Mijn TDDi 1.8 Pepper - niet meer de onze per 20-2-2014

Discussion in 'Mijn Focus' started by Steven, Jul 7, 2010.

  1. mwoah, das minder dan een dubbeltje per kilometer aan onderhoud, dat is echt niet verkeerd hoor. Je weet wat voor auto je hebt, nioet wat je koopt aan problemen van een ander. Ik zou doorrijden en flink sparen, zodat je over een jaar iets knaps kunt kopen. De waarde vermindering tussen nu een een jaar is verwaarloosbaar omdat de auto weinig meer waard is. Je zult geen 1500 euro meer afschrijven in de komende 2 jaar. Koop je een andere van zeg 10 mille, dan weet ik wel zeker dat je meer dan dat afschrijft.
     
  2. Dat is mijn overweging ook Koos, behalve dan dat ik de 10ct per km toch wel behoorlijk voel (alleen al 650km woon-werk per week).

    Maarja, auto rijden is een dure bezigheid en ik ben druk bezig om er wat van te maken.
    Ik kan morgen bij Pijffers Broekland waarschijnlijk een 'nieuwe' gordel halen voor ca. 35 euro. Kan alleen wel zijn dat ik 'm er zelf uit moet halen. Tips of een how-to iemand? :)
     
  3. How To : neem een grote torx doppenset mee ;)
     
  4. waar woon je ergens in gelderland Steven; ik heb gister in wezep namelijk ook nog wat Focussen gezien met gordelsets erin.
     
  5. Arnhem, maar werk in Raalte (hemelsbreed 2km verderop bij Pijffers)
     
  6. Wil je wel helpen maar weet niet of mij het gaat lukken uiteraard. Woon in Arnhem dus da's wel dichtbij :P
     
  7. Dank je Gijsbert, de besparing lijkt 'm vooral in de onderdeel te zitten.
    Een nieuwe gordel zou rond de 120-130 ex. btw moeten kosten?

    Verder zat ik zelf al even naar de lichtjes te kijken, hoe kom ik bij de kentekenverlichting?
     
  8. @Steven je hebt PB.
     

  9. Binnen bekleding van de achterklep losmaken en dan aan de binnenkant een aantal moertjes losdraaien.
     
  10. Stond mijn oude Focus er nog?
     

  11. Ze waren een anderhalve week geleden druk aan t opruimen.
    Hij heeft er wel een hele tijd gestaan. ;)
     
  12. Er stond helemaal achteraan in de rij wel een uitgeklede rode focus station met nog zwarte duurstrips. Was die van jou niet helemaal rood? Ik zag er ook zo geen clubstickers op.

    Maarja, ik had ook een beetje haast. In ieder geval wel weer geslaagd voor een nieuwe riem.
     
  13. Die van mij had idd nog zwarte deurstrips en geen clubstickers
     
  14. Dan staat ie er nog denk ik.
     
  15. Kleine update

    De lijst is wat langer geworden.
    Dus we hadden de achteras rubbertjes, een aanlopende rechter voorrem, een wiellager rechtsachter, de bestuurdersgordel en een paar lampjes.

    Daar komt bij een lekkende vacuĆ¼mpomp die spoedig vervangen moet worden (waarvan de prijs nog niet bekend is, moet van Ford komen en het magazijn was dicht) en een katalysator die aan het eind van zijn latijn is...

    Heel fijn :nocheer:
     
  16. die kat kun je wel leeg slaan. En anders haal je er eentje van een sloper af. Wel balen overigens.
     
  17. ik zeg 371.000 km, stand van mijn Pepper, ik zou gewoon doorgaan met repareren Steven, je hebt er zoveel al ingestoken, ik zou het zonde vinden om er afscheid van te nemen.
     
  18. Klopt Stef, maar het blijft een lastig besluit.

    Ik heb 122.000 km met de auto gereden, incl. de huidige prijsopgaaf zou ik dan 12.222,41 aan onkosten hebben gemaakt. Wat neer komt op 10 cent de kilometer gem. over de laatste 3 jaar.

    Maandelijks rij ik gemiddeld 3400 km waarvan 2600 woon-werk.
    Incl. verzekering, MRB, brandstof, onderhoudskosten zit ik op nu op 772,89 gemiddeld per maand. Brandstof (9 cent per km) en Onderhoud (10 cent per km) zijn de grootste kostenposten. 'Grappig' feitje is overigens dat mijn brandstofkosten in september 2009 op 5,5 cent per km zat (litertje Shell was toen 0,919), scheelt ook weer c.a. 120 per maand... Maar ik dwaal af.


    Bij de afweging voor onze keuze moet ik verder ook nog betrekken dat naar mijn weten er nog een originele turbo en intercooler in zit, en dat het hele koppelingsgebeuren ook nog origineel is. En er nog tal van onderdelen en rubbertjes zullen zijn waarvan ik het bestaan nu nog niet ken.

    Dillema!
     
  19. Hoi Steven, als ik jou zo hoor heb je al bijna de keuze gemaakt om niet meer te repareren...
    Nu nog hardop uitspreken.

    Mijn eerste auto, Opel Vectra op lpg, heb ik ongeveer 9 maanden gehad waarbij die om de 6 weken bij de garage stond voor reparatie. Kon je de klok op gelijk zetten. Na iedere keer gedacht te hebben "ach, nu kan er eigenlijk niets meer kapot gaan" bleek er toch nog een nippeltje van een boutje ergens achter dat ene schroefje kapot te zijn....

    Daarna begon mijn "Ford-tijdperk" overigens :)

    Als ik jou zo hoor dan zou ik op zoek gaan naar een mooi alternatief en wie weet kun je deze auto in zijn geheel of deels nog goed verkopen.
     
  20. Hallo Rob, na (te) lang wikken en wegen willen we de auto nog niet weg doen.
    We laten de auto dus repareren en dan zien we wel weer :)
     

Share This Page