Mijn TDDi 1.8 Pepper - niet meer de onze per 20-2-2014

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Steven, 7 jul 2010.

  1. #1 Steven, 7 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2014
    Hierbij 'mijn' :focus: :tddi:

    Gelukkig hebben we de foto's nog:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Dit was mijn to-do/done list (overzichtelijke opmaak geleend van McGyver):

    Noodzakelijk:
    [V] Wiellager rechtsachter, remcilinder linksachter, remblokken voorzijde vervangen (bij ± 314.800 km)
    [V] Dynamo (wordt) vervangen (bij ± 314.200 km)
    [V] Gloeibougies vervangen (bij ± 302.000 km)
    [V] Katalysator, vacuümpomp en achterasrubbers vervangen (bij ± 286.500 km)
    [V] Stuurkogel vervangen (bij 270.251 km)
    [V] Achterdempers vervangen (bij 267.680 km)
    [V] Brandstofpomp compleet vervangen (bij ± 259.400 km) :(
    [V] Remschijven en blokken voorzijde vervangen (ATE) (bij ± 240.000 km)
    [V] Wiellagers links- en rechtsachter vervangen (bij ± 218.000 km)
    [V] Gaspedaal vervangen (defect) (bij ± 216.000 km)
    [V] Distributie- en multiriem incl. toebehoren vervangen (bij ± 209.000 km)
    [V] Aandrijfassen vervangen (bij ± 204.000 km)
    [V] Brandstofpomp elektronica revisie (bij ± 202.000 km)
    [V] Veerpoten voor links en rechts vervangen (uit een 1.8 TDCi, dank JP!)

    "Luxe"
    [V] Interieur en Exterieur detail (dank Dwayne!)
    [V] 14" Stalen velgen + Goodyear Ultragrip 7+ winterbanden
    [V] Privacy Shades
    [V] 1-din radio met USB
    [V] Lederen handremhoes vervangen
    [V] 206 achterwisser geïnstalleerd
    [V] Focusclub.nl stickers!
    [V] K&N luchtfilter
    [V] Exterieur geheel opnieuw in de lak gezet (incl. deurhendels en stootstrips) (dank Gert jan)
    [V] Achterportieren herstellen/vervangen i.v.m. roest (dank Gert jan)
    [V] Mistlampen voorzijde
    [V] Centrale vergrendeling met afstandbediening
     
  2. En Steven doet i het weer :?: :?:
     
  3. #3 Steven, 15 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2011
    Zoals sommigen misschien (nog) weten heb ik 2 weken geleden mijn aandrijfassen laten vervangen.
    Afgelopen vrijdag, net voordat we een weekendje weg zouden gaan, start 'ie niet meer.
    Beetje pech dacht ik nog...

    ANWB gebeld, kon niks doen met onderstaand gevolg:

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]



    Bij de lokale garage neer laten zetten en deze kwamen tot de conclusie dat de brandstofpomp het begeven had en stelden voor de auto naar Bügli te Harderwijk te brengen, kosten: € 1830,- ! :nocheer:
    Vervolgens even de duits/poolse oplossing van Dutchguy overwogen, maar toch voor de snellere (maar wel duurdere) oplossing van Groningen gekozen: http://www.ecu-tronic.nl/



    Vandaag is de auto van Arnhem naar Groningen gebracht (tussen de € 150,- en € 175,-) en hopelijk vrijdag kan ik 'm weer afhalen.



    ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////



    @ Gert jan: Ja, met moeite...

    [​IMG]

    De dag erna had ik ineens helemaal geen vermogen meer en was bang voor een overleden turbo.
    Bij thuiskomst onder de kap gekeken en het bleek gelukkig om de linker (als je er voor staat rechter) turboslang te gaan. Deze was niet goed vastgezet en tijdens het rijden losgeschoten.

    Alles schoon gemaakt en goed vastgezet. Inmiddels loopt het allemaal weer.

    Met 2 weken moet de focus weer voor APK en ik denk dat ik er gelijk maar een grote beurt bij laat doen.
    Hopen op dat ik verder een tijdje zonder onverwachte kosten kan rijden.



    Voor mensen met soortgelijke problemen:

    http://www.buchli.nl
    Het vervangen van de brandstofpomp kost € 1500,00 incl. btw. Hierbij heb ik ook de distributieriem meegenomen in de kostenbegroting. Dit, omdat de riem er afgehaald wordt om de pomp te kunnen de- en monteren. Mocht het niet nodig zijn om de riem mee te vervangen zijn de kosten wat lager namelijk € 1400,00 incl. btw. De brandstofpomp zelf kost € 862,75 incl. btw. Deze hebben wij standaard op voorraad.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.


    Met vriendelijke groet,


    Diesel Büchli bv

    en

    http://www.ecu-tronic.nl/

    REPARATIE VAN DE POMP INCLUSIEF MONTAGE (INCL BTW) EUR 831,81
     
  4. Kleine update:

    De Focus heeft de apk doorstaan.
    Alleen een paar lampjes bij het kenteken vervangen en een ongebruikte/defecte/nu weggesneden middelste achtergordel.

    Nu maar weer sparen voor een volgende update(/reparatie ;)).
     
  5. zonder middelste achtergordel voldoet je auto toch niet aande eisen voor de apk? raar verhaal joh...
     
  6. Koos als de MIDDELSTE gordel aanwezig is moet hij goed funtioneren
    dus als i weg is gesneden is er geen gordel
    wel moeten er min. 2 gordels op de achterbank aanwezig zijn
     
  7. Inderdaad, ik heb nu wettelijk gezien 4 zitplaatsen ipv 5.
    Verzekeringstechnisch mogen er dus ook niet meer dan vier mensen nu in de auto.
    Eerlijk gezegd moet je ook niet met meer dan vier in deze auto willen zitten als je het mij vraagt.
     
  8. Maar dan zou je moeten herkeuren? Bij de RDW staat ie toch als 5 persoons?
     
  9. #9 Steven, 29 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2010
    Je hebt gelijk... op RDW staat gewoon 5 zitplaatsen.
    Volgens RDW is ie nu wel goed tot en met 5-8-2011.
    Even bedenken wat nu handig is.


    http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/2E4D3ED1-D35F-468A-BD0B-699CABD0DA31/0/APKkeurmeester36april2007.pdf
    Pagina 11
     
  10. Update:

    Zit inmiddels bijna op de 218.000
    Net een paar weken geleden een nieuw gaspedaal er op laten zetten en de auto bonkt een beetje. Lijkt van rechtsachter te komen.
    ABS-lampje is ook ineens gaan branden.
    Donderdag kan de auto naar de garage, en dan hoor ik het wel weer.
     
  11. Update:

    Was een kapot wiellager, en de remcilinder bleek bij demontage ook kapot te zijn.
    Verder heb ik winterbanden aangeschaft en op de stalen velgen laten zetten die ik van een forumlid mocht overnemen.
    Ik zal hier binnenkort even wat foto's van maken. Maar eerst even het volgende:

    [​IMG]

    Blijft leuk :)
     
  12. Mooie km stand :mrgreen:

    Op naar de volgende mooie reeks :D
     
  13. lol, dat is bij mij alweer "ff" geleden:schater:
     
  14. [​IMG]

    [​IMG]


    vs


    [​IMG]


    Donderdagmiddag op de A16 bovenstaande auto achter in mijn focus gekregen.
    Flinke klap, maar optisch niet heel veel schade, even afwachten wat de expert constateert.
    Behalve een stijve nek ben ik er zelf wel goed mee weg gekomen denk ik.

    Meer foto's:
    http://s611.photobucket.com/albums/tt194/Steven_FoFo/Schade 2/
     
  15. zo te zien heeft de trekhaak je heel wat bespaard.....

    maar een schade is natuurlijk nooit leuk :(
     
  16. Ja, wat dat betreft snap ik wel dat JP een trekhaak achter zijn cougar wil :)
     
  17. Zonde hoor! Maar gelukkig zelf niks. Je zal wel spierpijn krijgen denk.
     
  18. :schater:

    zonde van de schade, maar valt allemaal zoals het er aan de buitenkant uitziet wel te maken.

    je achterligger koopt nu ook een ford denk ik :lol:

    succes met de afhandeling
     
  19. Schade is nooit om te :cheer:-en maar gelukkig ben je er zelf zonder kleerscheuren vanaf gekomen. :dance:
    Gelukkig heb je een trekknobbel anders had je achterklep waarschijnlijk perfect in een station gepast;)

    Eentje met een trekhaak voorop :mrgreen:
     
  20. Tijd voor weer een kleine update.

    Verzekering is nog steeds niet rond... De veroorzaker heeft zijn schadeformulier nog steeds niet ingezonden. Zolang hij dat niet gedaan heeft wil zijn verzekeraar de schade niet in behandeling nemen...
    Ik zal mijn verzekeraar aansporen er meer druk op te zetten of anders over te gaan tot het dagvaarden van de persoon. Desnoods stel ik zelf de dagvaarding op.

    Ander nieuws is dat de focus gister met 233000 km weer een grote beurt heeft ondergaan. Alles was prima in orde en hoef me geen zorgen te maken over de APK in augustus :)
    Uiteindelijk was ik 350 euro (incl. BTW) lichter voor het bijvullen/verversen van alle vloeistoffen, vervangen van de olie/brandstof/luchtfilters en 3,5 arbeidsuren.
     

Deel Deze Pagina