1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Misfire cylinder 3 focus 2012

Discussie in 'Electronica' gestart door leovanstrijland, 3 okt 2021.

  1. Weet jij toevallig of je pcm uit elkaar geschroefd kan worden of dat deze dicht gekit/gelijmd is ?

    En ja storing nvram was er wel maar lampje brande niet dus was een korte storing en niet oud want 12 uur daarvoor was de storing er nog niet en toen had ik hem ook uitgelezen
     
  2. Pcm kan openbgeschroefd worden. Echter is er een kans dat op de pcb een soort siliconelaag zit, hierdoor zie je nog niks.
    Een kenner weet precies waar hij het weg moet halen voor enkele reparaties, maar kan geen garantie geven dat je er veel mee opschiet.

    Zat de pcm ook achter de bumper bij het linkervoorwiel?
     

  3. Ah oke thanks.
    En geen idee ben nog niet wezen kijken waar mijn pcm zit dacht alleen ff informatie inwinnen en daarna besluit nemen of ik wel of niet ga sleutelen.
     
  4. PCM zou ik niet zelf open halen als je dat nog nooit gedaan hebt, maar aan een specialist of elektronicus over laten. Mocht ie niet defect zijn, is er een kans dat hij dat wel wordt door onkunde. Een defect door bv. ESD heb je zo gemaakt, zonder het überhaupt in de gaten te hebben.

    Mocht je toch je PCM open gaan halen, let dan even op dat je deze voor terugplaatsing / blootstelling aan vochtige lucht wel weer goed sealt.

    Wat betreft die P06B8, die is wel interessant in combinatie met de andere meldingen die je gehad hebt en de symptomen die je reeds beschreven hebt..
    Ik zou misschien toch (nog) eens goed (laten) kijken naar je bedrading en massapunten.
     
  5. Nee idd pcm zelf open halen moet je alleen doen als je niet erg vindt om nieuwe te kopen a 1000euro. Want die zijn nie goedkoop.
    TevenS is idd sealen naderhand wel belangrijk.
    Kan je da niet, dan niet aan beginnen. Enige dat je kan doen is stekkerlosnemen en inspecteren of er geen vocht/corossie in stekker zit. Dan weet je dat pcb hetzelfde heeft
     
  6. Massapunten zijn goed.
    Die heb ik namelijk zelf geregeld dus ik weet dat dat goed is heb namelijk alle punten opgeschuurd en opnieuw vastgemaakt en spul erover zodat het niet roest/corrodeert.

    Bedrading is nog niet zeker daar twijfelen we nu aan maar ik ga eerst maar is die freeze frame bestuderen en dan verder even zoeken.

    Garage heeft wel al aangeboden als het probleem niet opgelost kan worden hem terug te kopen
     
  7. Freeze frame data uit OBD gaat je niet veel verder helpen met zo'n diversiteit aan meldingen, als er überhaupt wat te zien is (gezien de lage uitleesfrequentie van OBD) zullen dat vooral meer 'dwaalsporen' zijn en weinig concreets. Gezien je diversiteit aan meldingen, en hetgeen ik me nog herinner van de rest van het verhaal, zou ik mijn geld inzetten op een probleem in de bekabeling of connector(en). En dan met name ergens in massa of voedingsspanningen van/naar PCM, zeker na je P06B8 melding.

    Why not?! Ik had hem al lang teruggebracht en mijn geld goedschiks of kwaadschiks terug geëist, staan genoeg andere Focussen te koop...
     
  8. Je zou aannemen dat die visuele inspectie aan connectoren inmiddels wel al zou hebben plaatsgevonden. Maar inderdaad... Als er op een connector al geen corrosie zichtbaar is, is de kans wel heel klein dat in dit geval de PCM intern wel schade door corrosie heeft op PCB. Helaas wordt dat een ander verhaal als e.a. ondertussen / ergens onderweg in dit verhaal wel al gereinigd is.
     
  9. #130 kevinnns, 10 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2023
    Wat ongevraagd advies van iemand die vorig jaar ook een (rampen) auto gekocht heeft die naderhand erg lang en veel bij een garage gestaan heeft, bedenk voor je/jullie zelf of je nog wel echt vertrouwen en plezier in het voertuig kunt hebben na al deze belevenissen tot nu toe.

    Die van ons was uiteindelijk gefixed (ander probleem dan jij hebt) en ik heb het weg kunnen relativeren (krukas speling, motor vervangen, door verkeerde diagnose garage heel veel tijd gekost en een hoop andere dingen gebeurd hoewel ik het ze in week 1 gezegd had), maar het blijft nog steeds wel de vraag hoe lang "durven" we de wagen aan te houden als we geen garantie meer hebben. Daarnaast was de lol van de wagen ook wel echt weg na de 3e keer ophalen en een dag later terugbrengen.

    Maw, wanneer met dit soort uitzichtloze en varieerende problemen het maar voort blijft modderen is koop met wederzijdse medewerking, en zonder rechtsbijstand gedoe, ontbinden misschien wel de beste oplossing en is een serieuze overweging waard.

    Uiteraard is weer een andere auto vinden ook een lastige tocht en wellicht weer wat duurder geworden door economische redenen, maar het kan wel rust in het koppie geven.

    En elk geval wens ik je/jullie veel sterkte/geduld toe.

    Sent from my SM-S901B using Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  10. Ondertussen is de auto alweer bij de garage geweest voor een update en vervanging van een onderdeel.
    En gister bij me eigen garage geweest voor nieuwe voorbanden ook meteen achter even laten balanceren want ik had gezien dat er wat lood afgevallen was.

    Sinds dien geen trillingen meer bij 90km/h dus dat is top !

    Helaas wel zojuist met naar huis rijden P2138 (gasklephuis/gaspendaal) dus binnenkort maar even stekkers lostrekken en checken meest voorkomend is bij gasklephuis zag ik.

    Als iemand tips heeft hoor ik het graag.
     
  11. Update? Hij was toch ge-update? Welk onderdeel hebben ze vervangen?

    Maar alweer een nieuwe DTC op je bingokaart erbij? Heb je nog geen volle kaart en een nieuwe Focus gewonnen?
    Alle gekheid op een stokkie... Met deze nieuwe DTC erbij blijf ik bij eerder gegeven tips.
     

Deel Deze Pagina