1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Bij de Focus gaat de handrem er zelf automatisch op als jij de auto in drive laat staan en dan het contact uitschakelt. Dan zie je de draaiknop van de automaat zelf van D naar P lopen
     
  2. De P is iets anders dan de handrem!
    De P hangt m in de versnelling, zoals je dat bij een handbak ook kan doen door de motor uit te zetten en in de 1 te zetten.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
     
  3. Oh echt.... Dat is dan mijn onwetendheid. Ik dacht dat de automaat dan zelf de handrem ook gebruikte :think:
     
  4. Totdat je m zo hebt staan en je wilt wielen wisselen en achter draait gewoon nog ;P

    Even zonder dollen. Je voelt t ook wel als je dit gebruikt op een helling. Dan kan hij nog iets rollen.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  5. De P stand bij een automaat is ietsje anders dan dat je een handgeschakelde bak in de versnelling zet.

    In de P stand wordt de uitgaande as vergrendeld in het schakelhuis de auto zal dan ook maar minimaal verplaatsen op een helling een handbak in de versnelling zetten geeft een stuk meer speling en de kans dat de motor ook nog een stukje draaid als er veel kracht op komt zoals op een helling.
     
    NepGangster vindt dit leuk.
  6. Ook even oppassen dat als je je gordel al los hebt voordat je hem uit zet, dan doet ie het volgens mij ook niet.
     
  7. Ja stukje veiligheid. Ik kwam er gisteren achter dat mij om bestuurdersportier niet goed dichtzat. Mijn auto wilde toen ook niet achteruit. Verplaatsen naar de R ging wel. Goede beveiliging dat wel

    Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
     


  8. Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
     
  9. Vanmorgen filmpje gemaakt met de motorkap open
     
  10. Moet zeggen dat ik je eerste filmpje vreemder vond. Dit klinkt gewoon als een diesel.
     
  11. Klinkt niet vreemd voor een diesel

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  12. Wat ben ik blij dat ik geen diezel meer heb, wat een herrie :(O
     
    Ronny vindt dit leuk.
  13. In de auto merk je daar weinig van.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  14. zo blij mee, horen ze me tenminste aankomen :D
     
    meeder vindt dit leuk.
  15. Paar dempers eronder uit en ze horen je met een benzine ook aan komen haha
     
    gerardTDCI en meeder vinden dit leuk.
  16. Haha ja alleen lijkt het soms net een trekker. Hiervoor een clio welke slecht geisoleerd was, wat een herrie die motor
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  17. Klopt. Tenminste ik merk niks geks aan het scherm. Mijn achteruitrijcamera bevalt nagenoeg perfect, beste die ik tot dusver heb gehad. Met vies weer wel vaak troep op de lens, maar het enige wat daar structureel tegen helpt is een uitschuifsysteem zoals VW gebruikt(e).

    Ook met de door edge protectors tot dusver geen problemen gehad. Panoramadak kraakt een heel enkele keer, op steile hobbels, beetje torsie denk ik. Verder niks. Mijn auto is van feb 2019 en ik heb er inmiddels 37.000 km mee gereden.

    Wat ik wél vervelend begin te vinden:
    De climate control begint soms na een tijd ineens koele lucht te blazen. Gisteren bijvoorbeeld, buiten was het ca 13 graden, CC op 22 graden, auto was lekker opgewarmd, maar na ca 30 minuten rijden begint het ding duidelijk koele lucht te blazen, echt een hinderlijke tocht (en ik moest al pissen...). Alsof ie veel te warm was geworden en dat heel hard bij probeerde te regelen. Verhogen van ingestelde temperatuur had geen effect, tenzij ik 'm op HI zette, maar da's dan weer veel te warm...

    Ook vind ik dat 'm überhaupt hoog moet zetten voor een aangename temperatuur. In mijn vorige auto was 21 graden zomers en 's-winters prima, bij de Focus moet ie voor soortgelijke behaaglijkheid op 22. De garage schijnt de temperatuur gemeten te hebben maar niks geks gevonden. De klacht met de afkoeling wordt helemaal lastig te reproduceren voor ze vrees ik, aangezien het altijd optreedt bij langere ritten (met koele/koude buitentemperatuur).

    Herkent iemand dit toevallig?
     
  18. Ja, dat herken ik wel. Ook de Kuga doet dat eerst heel warm, dan lekker en vervolgens koudere lucht. Mijn Mondeo was veel subtieler in klimaatbeheersing. Vind ook dat de aanjager vaak behoorlijk blaast, ook dat was ik niet gewend.
     
  19. Ik kan het nog leuker vertellen, mijn focus heeft geen climate control maar als ik naar rechts afsla met bijna volledige stuurslag dan komt er soms koude lucht mijn auto in.

    Echt heel vreemd, zodra ik dan rechtdoor rij word de luchttoevoer weer warm.
    Het gebeurt heel af en toe maar wel vreemd, iemand anders deze ervaring?
     
  20. Ik zet de verwarming op 20 graden en de stoelverwarming aan. Dat is echt heerlijk. Ik heb ook geen last van koude wind na 30 minuten.
     

Deel Deze Pagina