1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. ben benieuwd Simon.
     
  2. Oohhh 1x remmen en de eventuele overspray is zo van het aanlegvlak af hoor, zou er niet teveel moeite voor doen om het af te plakken.
     
  3. #3383 Sbro.nl, 9 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2015
    Weet ik, gaat me ook meer om de aanleg vlak , remopp is idd zo weer schoon en uiteindelijk roest het toch wel weer:schater:

    en met ducktape plakt het lekker vlot af :mrgreen:
     
  4. #3384 little viper, 9 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2015
    Ik heb het ook leren kennen via Subaru mannen ^_^

    Echt top!

    (Ik heb hawk plus in combinatie met DBA australia schijven. Wel gepiep!!!! En veel remstof)

    Ik ben benieuwd naar je ervaring.
     
  5. Vanavond gelijk maar ff doorgepakt

    Afplakken:

    [​IMG]

    [​IMG]

    ff goed schudden:

    [​IMG]

    En sprayen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu lekker laten drogen en evt nog ff afbakken op 150gr :mrgreen:
     
  6. Voor een extra krokant korstje?
     
  7. Wauw wat een super dikke RS mag je echt trots op wezen!
     
  8. ben benieuwd naar het resultaat met de blokken en de nieuwe schijven.
    en vooral of het echt beter is
    toch nog maar even wachten met het bandje halen dan kan ik het irl zien :D
     
  9. Afbakken om juist het 'krokante' tegen te gaan :D

    Succes met het upgraden van de remmen.
     
  10. Vanavond maar ff de nieuwe schijven geplaatst.
    Dat ging gelukkig vrij eenvoudig deze keer, waarom dan vraag je je af :mrgreen:

    Een week of 2-3 geleden had ik de boel al eens los gehaald om de blokken te vervangen en de schijven af te draaien.
    Toen zal alles dus muurvast en had ik er weer heel wat werk mee op het los te krijgen, wel gelukt uit eindelijk en toen werd me ook duidelijk dat ik de schijven moet vervangen en dat enkel afdraaien niet voldoende was.
    Schijven zaten goed vastgeroest op de naaf.

    [​IMG]

    Zo aan de buitenzijde, de zichtzijde dus zag de remschijf er nog zeer netjes uit, geen overbodige roest of zwaar ingesleten oid.
    De binnen zijde was een heel ander verhaal, daar was het 1 bonk roest, zelfs de koelkanalen waren dicht geroest :nocheer:

    Ook de blokken hadden flink op hun donder gehad blijkbaar want ze waren gescheurd.....

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dus wat te doen.....
    Ik heb besloten om ze dan toch maar in eerste instantie af te draaien zodat het iig weer mooi vlak was zodat ik iig de nieuwe blokken kon plaatsen en weer veilig kon remmen.

    [​IMG]

    Na het afdraaien de boel weer gemonteerd en samen met de nieuwe blokken.

    [​IMG]

    Vanavond dus de oude schijven vervangen voor nieuwe.

    Hier nog ff de oude schijf aan de binnenzijde, hier had ik voor zover ik kon de meeste roest al weg gehaald, zoals je ziet had de bruine roest duivel flink huisgehouden :mrgreen:

    [​IMG]

    Ook de naaf heb ik nogmaals goed schoon gemaakt zodat de nieuwe schijf netjes zou aanliggen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De binnenkant heb ik bij de nieuwe schijf nog ff zwart gespoten met hitte bestendige verf zodat het minder snel gaat roesten, althans daar ga ik van uit.

    De aanleg vlakken heb ik voorzien van een laagje vet zodat het minder snel gaat roesten.

    [​IMG]

    Ziet er nu weer netjes uit, de Hawk blokken deden op de afgedraaide schijven al zeer goed hun best .

    [​IMG]


    Ook gelijk maar ff de de geleidingsbeugel van de ABS sensordraad omgelegd, die zit om 1 of andere aan de verkeerde kant gemonteerd, geen idee wie dat bedacht heeft, maar kloppen doet het niet.
    Bij maximale stuuruitslag staat die draad dus helemaal strak, trekt aan de stekker.
    [MENTION=423]Dimelot[/MENTION] nog bedankt voor de Tip :thumbs:

    oude situatie:

    [​IMG]

    Nieuwe situatie:

    [​IMG]

    Nu nog de eerst(e) (paar) honderd kilometer een beetje inremmen zodat de blokken en de schijven aan elkaar kunnen wennen.

    De hele remmerij is nu weer helemaal uptodate en we kunnen veilig remmen.
     
  11. Het is in ieder geval wel beter zo.

    Ik ga binnenkort ook de remmen maar eens vervangen, ik heb wel wat meer werk ivm complete ombouw. Maar eerst morgen het :st: stuur maar eens plaatsen.
     
  12. Geeft de burger moed! Ik moet de mijne binnenkort nog vervangen...
    Spul al in huis maar moet nog even wachten tot JP weer thuis is van vakantie.
     
  13. #3393 dimelot, 17 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2015
    Zit in mijn draadje te verkondigen dat ik niets zelf kan... En nu lees ik alleen maar dat de dingen die bij jouw ST gebeuren door [MENTION=69]jpboerhof[/MENTION] gedaan worden.. :badgrin: :badgrin: :baeh:


     
  14. #3394 Mr Bullet (Sietze), 17 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2015
    Ja werkt makkelijker als je auto op de brug kan staan:baeh:
    Het is niet zozeer dat ik niks doe [MENTION=423]Dimelot[/MENTION]
     
  15. Ja hoor.. Chef werkplaats ben je dan :schater:
     
  16. dat ziet er weer netjes uit Simon :thumbs:
     
  17. Kort samen gevat, je durft het niet alleen te doen Sietze :schater::mrgreen:
     
  18. Dim, al eens in Bullet zijn topic gekeken? Zie veel de ruggen van Freddie en Jp die aan het "beulen" zijn met zijn auto.
    Vaak stond meneer de werkplaats chef erbij en keek er naar. :grin:
     
  19. Wha, lol [MENTION=423]Dimelot[/MENTION]
     
  20. #3400 Perenplukker, 17 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2015


    Tegenwoordig is dit het afzeik forum, wordt er moe van van dat beidehante gedoe.

    Edit : dit is het Focusforum !!!!
     

Deel Deze Pagina