stuur is standaard zo na 144.000km, begon bij onze Focus Futura ook een paar plekjes te komen, schijnt dat de oudere generatie sturen beter zijn dan deze..... Ach, we gaan eerst er 3 á 4 weken in sturen, dan zien we pas wat we verder gaan doen, beslissen we dat hij er toch uit gaat omdat vrouwlief niet van langzamere auto's houd....dan doen wij daar niet moeilijk over, maar dan gaan we toch weer voor een MK6.5 en geen MK6 meer....
Is het wel leder Dennis? Zo niet, dan is dit niet duur, en heb je nog een sportstuur ook: http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-fies...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f126672d1
Waarom geen mk6 eigenlijk? Vind de lichten van de mk6 veel mooier dan van de 6.5. Tellerunit en dashboard van de 6.5 vind ik weer mooier...
De MK6 is toch iets beperkt in luxe en gemak, wil je in een MK6 even snel een andere radio erin zetten, dan kan je dat dus wel vergeten, MK6.5 past gewoon een Focus radio in. De stoelen zitten toch net iets anders, ik kna eindelijk mijn linker voet op een daarvoorbedoeld plekje zetten, regelbare interval erop...dat soort dingetjes miste we achteraf toch wel. Die puisten op de koplampen van de MK6.5...tsjaa, daar valt mee te leven, mistlampen van de MK6.5 vinden wij ook mooier, alleen het grilletje is zo'n twijfel geval, de buitenspiegels zijn ook net iets prettiger, voorbumper is mooier achter weer niet....ach, zo houd je nog wat te discuseren over
Leuke wagen veel plezier! Wat tellerplaten betreft lijkt ie ooit voor de Franse markt bestemd geweest. Ken dit alleen uit de Renaults. Hebben alle 6.5 Fiesta's dit?
Dank allen Nu je het zo zegt over die tellerplaten.....was in mijn Clio ook zo, dus zou best kunnen....
mmmm, misschien dan toch maar een sport aanschaffen?? Maar goed....vanochtend vroeg maar eens begonnen met het goed reinigen van het nieuwe dieseltje, eerst eens goed afgespoten, gelijk ook onder de motorkap en onder op het blok en bak, daarna met veel liefde met de hand gewassen, zodat er niks over het hoofd gezien kon worden aan krassen, deuken en andere bagger. uiteraard wel een paar kleine plekjes gevonden, en wat steenslag op de motorkap, maarja...dat mag ook wel na 144.000km.... Hierbij het resultaat na een paar uur werk!! Nu alleen nog een keer bij mooi weer al het plasticwerk aanpakken, en misschien een keertje goed cleaneren en waxen, en mochten we hem houden en een dakspoiler nemen, dan misschien ook de kofferbakstrip in de kleur laten spuiten, of een chrome samen met een chrome grille, weet alleen niet of die ooit geleverd zijn....maar dat is van latere zorg :-D
vanochtend draaide de startmotor wel rond....maar sloeg niet aan, gelukkig was het nog vroeg, dus kan ik dat als excuus gebruiken waarom ik gewoon niet even gewacht had totdat hij klaar was met voorgloeien
Voorgloeien? Dat heb ik met de 1.8 TDci nooit gedaan. Is dat nodig bij een 1.4 TDci of moet je een setje nieuwe gloeiers?