1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0 Ecoboost 250pk Mountune motorsteun

Discussie in 'Performance' gestart door JWZ, 26 feb 2017.

  1. #1 JWZ, 26 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2017
    Dit is geen vraag, maar meer een ervaring.

    Voor mijn :focus3:ST250 heb ik een andere (onderste) motorsteun aangeschaft via de officiële Mountune website. https://www.mountunestore.com/collections/mk3-focus-st/products/focus-c346st-roll-restrictor
    Deze steun is ook geschikt voor de nwe RS en de oude ST225 als ik het wel heb.

    Het rubber van de standaard steun is te zacht waardoor bij hard accelereren de motor teveel kantelt en er de zogeheten wheelhop ontstaat.
    Je voorwielen gaan 'stuiteren', heel vervelend en ongewenst. Je krijgt daarbij de aandrijfkracht niet op het wegdek.

    Om een lang verhaal kort te maken: de Mountune steun heeft er welgeteld een dag onder gezeten. Daarna weer snel eronderuit gehaald. Wat een lawaai en trillingen veroorzaakt dat ding!
    Ik was zeer teleurgesteld. Van Mountune verwachtte ik een veel beter product. Het is tenslotte DE Ford tuner - in de VS en de UK blijft je garantie bij veel van hun producten intact.

    Toegegeven: de steun doet wat ie moet doen; de wheelhop is geheel verdwenen. Maar daar krijg je dus een bak lawaai en vibraties voor terug.
    Het zal ook wel persoonlijk zijn - wat de een geen probleem vindt, is voor de ander teveel.

    Nu zit de steun van de elektrische Focus erin; het rubber is harder, de wheelhop dramatisch minder en in het interieur is geen herrie nog zijn er trillingen in het stuur voelbaar. Het ding is ook nog eens een stuk voordeliger en via de Ford garage te verkrijgen.

    Nu ja, dit is dus mijn ervaring.

    Als iemand interesse heeft: de steun is te koop - geheel compleet, zgan:lol::D;)


    PS: ik ontving van Mountune een week na aanschaf een mail met daarin het verzoek mijn ervaringen met het product voor een review op hun website te schrijven.
    Heb ik gedaan.
    Nodeloos te zeggen dat mijn review niet op hun website te vinden is...
     
  2. #2 jking140, 27 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2017
    Die heb ik ook onder de focus en trilt idd wel, maar went wel.
    Ik heb er geen last van. Is idd voor iedereen een persoonlijke keuze.
    Wat de review betreft moet deze wss nog eerst goedgekeurd worden alvorens die online gaat.
     
  3. Kost dat? Ding van mij stuiterde ook weer lekker op de bandjes :)
     
  4. Gast iedereen altijd in zn 1 en daarna naar zn 2 vol ofzo? Of ben ik 'te' zuinig op mn fordje :)
    Trek hem wel eens door maar eigenlijk alleen maar vanaf de 2de versnelling. Dan heb ik er geen last van eigenlijk...
     
  5. #5 Mpothoven, 27 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2017
    Ik hoef niet gek te doen met dit weer of hij gaat door de TCS hoor, helemaal nu met RS bak en K&N

    Edit: zit te denken dat ik de bandenspanning hoger heb gezet, dat eerst maar eens iets lager zetten (2.5 ipv 2.4/2.3)
     
  6. Ik snap dit niet, ik moet echt gek gaan doen wil ik dit kunnen opwekken, gebeurt eigenlijk alleen als het drijfnat is en ik (te) veel gas geef in eerste versnelling. Ik heb bandenspanning op 2.3 staan.
    Als jou dit vaker overkomt snap ik ook het hogere brandstof verbruik.
     
  7. #7 Mpothoven, 27 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2017
    Bij vlot wegrijden met nat wegdek heb ik het, niet met droog. ;)

    En met normaal rijden uiteraard niet. Zeg ook dat ik niet gek hoef te doen, niet dat het bij normaal rijden is. Denk dat ik meer als een slak rij dan de rest hier... gezien de ecokampioen en alle groene blaadjes

    En zoals ik al zei vermoed ik de hogere bandenspanning, ik had het daarvoor niet.
     
  8. Niet dat ik er veel last van had, maar door die steun rijdt de focus net iets strakker. Hangt ook af hoeveel koppel je hebt. Als je gewoon de 182pk software hebt zit je rond de 240 of 270 (weet ik niet juist). Maar als je een custom map heb, zit je snel rond de 340 a 360 en scheelt wel iets.
    Koste dacht ik rond de 150 euro
     
  9. Ga ook niks vervangen, was gewoon benieuwd ;)

    Heb er voor de rest geen moeite mee
     
  10. Ik heb int begin ook maar gemonteerd omdat mountune erop staat :P
    Alles wat beschikbaar is van hen zit op de :focus3: behalve de velgen dan want die kosten je een rib :mrgreen:
     
  11. Ik ben zelf een rustige rijder.

    Ik zal nooit vol in z'n 1 wegrijden en 'doorklappen' naar z'n 2. Niks voor mij, brrr.

    En wheelhop is inderdaad eerder aanwezig ( bij mij eigenlijk alleen) bij nat weer.

    Mijn ST is standaard en dat is wat mij betreft echt genoeg - het blok is super krachtig en soepel.

    Ik heb 163 euro betaald voor de steun.
    Voor 100 mag ie weg.;)
     
  12. Dit klinkt allemaal erg bekend... maar het trillen en resoneren verdwijnt na een tijdje voor een groot deel. Ik rij zelf een ST225 met een Vibra-Technics motorsteun en ik merk er totaal niks meer van, het trillen dan :) Het rubber moet waarschijnlijk wat inwerken en dan is het gewoon goed te doen. Hoe lang heb je er nou mee gereden? Een hele dag? Wow! Had een betere kans verdiend... bovendien had je beter geïnformeerd moeten worden door Mountune, dan zou je weten wat je te wachten zou staan. Het is voor mij inmiddels jaren geleden, maar kan me niet herinneren dat ik er na installatie meer dan een dag last van heb gehad. Was overigens alleen bij stationair draaien, kan ik mij herinneren. Als het eenmaal reed was het weg.
     
  13. Klopt!
     
  14. #14 JWZ, 3 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2017
    Dat zal zo zijn - of niet: maar bij mij komt ie er niet meer onder.
    Ik ben te oud voor herrie en trillingen.


    Wat wel op komt: morgen een -EU goedgekeurde - Scorpion catback.:

    En daarna: een Quiafe:rock:
    Dat is nu een echt goede mod.:D
    Vergeet al het andere - zelfs de uitlaat, alhoewel ie nu klinkt als de eerste de beste Kia, hothatch onwaardig - het volle potentieel van de ST is alleen te benutten met een goed sperdiff.
    Het is daarom onbegrijpelijk dat Ford het niet fabriek-af inbouwt - desnoods als optie.
     
  15. [MENTION=26]Kludrex[/MENTION]: ik heb me uitputtend geïnformeerd. Vandaar de geweldige telertustelling.

    Na jaren van 'tunen' weet ik inmiddels: de meeste mods zijn zonde van het geld en je hebt geen idee of het wel werkt, goed uitpakt.

    Zoals mn bovenstaande post al zegt: een sperdiff is de enige echt goed mod.
    De rest kun je zonder.
     
  16. Ik heb alleen mijn ervaring met een motorsteun gedeeld en die is, na een beetje doorbijten, goed. Die dingen worden echt soepeler en misschien raak je er wel aan gewend, wie weet. Ik ben zelf ook een zeikerd met trillingen etc. en ik rij er nu al 6 jaar mee rond. Mijn mening is dat je de steun toch wat langer onder de auto had kunnen houden om echt een mening te kunnen vormen. Zo'n dure mod is het niet... maar ja, je hebt nu een andere steun waar je wel tevreden mee bent, dus super toch?

    Een Quaife heb ik in 2012 ook laten monteren samen met een RS koppeling, is inderdaad een goeie mod. Als je nog een standaard koppeling hebt, zou ik die ook upgraden als je toch de Quaife laat doen. Ik loop inmiddels ook al een paar jaar mee en ik weet dat de tuning industrie vaak inderdaad een hoop bullshit is. Met 'informeren' bedoelde ik voornamelijk door communities zoals hier of op focusstoc.com waar ik een hoop info vandaan heb. De echte gebruikers dus, geen reclamepraat van tuningbedrijven. Ik was dus goed op de hoogte dat montage van de motorsteun wat trillingen met zich mee zou brengen, maar ook dat het later minder zou worden. Wat niet wegneemt dat Mountune dit ook op hun site of op een andere manier aan de klanten zou moeten communiceren.

    Mijn bescheiden menig tenslotte: wat werkt op onze ST's mk2 of mk3: grotere intercooler, grotere downpipe, decat, cold air intake en een goeie bijpassende map. En dat laatste is de meeste 'bang for your buck' in mijn ogen. Toen ik voor de eerste keer een Dreamscience map op mijn auto installeerde... woooow, totaal andere auto. Ik weet niet hoe het bij een mk3 is, maar bijkomend gevolg was wel de noodzaak voor een zwaardere koppeling, en in mijn geval dus ook de Quaife.

    Succes met tunen ;)
     
  17. Thanx!

    Eerst de uitlaat.
    Daarna de Quaife - moet nog een afspraak maken.

    Ik heb al een shortshifter van M-tech. Heerlijk ding.
    En daarna wil ik het eigenlijk voor gezien houden. Ik vind de auto krachtig zat.
    Misschien is het idd gogem om ook de koppeling te laten vervangen - een RS koppeling kan dan altijd. Is in ieder geval duurzamer wanneer je niet verder tuned.
    Heb jij een idee van de verschillen tussen de krachten die een ST koppeling aankan en een RS?
     
  18. De RS (mk3) koppeling is een heel mooi stukje techniek, met een zelf stellende drukgroep. De krachten die op die koppeling komen met launch control zijn fors. Denk dat de RS koppeling met vliegwiel ook wel ruim over de 1000 euro gaat.
     
  19. [MENTION=32163]JWZ[/MENTION] waarom een andere clutch in je MK3 ST?
    Ik heb nog nergens vernomen dat de standaard clutch te zwak is, zelfs niet met tuning. Anders is het bij de MK2 ST.
     

  20. Er komt geen andere koppeling in.
     

Deel Deze Pagina