1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Focus 3 Titanium Wagon Ingeruild

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Kees37, 21 nov 2014.

  1. Ja dat is waar ook [MENTION=7922]gerardTDCI[/MENTION]. Ik had hem graag aan je gegund
     
  2. Vandaag een kleine 230km in een 1.0 125PK gereden. Het roffeltje is wel grappig.
    Op de snelweg draait hij eigen net zoveel toeren als de 150PK, het brandstof gebruik ligt wel lager.
    Helaas zat er na een kilometer of 95 een storing in. Auto liep nog maar op 2 cilinders ipv op 3. Thuis uitgelezen en de garage gebeld. Deze gaf aan dat er iets met de bobine was. Ik de motorkap open gedaan en alle stekkerverbindingen aangedrukt, bleek er 1 stekker bij de 3de cilinder los te zitten. Probleem was daarna opgelost. Gelukkig wel, want het was nog 100km terug naar de dealer rijden.
    Auto rijd heerlijk en het nieuwe sync met het grote scherm is wel een enorme verbetering
     
  3. Wegen de, mijn inziens geringe hogere kosten per jaar op tegen de bom duiten van een bijna nieuwe auto kopen op?
    De 3 cilinder 125 pk doet het opzich natuurlijk prima, en zal ook een gewenning zijn.
    Ik moet wel zeggen dat nadat ik 2 dagen in de 3 cilinder had gereden het wel weer heel lekker was om met de 150pk 1.6 te sturen.

    Maar het is wel het nieuwe type, die wel erg gaaf is en qua entertainment wel een verbetering zal zijn inderdaad.

    Financieel gezien zou ik nog een paar jaartjes doorrijden. Ergste afschrijving heeft ie nu wel gehad, en al spaar je elke maand netjes een x-bedrag ben jij straks de eerste met de focus4.1 :D.
     
  4. Wat is het eigenlijk het verbruik in de praktijk van de 1.0, 125 pk ?
     
  5. Bij mij na 13.000 km 5,8/100
     
  6. Bij mij ligt het gemiddelde verbruik op 1:18 zonder hier enige moeite voor te doen. Dit is bij zo'n 50% kortere stukjes en 50% snelwegkilometers.

    Persoonlijk let ik absoluut niet op het verbruik. Wanneer de motor volledig op temperatuur is draait deze tijdens accelereren regelmatig hogere toerentallen en verder heb ik de airco (climate Control) altijd aan staan. Wanneer ik bewust op het verbruik zou letten en de airco handmatig uit zou schakelen zou het verbruik nog wel iets lager kunnen.
     
  7. Zo zuinig red ik niet met onze wagon. Nu over 55k 1:15,5 gemiddeld gereden. Daar zit ook wel eens een tank 1:18 tussen. De vakantieritten halen het gemiddelde wel een stuk omlaag (dakkoffer of met aanhanger, bergritten etc.). Alleen in NL zou ik 1:16 1:17 doen denk ik.

    Als je op kosten wilt gaan besparen zou ik niet investeren in een andere auto. De eerste paar jaar schrijf je het meeste af en dat krijg je nooit meer terug. Nu ga je minder afschrijven en dat zou je ook al als een besparing kunnen zien. Als je wilt besparen op 'vaste lasten' zou je ook wat extra gaan aflossen op je hypotheek of zonnepanelen aanschaffen (als je daar de mogelijkheden voor hebt natuurlijk). Dat soort dingen leveren tegenwoordig veel meer op.

    En die korte ritjes... Laat de auto eens een keertje staan en pak de fiets. Ik fiets altijd naar mijn werk, 6-7km verderop. Is toch zo'n 3000km per jaar en dat scheelt ook €300,- per jaar.
    Er was ooit zo'n leuk reclame filmpje van, 'die auto kan beste een dagje zonder u', oid.
     
  8. Oempf.... ik rij 1:13 met mijn 1.0 100pk, dat is met 90% stads kilometers.
     
  9. #229 Kees37, 13 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2016
    Nog even een puntje ter overweging: ik heb het idee dat Ford het probleem met de koelvloeistof bij de 1,0ltr motoren nog niet helemaal onder controle heeft. Lees dat [MENTION=142]JW[/MENTION] zijn koelvloeistofreservoir gaat vervangen omdat hij dat niet vertrouwd, de auto van [MENTION=13919]thecure[/MENTION] is ook weer terug geweest.
    Mijn overbuurman rijd een 1,0 125PK en die staat nu ook al ruim een week bij de garage omdat de koelvloeistof leeg was.
    Geeft toch nog wel een beetje te denken
     
  10. inderdaad, vind het ook een beetje jammer. ontwikkelen ze zo'n mooie motor die geen problemen heeft zoals de tsi's en thp's.
    Hebben ze mankementen met het koelsysteem, iets wat decennialang al in auto's is toegepast.

    De auto van je buurman, waarom staat hij een week in de garage? kunnen ze er niet achterkomen waar het lek zit, of zijn de onderdelen niet op voorraad? (zoals bij mij).
     
  11. Wat ik begrepen had zijn alle onderdelen er nog niet, verwachting is dat hij woensdag weer rijd.
     
  12. Even een vraagje over de wielmoeren van de originele 17" (uit 2011) velgen van de FoFo 3 fase1 en die van de FoFo 3 fase 2 (uit 2015), zijn dit dezelfde of zit daar verschil in?
     
  13. Yep, zijn beide FINIS 5114407, M12x1.5mm
     
  14. Zijn deze wielsloten te gebruiken op een Focus3 fase1 en op een Focus3 fase2?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit zijn wielsloten met een losse conische ring
     
  15. #235 JW, 27 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mrt 2016
    Dit is het oudere type wielsloten die alleen op de oudere type velgen mogen worden gebruikt. Bij auto's die voorzien zijn van het nieuwere type Global Wheel mogen deze 2-delige wielmoeren (met losse ring) niet worden gebruikt. Overigens wordt dit type 2-delige wielsloten al geruime tijd niet meer gebruikt. Al tijdens de productie van de Focus 2 is Ford overgestapt van 2-delige wielmoeren (en dus ook wielsloten) naar 1-delige.

    De vroegere Focus 3 fase 1 modellen zijn (afhankelijk van het design velg dat is gemonteerd) zowel geleverd met het oudere type velg als het nieuwere type Global Wheel. Alleen bij voertuigen die zijn voorzien van het oudere type velg mogen bovenstaande wielsloten worden gebruikt. De latere Focus 3 fase 1 en alle fase 2 modellen zijn voorzien van Global Wheels en daarbij mag je alleen het nieuwe type wielsloten gebruiken. Deze hebben een totaal ander design als de oudere velgsloten. Bij het oude type wielsloten valt de sleutel in de kop van de moer. Bij het nieuwe type valt de sleutel rondom de kop van de moer. Daarnaast is het nieuwere type ook nog eens een stuk beter bestand tegen roest en blijven dus veel langer mooi.
     
  16. Thanks JW voor het antwoord.
     
  17. Ik dacht dat het over gewone wielmoeren ging, die zijn wel hetzelfde gebleven. Slotmoeren is inderdaad een ander verhaal !
     

  18. [MENTION=33]pd3jcw[/MENTION] Ja het ging in eerste instantie over de gewone moeren, die sloten kwam ik nog tegen in de schuur. ;);)
     

  19. [MENTION=86]Rykers[/MENTION] Eigenlijk niets Jack :schater::schater:
     
  20. Nou! Dan! Hup naar de dealer.
    :D
     

Deel Deze Pagina