1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Zie deze Nederlandse Ford website: https://www.ford.nl/alle-modellen/focus/technische-kenmerken/veiligheid-en-beveiliging

    Natuurlijk wil je altijd zorgeloos rijden. Daarbij helpt eCall, een dienst die zorgt dat je bij een ongeval zo snel mogelijk hulp krijgt. Zodra de airbagsensoren geactiveerd worden, maakt de auto contact met de alarmcentrale. Zodat jij direct met ze kunt praten.

    Moet dus gewoon werken aldus de Ford website.

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     
  2. Heb net even gechat met Ford via de Fordpass app. Zie de screenshots. Zou moeten werken dus....[​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
    FoFoSTLine20EcoBlue2019 en paddo vinden dit leuk.
  3. Mijn dank voor jullie inbreng en met name de chat. Erg fijn dat Ford nl aangeeft dat de e call werkt. Maar ik krijg al anderhalve maand de foutmelding dat de e call niet werkt. Ford nl en de dealer geven beide aan dat ze probleem niet kunnen oplossen en de dealer geeft zelfs aan dat de e call in Nederland niet is geactiveerd . En dat is dus inderdaad domweg een geldkwestie. Maar geef dan je klanten niet het beeld dat deze veiligheidsvoorziening correct werkt; terwijl men wel degelijk weet dat , dat niet zo is.
    Pure volksverlakkerij. Ronduit schandalige insteek van Ford en Ford NL.
     
  4. het werkt dus wel Humphrey, alleen in jouw auto niet....
    in Maart is de module vv zeg je maar wie zegt dat die niet weer kapot is?
    als er iets mis is met de aansturing er van dan kan je die module wel blijven wisselen maar gaan ze allemaal kapot.
    ik dacht dat @Bassmanjunior hier ook problemen mee had en als ik het goed heb is die bij hem ook 2x vv (klopt dat Hans?)
     
  5. Bij mij is eenmaal de module vervangen. Nu geen problemen meer mee.......
     
  6. @gerardTDCI
    Mijn dealer geeft aan dat de E call in Nederland door Ford NL tot dusver niet is geactiveerd; hij ondersteunt zijn bewering in een pdf document waar dat dus zwart op wit staat. Dan werkt de e call dus toch voor iedereen niet.
    In mijn geval kan het inderdaad zo zijn , dat mijn module opnieuw kapot is en dat veroorzaakt ook de dagelijkse foutmelding. Maar als dat probleem is opgelost, kan de e call nog steeds niet functioneren omdat het systeem in Nederland niet is geactiveerd.
    De meest simpele test zou zijn , dat iemand die geen storing heeft op de e call knop drukt en dan afwacht wat er gaat gebeuren. En dat vervolgens meld in dit forum.
     
  7. Als ik de mij had ik het allang gedaan haha

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
     
  8. Heel simpel... het werd al geopperd... loop eens een andere dealer binnen.

    Alle verhalen lezende, mijn eigen ervaring etc zou ik zeggen dat het wel werkt in NL. (nee, ik ga het niet testen :) )
    Verder kletsen we beetje in een cirkel. Zeker als je echt een foutmelding krijgt, zijn er 2 mogelijkheden:
    1. Alleen jij krijgt die melding -> er is is mis met jouw auto
    2. Iedereen krijgt die melding -> systeem werkt in NL niet

    2 is niet het geval, blijft optie 1 over.

    Jouw module is reeds vervangen, opties:
    1. Je hebt weer een defecte module
    2. Er is iets anders mis, aansturing inderdaad

    Maar de houding van jouw dealer en van FordNL is inderdaad ronduit schandalig. FordNL kun je niet vervangen, de dealer wel. Ik zou echt gewoon eens bij een andere binnenlopen.
     
    NepGangster vindt dit leuk.
  9. #889 albertvanderiet, 27 aug 2019
    Laatst bewerkt: 27 aug 2019
    Heb ook nog eens zitten zoeken op Ford.nl :

    https://www.ford.nl/alle-modellen/focus/technische-kenmerken/veiligheid-en-beveiliging
    Hier lees je dit:
    Natuurlijk wil je altijd zorgeloos rijden. Daarbij helpt eCall, een dienst die zorgt dat je bij een ongeval zo snel mogelijk hulp krijgt. Zodra de airbagsensoren geactiveerd worden, maakt de auto contact met de alarmcentrale. Zodat jij direct met ze kunt praten.

    https://www.ford.nl/onderhoud-en-service/service/fordpass-connect-ondersteuning-faq
    Hier lees je alle informatie over wat eCall is en wat het doet.

    Allemaal op Ford.nl. Gaat over Nederland dus. Niet over Duitsland of België.
    Dus óf het werkt gewoon in Nederland, óf er is sprake van zeer ernstige misleiding.

    In dat laatste geval is het echt zeer ernstig, je hebt het potentieel over een kwestie van leven en dood.
    Je gaat zonder telefoon op pad (want je hebt immers een SOS-knop met eCall), je ligt vervolgens op zijn kop in de sloot en die knop blijkt het niet te doen...

    Ik zou het graag uittesten, maar wil niet de hulpdiensten 112 onnodig bellen.

    Misschien wel iemand die dit durft (komt ook van Ford.nl):

    Wat moet ik doen als ik per ongeluk de rode SOS-knop indruk?

    Als de eCall wordt geplaatst, krijg je een hoorbare en visuele waarschuwing van de auto en heb je 15 seconden om de oproep te annuleren door nog een keer op de rode SOS-knop te drukken.

    PS:
    Deze ook nog gevonden:
    https://fordmediacenter.nl/ford-ont...s-meest-innovatieve-en-dynamische-focus-ooit/
    Met daarin:
    • eCall, belt automatisch 112 in het geval van een serieus ongeval. eCall kan inzittenden eveneens direct met de hulpdiensten in contact brengen door een druk op de SOS-knop in het bedieningspaneel in de hemelbekleding van de auto
     
  10. in post #882 staat een duidelijke conversatie van @albertvanderiet met Ford.NL
    de posten er na geven linkjes dat het gewoon werkt, laat ons dat PDF bestand eens zien dan want ik twijfel ernstig aan de geloofwaardigheid er van.

    en dat niemand op die knop durf te drukken.......kom maar langs, ik druk 'm zo in voor je :mrgreen:
    binnen 15 seconden kun je annuleren, doe je dat niet dan krijg je eerst een helpdesk aan de lijn, ALLEEN als je airbags zijn afgegaan dan maakt die gelijk verbinding met 112.
    dat niemand dat wilt testen begrijp ik nog wel.

    spreek de dealer eens aan op het feit dat die iets verkoopt wat niet werkt en van levensbelang kan zijn, en dat je de koop ongedaan wilt maken (ja inderdaad, je auto teruggeven en je geld terug)
    ik denk dat die dat niet leuk zal vinden.
     
  11. Hallo,

    Ik krijg sinds een 2-tal weken dagelijks een melding in mijn Fordpass "waarschuwing controlesysteem bandenspanning". Deze meldingen komen wanneer ze willen, ook als ik niet met de auto aan het rijden ben. Ik heb de bandenspanning eens nagecheckt en deze was nog normaal.

    Iemand nog dit probleem?
     
  12. en als je de bandenspanning nu eens reset?
     
  13. Waar doe ik dat dan?
     
  14. Dan moet je alle 4 ventielen tegelijkertijd indrukken voor 10seconden
     
    thecure, focusonben, MelvinFoFo en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. #895 FocusMagnetic, 27 aug 2019
    Laatst bewerkt: 27 aug 2019
    @gerardTDCI
    Als jij mij even kunt aangeven hoe ik dat pdf bestandje kan invoegen zal ik het direct posten.
    Het is overigens ook gewoon te lezen in de brochure van de MK4 die je kunt downloaden van de ford nl website; bladzijde 20 voetnoot 1
     
  16. Grappig.

    Misschien moet je de handleiding eens lezen Christophe Dupont
     
    thecure vindt dit leuk.
  17. #897 albertvanderiet, 27 aug 2019
    Laatst bewerkt: 28 aug 2019
    Heb nu via de website van Ford een chat opgestart (gisteren via de Fordpass app).
    Zie hieronder; de naam van de medewerker heb ik vervangen door FORD.

    Eerst een helder antwoord: Werkt dat ook in Nederland: JA. Daarna toch twijfel en advies om bij de dealer te vragen.
    Mogelijk heeft wel / niet hebben van Fordpass nog invloed?


    FORD
    Hi Albert, mijn naam is.... Waarmee kan ik je helpen?
    Albert
    Hallo, wat doet de SOS knop in mijn Ford Focus van april 2019?
    FORD
    Als je op de SOS-knop drukt neem je rechtstreeks contact op met de nooddiensten
    Dit kan bijvoorbeeld als je getuige bent van een ongeluk of hulp nodig hebt
    Albert
    Mooi. Werkt dat ook in Nederland?
    FORD
    Ja
    Albert
    Ik hoor verschillende berichten, de een zegt van wel en de andere niet. Allemaal Focus eigenaren
    FORD
    Ik ga ervan uit dat het overal werkt, net zoals onze telefoons. Om zekerheid te krijgen, kun je dit waarschijnlijk terug lezen in de handleiding en anders kun je ook de dealer even benaderen
    Albert
    In de brochure staat namelijk een voetnoot op blz 20 Ford Emergency Assistance is een innovatieve SYNC-functie die gebruik maakt van een met Bluetooth[emoji2400] aangesloten mobiele telefoon om inzittenden van de auto te helpen rechtstreeks met het lokalecommunicatiecentrum contact op te nemen, als na een ongeluk de airbag van de auto wordt geactiveerd of de brandstofpomp wordt uitgeschakeld. De functie werkt in meer dan 40 Europese landen en regio’s. (Niet in Nederland beschikbaar).
    FORD
    Ik kijk heel even mee
    Ik zie het inderdaad staan. Dat is wel vreemd
    Je kan het beste even met de dealer contact opnemen. De Emergency Assistance zit hoe dan ook in SYNC 3
    Albert
    Op de website staat deze voetnoot niet. Er wordt aardig reclame gemaakt voor deze functie.
    Zou wel erg misleidend zijn als deze dan juist in Nederland niet beschikbaar is.... (geen verwijt aan jou hoor)
    FORD
    Ik zie dat dit wel mogelijk is met de nieuwe FordPass
    Ik stuur je even de link door
    https://www.ford.nl/handige-links/zoeken/technologie/infotainment/fordpass-connect
    Albert
    Ja die had ik dus ook gevonden, dat bedoel ik met "op de website staat dit voorbehoud niet".
    FORD
    Ik vind het wel gek dat het in Nederland niet werkt. Ik heb helaas geen idee wat de reden hiervoor zou kunnen zijn
    Albert
    Is er dan nog een verschil tussen SYNC 3 en SYNC 3 + Fordpass?
    FORD
    Maar met de FordPass zou het in Nederland wel moeten werken
    FORD
    In de brochure wordt gesproken over de Emergency Assistance. Ik snap de verwarring. Wat je kunt doen is het even bij de dealer navragen.
     

  18. Dit is een broodje aap verhaal vanuit Ford. Alle nieuwe gehomologeerde auto's uit 2018 dienen in Europa een werkend SOS systeem te hebben, het niet voldoen aan deze wet geeft je het recht om via de rechter Ford te dwingen het aan te zetten.
    Buiten dat, in mijn Focus werkt het systeem ook in Nederland dus vermoedelijk een stagiaire aan de telefoon gehad.

    Ik zou eens dreigen met een melding bij de RDW van het niet voldoen aan de Europese eisen, denk dat ze dan in SOS tempo het probleem oplossen
     
  19. @Michel_limburg
    Alleen als de typegoedkeuring afgegeven is na april 2018 moet de Focus verplicht een SOS systeem hebben. Anders zou het toch onmogelijk kunnen zijn dat bepaalde uitvoeringen de knop niet hebben.

    Ford maakt daar dus gebruik van en dat heeft Ford bij de Focus 3 ook gedaan met de verplichting van DRL.
     
  20. @albertvanderiet
    Mijn dank voor jouw uitgebreide terugkoppeling van de chat. Verbazingwekkend dat je de helpdesk de weg moet wijzen naar hun eigen documentatie en dat ze inhoudelijk niet op de hoogte zijn dat in Nederland het systeem niet is geactiveerd.

    @Michel B
    Hoe kun jij stellen dat jouw systeem in Nederland wel werkt; heb jij dat uitgetest. Woon jij wellicht tegen de Duitse grens aan, want daar werkt het systeem wel.

    Het systeem is technisch wel ok; maar Ford NL weigert domweg 115000 euro te betalen om het systeem in Nederland te activeren ; dit zegt mijn dealer.
     

Deel Deze Pagina