglijstje aan het maken maar het nieuwe huis slokt momenteel al mijn geld op dus eerste aanpassing zal pas ergens in december worden.
     
  18. Prima waarden, Sietze!
     
  19. Dan zal het inderdaad aan het in en uitlaat traject liggen, heb bijna dezelfde setup. Alleen wel dan wel een complete setup van mongoose en zit nu met de performance + op 290pk.

    Maar een huis is belangrijker dan een vervoersmiddel.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina