Lijkt mij bij een auto van bouwjaar '05 ook niet meer nodig. Maar het zal wel P.S. Ga je morgen poetsen?
Nee, ga voorlopig niet poetsen, moet ik altijd buiten doen...en is geen buiten weer, dus zal wel ergens in april of mei worden. Gloeien is echt noodzakelijk, gewoon wachten totdat de lampen uit zijn, en dan start hij binnen 3 slagen, heb ook een Caddy staan van 2010, moet ook nog steeds gegloeit worden, overbuurman heeft een Renault bus, en die start altijd zonder te gloeien....schijnt een andere techniek te zijn. Dus gewoon gloeien...en de trekker loopt
Sommige auto's (dus misschien de Renault ook wel) beginnen al met voorgloeien als je de bestuurdersdeur opent.
Weer wat updates van de Fietstas: recent een gloeistift afgebroken, deze maar laten verwijderen, was geen klus voor mij, dus een paar honderd euro lichter, en hij reed weer super, al blijft het een sloom apparaat. Afgelopen weekend H4 bi-xenon ingebouwd, was super gelukt, zowat geen draad te zien, en de ballasten onder de koplamp, en nog mooi licht ook, wat willen we nog meer??? iig geen schade, maar die hebben we toch gekregen, stond keurig geparkeerd op haar werk, schadevrij geparkeerd, met schade weer terug gekregen, uiteraard zonder briefje.... Maar vandaag te horen gekregen dat het haar collega was geweest, schijnt wel een briefje op het raam geplakt et hebben (post-it ofzo)...maarja, het waaide dus foetsie, al met al gaat het gelukkig gefixt worden: Zoals het hoort... Het gevolg van het kadotje Beetje scheef..... Zo hoort het klipje te zitten ...en van deze is het spoorloos verdwenen, zal wel ergens in Nunspeet liggen En dit is het ergste gedeelte wat geraakt is Nu maar eens zien hoe en wat we gaan laten herstellen, ben heel benieuwd hoeveel schade eraan zit
Schade gaat goedkomen, word getaxeerd bij onze vaste garage, dat bedrag geven we door aan de verzekering, en dan horen we wel of er een expert langs moet komen, niet om het 1 of ander, maar ik vertrouw die gasten voor geen meter, vaak genoeg gezien en gehoord dat ze veels te laag inschatten, zeg je niets, dan lachen ze zich rot, ga je er tegenin, dan krijg je na veel gesprekken er nog wat bij als zoethoudertje. Zoals het er nu uitziet, wil ik na de definitieve afwikkelingen, hem eerst poetsen kijken wat er dan nog over blijft, en dan pas beslissen of hij gespoten/vervangen gaat, of dat ik hem inlak, en een beugeltje ga verzinnen zodat alles weer recht hangt.....
Schadebedrag word geschat op €700,- misschien er weinig aan doen, en het geld in een chiptuning steken
Het vervolg van de schade: zo eigenwijs als dat ik ben, hebben we het geld laten uitkeren (via een omweg), en ben ik eerst aan het poetsen gegaan, eerst met Autoglym paint renovator, netjes met het handje, daarna met de machine, viel wel tegen het resulaat....dus eerst maar het klipje herstellen waardoor de bumper weer normaal hangt. Gewoon van zink, makkelijk te bewerken, en roest niet, daarna even zwart gespoten....klaar!! Toch maar weer met de schade aan de gang, lakstift gehaald, en nu maar eens met het oude commedantcleaner 4, daarmee vlogen de krassen eraf alsof het niets was, snap niet dat iedereen zo enthousiast is over autoglym, lekker retro poetsen werkt het beste :-D Ziet er veel beter uit dan dit: En de lakstiften van Ford zijn er kleurgetrouw, ik heb meer aangestipt dan alleen de schade, ook kleine putjes en krasjes, je ziet nagenoeg niet dat het gedaan is :duim: Al met al een resultaat waarmee we kunnen leven en het geld op de rekening laten staan.
ziet er goed uit Dennis, kan je nagaan wat een "schuurmiddel" dat Commandant is, prima voor dit soort dingen maar als je ieder jaar je auto er mee behandeld ben ik bang dat er nog maar weinig lak overblijft na een aantal jaar
ja, dat klopt, heb ooit een buurman zijn witte Astra machinaal zien polijsten met Jif.....en mooi dat het geworden was, die was dan ook al wat jaren ontzien van water en zeep
Jif gaat ook uitstekend, alleen dan wel even nabewerken met koperpoets, das nog fijner Schade ziet er al veel beter uit.