1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 90pk moeite met optrekken.

Discussie in 'Performance' gestart door nick6790, 24 jul 2013.

  1. Hallo allemaal.

    Vanochtend dacht ik eens leuk de brandstoffilter te vervangen. Oude eruit gehaald, nieuwe vol gegooid met diesel en deze aangesloten. Auto gestart en sloeg meteen aan. Dus ik dacht dat het wel goed zat.

    Nu blijkt dus dat als ik ga rijden, de auto minder snel in de toeren loopt en dus niet snel meer optrekt. Weet misschien iemand waar dit aan ligt?
     
  2. Een beetje in deze richting?
    Hoe vies was het oude filter?
     
  3. Het oude filter was niet echt vies. Heb hem meer uit voorzorg verwisseld omdat ik de auto pas heb. Ik weet dus niet precies wanneer die vervangen was. Ik weet zeker dat er geen lucht meer in zit en hij loopt wel gewoon goed stationair, heb alleen het idee dat ik niemand kan inhalen zonder levensgevaarlijk te zijn.
    Zou best kunnen dat de ecu zich moet aanpassen?
     
  4. Als het filter niet echt vies was, verwacht ik niet dat het komt omdat de ecu zich nog moet aanpassen.
     
  5. Dan zou ik verder niet weten waar het aan kan liggen. Er is geen motorstoring of iets dergelijks.
     
  6. Leidingen goed aangesloten? Dus niet verkeerd om? En de pijlrichting wat op het filter staat gevolgd?
     
  7. Ik heb de leidingen van de oude net zo op de nieuwe gezet. Vandaar dat ik het raar vind.
     
  8. #8 nick6790, 25 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2013
    Start de auto als de leidingen verkeerd zitten? Ik zal kijken of de leidingen goed zitten, is er een schema welke bij welke aansluiting hoort? Misschien ook niet onbelangrijk om te melden! Toerental ligt vrij kaag bij stationair draaien (700 tpm).
     
  9. Zal wel 800 toeren zijn.
    Anyway, volgens mij staat er een stroomrichting aangegeven op het filter.
    Dus in -> uitgaand. Zo moet je de leidingen ook aansluiten.
     
  10. Hiervoor stond hij altijd tussen de 1000/1100 toeren stationair. Dus ik weet niet wat juiste waarden zijn? De aansluitingen zitten goed trouwens.
     
  11. De toerental meter schokte eventjes maar staat nu constant op het derde streepje (750 rpm). Met optrekken is het nog steeds bagger.. zodra ik wat hoger in de toeren kom dan gaat het nog wel maar nog steeds niet optimaal.
     
  12. 1000 toeren is te hoog voor stationair. 800 (iets boven het 3e streepje) is normaal.
    Rookt hij ook bij het optrekken?
     
  13. Nee hij rookt helemaal niet. Duurt gewoon even voor die op snelheid komt (behoorlijk lang). Misschien het oude filter er weer in zetten en kijken of dit verschil uit maakt? De oude was van Bosch (0450906471) en dit is zo'n omgenummerd ding... dus niet origineel. Kan dit ook verschil uitmaken?
     
  14. Dus geen originele? Of in ieder geval volgens Ford specificaties? Dat kan inderdaad verschil maken.
     
  15. #15 nick6790, 25 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2013
  16. Ik zou niet weten hoe het filter eruit moet zien. Wel zie ik verschillende nummers voorbij komen. Misschien weet iemand hier wat het originele finis nummer, en kun je daarmee kijken of je de goede hebt.
     
  17. Heb je niet het stekkertje van de MAF-sensor op het luchtfilter vergeten?
    Zo niet, dan moet het toch het brandstoffilter zijn lijkt mij..
     
  18. Het stekkertje waar je het over hebt die zat er af tot gisteren, had ook een motorstoring daardoor. Die is uitgelezen bij de dealer en het stekkertje er weer opgezet. Dus ik weet zeker dat ie nu goed zit.
     
  19. Zonder MAF zal hij inderdaad behoorlijk trager zijn.
     
  20. Heel raar, stap net de auto in en hij draait nu stationair goed op 800 tpm. Heb ook het idee dat er weer iets meer power is. Misschien dat het toch een kwestie van wennen is voor de ecu. Ik wacht het nog even af.
     

Deel Deze Pagina