1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 90pk moeite met optrekken.

Discussie in 'Performance' gestart door nick6790, 24 jul 2013.

  1. Dan zou je verwachten dat het oude filter toch behoorlijk verstopt was. Zou wel prettig zijn als het probleem opgelost is.
     
  2. filter van Mann ziet er wel hetzelfde uit als die van Purflux......
     
  3. #23 nick6790, 2 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2013
    Heb het even aangekeken, maar hij heeft nog steeds niet voldoende vermogen. Dit vooral in de eerste en tweede versnelling. Trekt heel langzaam op. Heb de ford dealer gebeld en die vragen maarliefst 163 euro om even het brandstoffilter te vervangen... Ik vind dit veel te duur aangezien ik een nieuwe brandstoffilter voor 39 euro kan halen.

    Ik heb het idee dat het vervangen dus niet helemaal goed is gegaan. Aangezien ik geen ontluchtings apparaat heb, heb ik de auto aangetrokken om hem aan te laten slaan. Ik word zo onderhand gek van het verlies van het vermogen, kan niet eens normaal iemand inhalen.

    heeft het enige zin om het filter er uit te halen en dan met een handmatig pompje alle lucht eruit te halen, of desnoods het oude filter er weer in te zetten en die ontluchten met een pompje? Aantrekken heeft overduidelijk geen zin als ik het zo merk.
     
  4. Misschien inderdaad even een handpompje eraan zetten om de lucht eruit te krijgen. Toch jammer dat ze die dingen er niet meer in bouwen. Was een stuk makkelijker.
     
  5. Ja op de beschrijving stond dus zo'n handpompje dat op de motor moest zitten. Heb me werkelijk rot gezocht naar dat ding. Nu hebben de meeste auto zaken hier in o
    Purmerend niet het juiste pompje. Dus ga hem bestellen via ebay aangezien de dealer het niet wil uitlenen. Of nog andere suggesties waar je een handpompje kan kopen voor een schappelijke prijs (ebay is 7 euro met versturen)
     
  6. handpompje is bij ford een speciaal gereedschap.
    bij peugeot waar dezelfde motor in zit daar zit hij standaard boven op de motor
    vandaar de verwarring in de beschrijving

    als je het idee hebt dat hij voorheen wel goed trok voordat je de filter hebt vervangen
    dan moet je goed weten dat je de voorverwarmingsmodule goed hebt vast geklikt. als je dit niet doet kan hij lekken en zo nodig lucht aan zuigen

    auto aantrekken om te laten starten is zeker geen goeie manier
    paar keer starten en startmotor aflaten koelen is de enige manier
    om alle lucht eruit te halen moet je even op 2500rpm houden. maar door alle km's kan en mag er geen lucht meer in zitten

    ecu inleren dat is wat bij deze motor absoluut niet gebeurt
    het is goed of niet
    als er nieuwe software wordt opgezet kan het erop laden gedaan worden en daarna direct mee gereden worden
    alleen bij benzine (bij peugeot tneminste) die moet je wel even de ecu en motor inleren stationaair warm draaien is dat, nadat je alle actuatoren in nul-positie hebt gezet met de laptop

    mann filter is tevens een goeie filter heb ik vaker gebruikt en nooit problemen mee gehad.
    denk als het probleem eerder aanwezig was dat je meer naar je commonrailsensor moet kijken
    kijken hoeveel druk hij levert en of dit correct is
    en ook je egr-klep, als deze klep open blijft staan dan kun je ook zulke problemen krijgn
     
  7. Dat is juist het probleem. Het inhouden heeft hij hiervoor niet gehad, ik zal het verwarmingselement nog eens bekijken, en zo nodig vragen of de ford dealer het opnieuw wil aansluiten.
     
  8. Heb de ringen nagekeken en leek goed te zitten. Heb het verwarmingselement goed vastgeklikt, zat volgens mij niet zo goed vast. Nu weer aan de praat gekregen en lijkt alsof ie weer beter loopt. Kijk het weer even aan.
     
  9. dan heeft hij waarschijnlijk lucht aangezogen bij de voorverwarmingmodule
     
  10. Na een tijdje nog rond gereden te hebben, heb ik besloten om het probleem ergens anders te zoeken. Bleek dat het slangetje dat bij het luchtfilter zit afgebroken was! Heb het weer goed vastgelijmd en meteen was het trekvermogen terug en rijdt ie weer van ouds.
     
  11. Vacuum van de turboregeling?
     
  12. Ik weet niet precies of dat de vacuum is van de turbo. Je hebt de dikke slang die van de turbo naar de LMM gaat. Die was prima, maar er zat ook nog een ander slangetje op de 'doos' waar het luchtfilter in zit. Dat slangetje was afgebroken. Anders maak ik morgen wel even een foto om het wat duidelijker te maken.
     
  13. Als ik het goed heb heeft de 90 pk versie van de 1.6 tdci geen variabele turbo.
     
  14. De carterventilatie.
     

Deel Deze Pagina