2.0 Ecoboost 250pk Mountune motorsteun

Discussie in 'Performance' gestart door JWZ, 26 feb 2017.

  1. De uitlaat is een grote teleurstelling.

    Het is een catback, resonated EC goedgekeurde Scorpion. Maar het systeem is veel te lawaaiig. Plus dat er een enorme drone in het interieur optreedt.
    Ik heb het systeem online bij Pumaspeed gekocht. Mijn lokale garage heeft het gemonteerd. Dat ging snel en probleemloos. Prima pasvorm, klein uurtje werk. De tips zien er ook dik uit.
    Maar de dreun en de herrie zijn niet te harden.


    Ik ben in de middag nog naar Mebu in Nootdorp gereden -die zijn, dat wist ik niet, ook dealer van oa Scorpion- en men was na een ritje met de auto het met me eens: dit is niet goed. De uitlaat is luider dan menig non-resonated systeem!
    Op de brug alles nogmaals gecontroleerd; montage, onderdelennummers, maar alles was in orde.

    Nu afgesproken dat er een Milltek onder komt. (EC resonated).
    Tegelijkertijd wordt er ook een Quaife geplaatst. Op mn Leon had ik ook een Quaife en die dingen zijn fantastisch.

    Ik zal tzt wel een apart topic maken over de Milltek en de Quaife. Met name vwbt het laatste zal er best wel wat animo zijn schat ik zo in.
     
  2. Wel dure hobby om alles met trial and error te proberen.
    Kun je er niet een extra demper tussen laten zetten?
     
  3. Nou, het is geen hobby, dat kan ik je garanderen. En ik heb er ook goed de pee in.

    Maar van zowel Mountune als Scorpion mag je naar mijn mening kwaliteitsproducten verwachten.

    Het is nog even afwachten overigens vwbt de Scorpion; het kan zijn dat er iets niet goed is aan het systeem. Het is nauwelijks voorstelbaar dat dit het uiteindelijke eindproduct is.

    -
     
  4. #24 G.B., 6 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mrt 2017
    Nadat ik vorig jaar mijn dreamscience uitlaat had gemonteerd vanaf de turbo met decat had ik ook last van wat overmatige drone en schel (blikkerig?) geluid. (het is een resonated systeem).

    Bedenk dat je een kale schone pijp en demper onder je uitlaat zet. Na een week of twee verdween de drone zo goed als volledig en werd het geluid dieper en wat zachter. Dit komt in mijn ogen door de 'roet' aanslag in de buizen welke het geluid na enkele weken behoorlijk doen veranderen ten opzichte van direct na installatie.

    Uiteraard kan het alsnog zijn dat de scorpion catback niet jouw ding is. Echter verwacht ik dat je een vergelijkbare ervaring zou kunnen krijgen met elk ander merk indien je verwacht direct een perfect eind resultaat te hebben. Gun het tijd en je zal positief verrast zijn, tenzij je kosteloos je catback kan omruilen voor de milltek. Altijd doen :thumbs:
     
  5. Ik heb het met Mebu gehad over die kool afzetting, maar dat is in dit geval niet aan de hand. De drone is echt giga.
    Mijn vermoeden is, is dat er toch iets verkeerd is aan het systeem - misschien komen we daar nog achter.

    Ik heb op mn vorige auto ook een ander uitlaatsysteem gehad (Sebring) en dat was prima. vanaf het begin.

    Er wordt gekeken hoe het eea nu financieel ingevuld kan worden - met oa inruil oude systeem.
    In de loop vd week hoor ik meer.

    -
     
  6. Ik ben benieuwd!
     
  7. #27 JWZ, 6 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mrt 2017
    Anders ik wel :):)
     
  8. Inmiddels afspraken gemaakt over een Milltek en de inbouw van een Quaife.
    Als het meezit kan het er over twee weken ondergezet worden.
    Hangt een beetje af van de levertijd van de producten.
    Hopelijk lukt het.

    Ik zal tzt in ieder geval vwbt de Quaife een nwe topic openen. Er is daarover niet veel te vinden - in het Nederlands - op het internet.
    Ook in het Engels is de info niet overweldigend, maar wel stukken beter.
     

Deel Deze Pagina