1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. #1621 MauriceFW, 19 apr 2020
    Laatst bewerkt: 19 apr 2020
    Heb zelf ook een 1.5 automaat. Tot nu toe nog geen melding gehad.
    Kan eventueel alleen voor de station gelden.

    ** Correctie **

    Staat inderdaad toch in de app.
     
    NepGangster vindt dit leuk.
  2. Voor mijn idee, Staat het dan ook in de FordPass app?
     
  3. Ja, als ik de auto aanklik, staat er in het volgende scherm een oranje melding. Ik hoop alleen niet dat dit de enige manier is waarop Ford terugroep acties bekend maakt, want ik kijk normaal nooit in die app.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  4. Je krijgt ook een brief. Maar die volgt later. Ben erg benieuwd. Heb de code bekeken op internet en daar wordt gesproken over het vervangen van de kabel boom van de motor.... dus hoop dat het niet al te ernstig is.


    The engine wiring loom may be damaged by a stud on the transmission housing. This could lead to reduced engine power or engine stall, increasing the risk of an accident

    Misschien het verhaal van de nood loop die eerder is beschreven op het forum?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  5. Toen ik afgelopen week begon over de noodloop konden ze niks vinden in de auto, maar vertelde ze wel over de recall. Bij mij hebben ze het dus al uitgevoerd.
     
  6. Het S/S systeem geloof ik wel (denk dat het bij een koude motor zelfs slecht is om deze constant maar uit en aan te schakelen). Ik vindt het wel zorgelijk dat de accu zo snel onder het niveau zakt (is dat 80% capaciteit) waarop S/S het wel zou moeten doen.
    Is er misschien sprake van een sluiting, (te) hoog stroomverbruik bij uitgeschakeld contact ? Wie het weet mag het zeggen, morgen ga ik weer een afspraak maken.
     
  7. Hier ook een Focus 1.5 automaat (Vignale, Wagon) maar zowel bij RDW als in Etis (nog) niets over deze terugroep. Maar die van mij is dan ook nog geen maand oud.
     
  8. #1628 rfocus, 20 apr 2020
    Laatst bewerkt: 26 apr 2020
    Vrijdag gaat hij naar de dealer.
    Dan gaan ze de bedrading controleren en indien nodig vervangen.

    Hij is bij de dealer geweest en ze hebben de bedrading verplaatst. Er was verder niks kapot.
     
  9. Ja zelfde hier. Geen enkele melding (gelukkig)
     
  10. Denk dat het alleen van toepassing is op een Focus van 2019. Heb inmiddels een afspraak gemaakt. Meteen alle andere puntjes nog maar eens genoemd.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  11. Ik heb voor mijn ford focus mk4 automaat wagon die ik rij onderstaande terugroepactie.
    Dit is weliswaar de 1.0 motor ecoboost motor 125 pk;

    19S42 focus stroomverdeelkast - veiligheidsterugroepactie

    Mogelijk slechte elektrische aansluitingen in de voertuigsystemenen stroomverdeelkast en hierdoor kunnen diverse voertuigfuncties worden beïnvloed of uitvallen

    Mogelijk gevaar
    Een ( verkeers) ongeval met letselschade

    De ford is van december afgelopen jaar en wel het 2020 model. Heb een afspraak staan bij de dealer om het te herstellen.

    De andere terugroepactie heb ik niet. Waarschijnlijk alleen voor de oudere modellen met automaat.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
     
  12. Succes met de verkoop, maar hoort dit niet in een ander topic thuis?

    Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
     
  13. de reden is simpel, je moet clublid zijn om in dat topic te mogen posten.
     
    Heusinkveldb vindt dit leuk.
  14. #1634 Hotcavey, 23 apr 2020
    Laatst bewerkt: 23 apr 2020
    Ik ook een melding in de Ford app. En gecheckt op de RDW app en
    http://controleerjevoertuig.nl/
    Zoek hier eens op meeste acties daar zul je op merk onder button detail onderaan het verloop van herstel op kenteken zien. Wat ik eruit begrijp rijden er nog genoeg rond die niet hersteld zijn omdat ze dat niet kunnen controleren wellicht om dat het mede om import auto's gaan.
     
    FocusRichard vindt dit leuk.
  15. Handige link :thumbup:
    Meteen gecontroleerd (3 terugroepacties en allemaal uitgevoerd).
     
    Hotcavey vindt dit leuk.
  16. Het S/S systeem is hersteld door het uitvoeren van een BMS (battery management system) reset.

    Grappig detail: Vlak voor het parkeren maak ik mijn gordel los. Na het parkeren trap ik op de rem en zet de versnelling in zijn vrij. Het S/S systeem treedt niet in werking met de melding dat de bestuurdersgordel niet vast zit (of iets dergelijks). Ik klik de gordel er weer in, en voila de motor gaat automatisch uit.

    BMS reset is door de dealer uitgevoerd, kan je ook zelf doen (even googelen en je vindt voldoende video voorbeelden).
     
  17. Is het mogelijk om de melding van de autogordels (afbeelding stoelen) na het starten op de boordcomputer uit te schakelen? Gaat pas na een vrij lange tijd automatisch weg. Hierdoor zijn bepaalde functies niet direct zichtbaar/beschikbaar (gegevens boordcomputer/ wijzigen rijmodes etc).
     
  18. Volgens mij kan je dan gewoon op OK drukken op je stuur. Althans, dat is bij mij het geval. Dan gaat de melding snel weg.
     
  19. Dat is bij mij ook. Maar alsnog vind ik het irritant.
     
  20. Weet er toevallig of er al een oplossing is voor de fel oplichtende achteruitrijcamera 's nachts. Blijf het irritant vinden dat hij 's nachts als ik achteruit wil rijden dat het scherm zo fel oplicht als ik achteruit wil rijden. Ik kan er niet naar kijken want dan wordt ik verblind en zie ik niks meer in mijn spiegels.
    Ook het gerammel in de deuren blijft aanwezig. Dealer heeft de deuren geisoleerd en iets aan de bekleding gedaan maar rammelt nog steeds op bassklanken zelf op laag volume.
    MIjn Focus is van september"19 en is een 182pk automaat maar heb nog geen melding gekregen over de automaat, moet ik deze in de APP krijgen?
     

Deel Deze Pagina