1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Wess, kan je mij uitleggen waarom jullie in een auto proefrijden na een beurt? Grote beurt kan ik nog enigszins bij (remmen controleren met rijden op lucht etc). Maar olie wissel etc kan ik niet bij.
    Nu is 35l/100km wel vrij schandalig, ook voor een RS. Nogmaals je hebt aangegeven niet rijden dus deels niet betalen vind ik. Zo moeilijk is het toch niet om de wensen van een klant te respecteren?

    Onze docent had een gezegde... wie betaalt, bepaalt en een andere bekende... de klant is koning
    Blijkbaar gaan beide niet op als ze dingen doen die ze van de klant niet mogen. Nu zijn wij inderdaad kritische klanten maar goed.
     
  2. #1362 Sbro.nl, 8 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2012
    Oke acceptabel

    Dus tegen de voor geschreven regels in voor een 60.000beurt:nocheer: lekker monteur ben jij, die ook dus gewoon de kantjes ervanaf loopt, en dus ook gewoon voor het gemak de remslangen ed niet controleert:nocheer:

    :badgrin: en dat geloof jij zelf:schater:

    Dat bedoel ik maar, wat zal het jou boeien hoeveel benzine je er door kachelt op kosten van de klant, de kant betaald de benzine en rekening en de evt huurauto en benzine, en dan moet ik nog dankjewel zeggen ook :loco:

    Ik ben misschien wat kritischer dan de gemiddelde klant bij de garage maar ik betaal voor een degelijk uitgevoerde voorgeschreven onderhoudsbeurt, ik mag dus verwachten dat die correct en netjes wordt uitgevoerd.
     
  3. hahahahahaah,

    wat een gezeik hier !!

    WAAROM OORDELEN ALS JE ER ZELF GEEN BAL VERSTAND VAN HEBT???

    weet jij eigenlijk wel hoe je remblokken contorleerd? weet jij eigenlijk wel wat een remslang is of heb je dat van een plaatje ?

    en weet jij enigzins wel hoe olie er uit ziet nadat een motor heeft gedraaid ? jij gaat mensen afkraken, dealers zwart maken omdat het volgens jou niet goed gebeurt. volgens jou moet het volgens het ford boekje, en moet alle onzin gecontroleerd worden, dit is echter het verstand van een leek, pas op met wat je post. want je kan dealers heel zwart maken terwijl mensen hun werk goed doen,

    En wess RS een monteur noemen die de kantjes eraf loopt. pfff schaam je diep om zo te oordelen !
     
  4. Dank je wel voor dit inhoudelijke commentaar.

    Beetje hoog van de toren afblazen kan ik ook wel hier op het forum, en pas op met oordeel over mij, je kent mij niet en je weet totaal niet wie ik ben.

    Ook ken je de voor geschiedenis niet dus houdt je een beetje in AUB
     
  5.  
  6. De kanjes afloopt.. ?! :schater:
    Voor remslangen of dergelijke haal je geen wielen er af.
    Met wielen er op kan ik alles goed beoordelen of het moete hele dichte velgen zijn.
    Heb je ooit voor een APK keuring ze de wielen er af zien halen..? :)
    ( APK word ook altijd gekeurd zonder wat te demonteren ! )

    Verder ga ik er niet op in.. wil het graag gezellig houden op het forum.. :D
     
  7. Ik wil het ook verder gezellig houden, maar ik vind dat ik ook kritisch mag zijn, net zoals jij dat ook mag.
     
  8. SBRO, sorry dak het zeg, maar dit topic dreigt de verkeerde kant uit te gaan.

    oke, ik mag dan misschien een net zo ergere zeur zijn wat onderhoud betreft als jij, maar daarom heb ik besloten het onderhoud zelf uit te voeren.

    je kan bij een beurt zonder wiel erafhalen zien hoe ver je blokjes heen zijn. dat idd via het boekje moet is een 2e (zo werk ik aan mijn auto zelf ook) maar een garage/dealer heeft ook rekening te houden met tijd, immers wil de klant altijd zo weinig mogelijk betalen en de garage/dealer zo veel mogelijk verdienen. want daar zijn ze voor;)

    maarre, Elco: hoevaak word een wiel vastgedraaid met de slagmoersleutel ipv momentsleutel?? en dan kan je zeggen, eerst vast met slagmoersleutel en dan controleren op moment, maar dan ben je al te laat.

    er zal nooit in de boekjes staan dat je wielen met een slagmoersleutel moet aandraaien, een momentsleutel echter wel
     
  9. ondanks mijn geringe leeftijd en ik deze focus nu nog niet zo lang heb zag ik het gezicht bij de dealer hier ook al weer betrekken toen ik aankwam voor de tweede beurt die ik aan de auto geef. Ik blijf er gewoon koppig bij in de buurt, want ik wil zeker weten dat het gewoon goed en degelijk gebeurd.

    Tevens als ik zo'n auto zou hebben zou ik helemaal pissig zijn als ze erin rijden en dan ook nog met zo'n verbruik. Ik zou gewoon verhaal halen als ik jou was en kijken of ze dan niet opeens iets met je rooster kunnen doen ;)

    Bougies is echt schandalig!!
     
  10. ow en daarnaast heb ik een van je waterdruppel foto's gejat als nieuwe facebook achtergrond ;)
     
  11. Nee ik denk het niet Micheal, zolang ik maar niet te kritisch wordt op het garage personeel dan blijft het wel goed gaan.


    Kijk dat zijn dan weer de leuke berichten :thumbs:
     
  12. Topic is zeer stevig maar gelukkig genuanceerd. Prima dus.

    Maar Simon wat ik mij af vraag is waarom je terug bent gegaan? Iedereen hier weet dat het de vorige keer niet zo goed afgelopen was. Ik weet niet hoe het daar is, maar hier hebben wij Ford Wensveen als kleine dealer/garage en Ford Ardea als enorme broer.

    Als ik bij de 1 een slecht gevoel in m'n buik heb, zou ik de ander proberen. Toch?
    Wat was de reden dat je de beurt toch bij deze garage liet uitvoeren?
     
  13. De redenen is voornamelijk dat alles wat hier een beetje in de buurt zit, of wel onder de zelfde groep valt of nog erger is dan deze. (eigen ervaringen uit het verleden en van mensen van het forum)
    Daarbij komt dat ik nog garantie heb tot de 60.000km of 3 jaar, en deze dealer hier om de hoek zit.

    Wat ik in de toekomst ga doen weet ik nog niet maar teug naar deze (grote) dealer voor onderhoud zit er denk ik niet meer in.
    Helaas voor hun zijn ze een klant kwijt, al vind ik dat ze het daar zelf naar gemaakt hebben, helaas zijn er mensen die daar anders over denken.

    D'r is hier nog redelijk in de buurt een kleinere Ford dealer, die wel onder de zelfde groep valt maar waar ik het verleden wel goed ben geholpen, misschien dat ik daar maar naar terug ga....
     
  14. Het maakt eigenlijk niet uit onder welke groep de dealer valt. Je moet het geluk hebben dat je een dealer/monteur treft die hetzelfde gevoel over je auto hebt als wat jij hebt. Moet dus ook een liefhebber zijn.

    Ik denk eerlijk gezegd dat het ook mee speelt dat je een auto, die niet daar gekocht is (vermoed ik), bij hun met garantieproblemen neer zet. Overigens niet meer dan normaal!!

    Voor hun echter zijn het uren die ze geld kosten. Ze krijgen de uren nooit betaald die ze eraan besteden. Voor hun ben je dus een klant die geld kost. Een foute instelling natuurlijk.
     
  15. Zeer duidelijk. Ik heb enkel ervaring met Ardea wat betreft grotere dealers. Daar is ook een verschil te merken tussen Dordrecht en Rotterdam Zuid (al is dit puur op de verkoop)

    Vind het altijd wel vreemd. Autoliefhebber of niet, een Focus RS is toch uniek. Ook al weet je niets van de techniek, merk of auto's in het algemeen. Je ziet dat deze uniek is. Als automonteur moet je toch van zo'n auto houden? Al ben je Audi fan en werk je bij Ford.

    Nu alles maar achter je laten en genieten van jouw unieke Ford?

    Zijn hun niet vrijwillig Ford dealer geworden? Als je met de garantie kosten zit moet je een universele garage worden. Dan komen er geen garantie auto's langs.
     
  16. :lol!: was natuurlijk ook als geintje bedoeld.

    mss ook wel een beetje kort door de bocht van mij.
    ooit ook bij een dealer gewerkt en daar mochten alleen de ervaren monteurs werken aan de (speciale) auto's en aan de auto's van "moeilijke" klanten.
    maar of zoiets bij Cosmo ook het geval is, weet ik natuurlijk niet.

    Simon, hoe heb je dat verbruik geconstateerd? (35ltr/100KM) door de BC op 0 te zetten toen je de auto achterliet bij de garage?
     
  17. Tsja welliswaar geen Ford, maar Mazda: 1 jaar oude MX-5 gekocht (import uit duitsland maar wel bij een NL dealer) in eerste instantie smetteloos. Bij de 1e wasbeurt zie ik dat de lak van de velgen loslaat. Gebeld met de dealer waar we de auto gekocht hebben (ver weg) of we dat bij de lokale garage op kunnen laten lossen "ja hoor, geen probleem" bij de lokale dealer gevraagd "Ja hoor, geen probleem: omzet is omzet;)"

    Mazda nederland vraagt om fotomateriaal. Foto's worden zo genomen zodat zeker is dat het van binnenuit komt, en 2 dagen later horen we dat de hagelnieuwe velgen onderweg zijn, en netjes gemonteerd kunnen worden.

    Iemand die geen klant is kan wel klant worden.. Iemand die al klant is kun je alleen maar kwijtraken, waar ligt je prio.

    Overigens in reactie op de proefrit: Ik rij nu in een seat leon FR, ook niet de doorsnee leon.. maar ik heb liever wel dat ze een proefrit maken, gewoon omdat ik vind dat het onderdeel is van de beurt. Als de teller dan 2 km verder zou staan zou ik juist denken dat ze er met de pet naar hebben gegooid.. Zo heeft iedereen er wel zijn eigen ideeen over :mrgreen:.
     
  18. Ik denk dat de sleutel zit in communicatie.

    Natuurlijk heeft Simon een aantal zaken van te voren aangegeven, maar met het verleden (eerdere ervaringen) in het achterhoofd was het gevoel voor de beurt al niet goed. Dan ga je over veel zaken twijfelen, zeker als de gemaakte afspraken niet worden nagekomen.

    Voor de (meeste) monteurs maakt het natuurlijk uit waar ze mee werken, maar een dealer of een chef werkplaats moet mijns inziens zeer duidelijk communiceren met de klant zeker als hij (zij?) weet dat het een bovengemiddelde kritische klant betreft die negatieve ervaringen uit het verleden heeft.

    Zoals jullie wellicht weten heb ik vrij recent eveneens wat negatieve ervaringen gehad (met name met de Kuga) bij een grote dealer. Ik ga mijn auto's daar dan ook niet meer achterlaten zonder zeer duidelijke instructies. Sommige medewerkers (monteurs/receptie) zullen mij dan een "zeikklant" vinden en dat is dan maar zo. Zolang ik wordt geacht bovengemiddeld af te rekenen verwacht ik bovengemiddelde service.

    Dan zal dus "duidelijkheid" vooraf van twee kanten worden gevraagd.

    Ik denk dat Simons verwachtingen door deze dealer onvoldoende zijn ingeschat, maar ik kan mij niet voorstellen dat ie een klant bewust zou willen missen. Het niet op voorraad hebben van onderdelen kan natuurlijk niet, als de beurt zegt wielen eraf horen de wielen eraf en 10 km proefrijden is wel een beetje ver. Duidelijkheid vooraf had dat voorkomen en dan zit je nu met een rotgevoel.

    Off-topic: Gerard is voorzichtig met een 2.5 dus dat kun je hem best toevertrouwen (zolang je er maar naast zit) ;).

    John
    Grey-Ears
     
  19. John bedankt voor je respons, toch nog iemand die mij een beetje begrijpt:lol:
    A.s donderdag moet de RS weer naar de dealer voor de nieuwe bougies en en de kapotte achteruitrijsensor en ze gaan beoordelen of het rooster in de bumper onder de garantie gaat vallen.
    Heb dat 2 maanden geleden al aangegeven via de mail en met foto's erbij zodat ze het alvast konden beoordelen maar goed dat was schijnbaar niet mogelijk :nocheer:

    De communicatie tussen de dealer naar mij verloopt erg stroef helaas.

    Nu weer leuke dingen in het volgende bericht.....
     
  20. Omdat 17juni de RS op het Fast car festival staat op het onderdeel Turtle Wax Show & Go! (is sponsor)

    Moet de :rs: er natuurlijk in top conditie bij staan:cheer:
    Nu had ik sinds een paar weken geleden last van een rooster in de motorkap waarvan de verf is gaan bobbelen :nocheer:, niet echt fraai natuurlijk, sowieso niet maar op zo'n show al helemaal niet.

    Zo zag het eruit:
    [​IMG]

    Vreemde rimpels, net als of het te warm was geworden oid.
    Nu had ik de originele blauwe roosters nog en die heb ik door Gert-Jan vorige week hoogglans piano zwart laten spuiten.
    Vandaag heb ik deze er maar eens ingezet en nu ziet het er weer strak uit.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook was laatste, ik denk door de warmte de embleem sticker van
    DMB Graphics los gegaan en wilde niet meer goed plakken :nocheer: ik heb hem eraf gehaald en de oude plaklaag verwijderd en weer voorzien van een nieuwe dubbelzijdige 3M plaktape.
    Hopelijk blijft die nu wel goed zitten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook aan de achterzijde zit zo'n nieuw embleem maar ik had daarvan ook nog geen foto's geplaatst.

    [​IMG]

    Ook de naafdoppen hebben nieuwe emblemen gekregen, hier voor heb ik de naafdoppen van de wintervelgen gebruikt, deze waren van BBS en zijn mooi vlak zodat de sticker er ook mooi op blijven zitten, ook de kleine RS logo's zitten weer op de velgen.

    [​IMG]

    En ja toen ik die stickers en emblemen bij DMB Graphics ging bestellen kwam ik deze ook nog tegen, moest alleen ff mijn unieke nr van de RS vermelden:cheer:


    [​IMG]

    Allemaal weer leuke en kleine details waar ik erg blij mee ben.
    Zaterdag is dus poetsdag hier en ga ik de RS weer lekker wassen zodat die weer mooi glimt, zondag dus naar Zandvoort en hopelijk kan ik de concurrentie verslaan.
     

Deel Deze Pagina