1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk Motorstoring

Discussie in 'Performance' gestart door Nico_DW, 20 dec 2016.

  1. ja forscan
     
  2. Oke bedankt, ga het nog eens nagaan met forscan en dan post ik straks of ik de codes kon uitlezen en welke.
     
  3. Heb de pc er nog eens aangehangen met forscan nu krijg ik een foutcode van de map.

    Code: P006A -MAP- Mass or Volume Air Flow Correlation
     
  4. Check het membraan van de Turbo.
     
  5. Had net ook dit gevonden op een ander forum:

    Update on the fault p006a. Decided to check all hoses for tightness before giving in and taking it to the garage. I found that the hard air intake pipe to the turbo was actually loose. You need it jacked up or on ramps to see it as it is around the back of the engine. 2 x 7mm bolts and tightened the other jubilee clips on any other hoses and seems to be fixed. The dump valve sort of noise has almost gone(as much as i liked it)and seems to be running better than it ever has in the year that i've owned it.
     
  6. Die bouten staan bij mij inderdaad ook los (een is zelfs verdwenen).
    Ik ga ze morgen aanvijzen en een testritje maken en dan zal ik bevestigen dat dat de oplossing is.
     
  7. Als er 1 mist denk ik dat je je probleem inderdaad gevonden hebt. Vreemd dat de dealer dat niet ontdekt heeft?
     
  8. Ik heb niet het idee dat deze auto bij de dealer is geweest voor diagnose. Map sensoren vervangen als deze code erin staat is zinloos.
     
  9. Hij is echt wel bij de dealer gepasseerd, kan het factuur zelfs laten zien als je wil ;-)
     
  10. Ja ik was ook wel verbaasd, zeker omdat ik er twee maal ben geweest eerste keer hebben ze de foutcodes uitgelezen en deze gereset en de tweede keer hebben ze de map sensor vervangen.
     
  11. Map sensor zit boven op, dus waarom zouden ze dan moeten zien dat onder de motor 2 bouten los zitten?
     
  12. Omdat de klachten mogelijk vaker door een losse of lekke buis komen dan daadwerkelijk de sensor kapot is?
     
  13. Dat snap ik, maar bedoelde meer van als ze de sensor alleen vervangen hebben ze dit dus niet gezien kunnen hebben ;)

    Welk bouwjaar is de Focus? Omdat Anton het over het membraam heeft,maar latere types dit niet meer hebben
     
  14. Verkeerde interpretatie van de storingscode zie je veel bij particulieren en universele garages. De code geeft aan dat de map sensor een waarde meet, die in verhouding tot de maf sensor afwijkend is. Dit betekend dus helemaal niet dat de sensor stuk is.
     
  15. Het probleem is dus opgelost, iedereen bedankt om mee te denken over een oplossing!
     

  16. Het waren dus de bouten die los zaten?
     
  17. 2 bezoekjes bij een officiƫle ford dealer eerste x uitlezen en resetten dtc tweede x vervangen map sensor 390 euro in totaal incl btw en werkuren dit zonder resultaat en het fout interpreteren van een foutcode.
    Hier ga ik met hun toch nog eens over praten? afhankelijk hiervan zijn ze een trouwe klant kwijt.
     
  18. Klopt, 2 m6 boutjes.
     
  19. Iemand een idee trouwens dat er recent een nieuwe ecu update was voor de ford focus 1.6 ecoboost en als dat gebeurd dat de dealer dit extra aanrekent ?
     
  20. Bij de 1.6 ECOboost zijn in de loop der tijd verschillende (zowel grote als kleine) technische wijzigingen doorgevoerd. In veel gevallen gingen deze wijzigingen ook gepaard met andere software.

    Feitelijk zijn er door de technische wijzigingen verschillende versies van de 1.6 ECOboost ontstaan welke elk hun eigen software gebruiken. Veel van deze software versies zijn niet onderling uitwisselbaar. Hierdoor zijn er in de loop der tijd letterlijk tientallen verschillende software versies voor de 1.6 ECOboost in de Focus 3 geweest.

    Hierdoor is het vrijwel onmogelijk te zeggen of er recent nieuwe software voor jouw type motor beschikbaar is gekomen. De meest betrouwbare manier is de auto uit (laten) lezen en hierbij het systeem te laten controleren of er updates beschikbaar zijn.


    Het updaten van de software is normaal gesproken geen onderdeel van het normale onderhoud. Over het algemeen worden er alleen updates uitgevoerd wanneer hier reden voor is (bijvoorbeeld in geval van problemen). Wanneer je de software wil laten updaten zal hier dus apart voor betaald moeten worden.
     

Deel Deze Pagina