Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussion in 'Mijn Focus' started by Sbro.nl, Jul 27, 2011.


  1. Ik zit idd te wachten op een tel dat ik hem op kan halen, zijn er blijkbaar al ff mee bezig, heb hem gisteren aan het eind van de middag al gebracht en op de brug gereden, kon die iig mooi binnen staan:thumbs:, nu blijft alleen de vraag hebben ze het kunnen oplossen:confused:

    Ja die asbak is van mij, staat niet echt netjes hè, moet nog een originele bestellen, die asbak die achter de versnelling zit is erg onhandig namelijk.

    Weet jij al wanneer jou nieuwe :focus3: komt????
     
  2. Ok dan, duim met je mee, dat het allemaal ok is als je hem ophaalt. Hopelijk slaat je turbodruk meter nu wel uit naar 1.4 bar en heb je je vermogen terug!

    We zien je reactie in je draadje vanzelf neem ik aan.

    mbt Asbak : Ieder zijn gewoonte. Ik ben ook fervente roker maar rook niet in de auto.
    Wou alleen zeker weten dat hij niet door de monteur gebruikt was tijdens werkzaamheden terwijl jij zelf niet in de auto rookt......
     
  3. Net een belletje gehad van de garage, zoals verwacht hebben ze het niet op kunnen lossen vandaag:nocheer:

    De slangen update was het zoals verwacht dus niet, pff goh:schater:

    Morgen gaat de weer verder met de :rs:, wil nu het een en ander gaan meten want de turbodruk was toch echt te laag:badgrin: dat wist ik toch al, of dacht die dat hij me iets nieuws aan het vertellen was:liar:

    Heb hem nog gewezen op de solenoid en de dumpvalve en de evt aansturing van die onderdelen, zijn opm, meneer ik moet meten, eerder kan ik niet zomaar naar die onderdelen gaan kijken, ik was in zijn ogen dus aan het:shut:, pfff

    Nu heeft de monteur ook nog het motorkap slot vernield dus daar zit nu ook weer een nieuwe in, was eerst 1 met een flexibele stang (soort dikke veer) en de nieuwe is met een vaste stang voor het verdraaien van het slot.

    Nouja morgen zal ik wel weer meer horen, net dus maar ff een leenauto opgehaald, Ford KA, ik had vandaag geen auto nodig omdat ik een dagje vrij was.

    Wordt vervolgd dus.......
     
  4. Simon,
    Ergens toch ook een goed bericht, ze bevestigen nu dat de turbo druk inderdaad te laag is.
    Weet je in ieder geval dat ze het probleem onderschrijven en kan de RS daar blijven tot hij goed is..... onder garantie !

    Natuurlijk morgen liever dan overmorgen maar positief toch?
     
  5. Wordt vervolgd dus.......[/quote]

    Jammer dat het nog niet is opgelost:nocheer:...en dan een :ford:KA als plaatsvervangend vervoer:nocheer::nocheer:...Ik hoop dat ze gauw vinden waar het aan ligt maar ik heb daar wel mijn twijfels over...In ieder geval succes :thumbs:
     
  6. Boost Solenoid en Dump valve zijn beide niet te meten. Is gewoon trail and error.

    Ik blijf nog steeds bij die Boost Solenoid.

    Nu stuit je tegen het "probleem" RS rijden aan. Onderdelen die niet op voorraad zijn, te weinig kennis om daadwerkelijk snel een oplossing te vinden voor een probleem. En ook nog eens de beroerde bestellingen opstelling van Ford NL dat bestelde onderdelen niet terug kan geven.
     
  7. Misschien een 'stomme' opmerking, maar ik zou dan beginnen met een algehele reset van de software ondanks dat de CJ-map erop staat (is dat overigens wel zo, heb je het zelf in het IDS gezien ?).
     
  8. Helemaal geen stomme opmerking. Een reset is soms zelfs de oplossing, maar aangezien de dealer dingen aan de auto heeft vervangen ga ik er vanuit (dient wel zo te gebeuren) is de accu losgekoppeld. Omdat dit langer dan een half uur is geweest is de ECU gereset.
    Het enige zou kunnen zijn dat er geen CJ op staat, maar daarvan is aangegeven dat die update is uitgevoerd.
    Als Simon iemand kent in de buurt die een Bluefin handset heeft is dat snel te controleren.

    Om terug te komen op de software...zelfs een simpele heroverschrijving van de software zou al relaas kunnen bieden bij verschillende problemen. Helaas is CJ niet meer beschiklbaar via de normale kanalen.
     
  9. #189 Sbro.nl, Aug 31, 2011
    Last edited by a moderator: Aug 31, 2011
    De CJ map staat er op, dit kun je ook lezen in het draadje van HarryRST, de vorige eigenaar dus.

    HarryRST schrijft op 21-08-2010:
    Ik heb nog mail contact met hem gehad over het probleem en hij vertelde dat bij hem de turbo-druk ook maar net over de helft kwam soms, dus zo rond de 1 en daarna zakte die weer terug onder het 2de streepje.

    Dit is zo'n beetje het beeld wat ik ook zie als ik flink gas geef, je gaat je dan afvragen is de RS wel ooit echt een :rs: geweest, of is het stiekem een :st: incognito.

    Die reset, moet dat bij de garage gebeuren of is het een kwestie van de accu een uurtje los? dit heb ik namelijk laatst al gedaan tijdens de montage van de versterker, en dit gaf dus geen resultaat nadien.

    @Johoo:

    Ja dat probleem had ik al gehoord met die onderdelen, is balen zo kun je ook niks testen of iets stuk is oid.
    Ik heb het tegen de monteur gezegd van die selonoid nu hoop ik maar dat die er wat mee doet morgen, hij keek me alleen heel vreemd aan toen ik daar over begon:nocheer:, zo van hoe kun jij dat nu weten.
    Vreemd btw dat de software niet meer via de normale kanalen leverbaar is, ze gaan hem dan toch niet terug zetten naar de vorige versie:loco:

    Ik ken helaas niemand met zo'n Bluefin uitlees module:weetikniet:

    Ik ben op dit moment overgeleverd aan de garage en zal moeten afwachten wat ze allemaal gaan doen en of ze het probleem gaan tackelen.

    Wordt vervolgd en ik houd jullie zeer zeker op de hoogte
     
  10. altijd makkelijk een ford garage die niet weet hoe een focus rs in elkaar zit,
    moet je naar gaan toen ik pas met de escort rs cosworth bij de ford stond!
    Cosworth????? dat ken ik niet meneer, maar je hebt wel een dik body kitje heb je op je escortje zitten :-(
    ben gelijk maar weer weg gegaan
     
  11. Ja, jij hebt een getunede :st: en ik een geknepen :rs:. ;)

    Volgens mij moet dat bij de garage, want alleen het KAM-memory wissen is volgens mij niet genoeg. Er zijn volgens mij nog andere waardes elders in de ECU die geflasht moeten worden (ben overigens geen deskundige, dus ik kan het compleet mis hebben), zoals bijvoorbeeld foutmeldingen.

    Terugzetten naar een vorige versie kan niet op de normale manier via IDS, dan geeft ie een foutmelding. Het kan wel, maar op een omslachtige manier.

    Hoewel ik een Bluefin-flasher heb kan ik de versie van mijn stock-map niet uitlezen (of ik weet niet hoe dat moet). Of er is inmiddels iets nieuws gekomen van hun waar ik geen weet van heb.

    Maar goed, ik blijf het ook volgen, ben toch benieuwd wat uiteindelijk het probleem is. Succes ermee !
     

  12. pff das ook echt te triest voor woorden, onvoorstelbaar, hier staan/stonden ze ook voornamelijk te :kwijl: bij de:rs:
     
  13. CJ map is niet meer beschikbaar vanwege problemen met een spruitstuk (als ik het goed heb)... Iets met mogelijk exploderen ofzo...

    Maar je rookt toch niet in je auto he?...
    Terugkomend op degene die je auto vandaag gezien heeft, is echt zonde man :(
     
  14. Van die Cosworth is echt niet normaal, dan ben je niet met het merk gebonden!:( Maar ik hoop dat het uiteindelijk goedkomt met je :rs:!!
     
  15. Ik heb echt al heel veel :focus3::rs: gezien maar elke keer sta ik er nog bij te kwijlen hoor ;-)

    suc6 ermee
     
  16. Wat een gedoe. Nou ja, geef ze even de tijd om het op te lossen. Een RS komt bijna nergens dagelijks voorbij.
    Hebben ze ook nog naar MAF/MAP sensoren gekeken? Hoewel er alleen naar kijken niet zo veel helpt... en misschien is dit wel vergezocht. Maar het zijn wel onderdelen (bij de ST althans) die nogal eens voor problemen zorgen. Er zijn er die ze gewoon om de zoveel tijd preventief vervangen....
     
  17. Kreeg net een telefoontje van de garage, intercoler blijkt lek te zijn en er wordt een nieuwe besteld, vanmiddag eerst de auto weer ophalen en dan wachten wanneer tot het onderdeel binnen is.
     
  18. Lullig... zou ie daarom niet op druk komen?
     
  19. als de lucht ontsnapt komt die niet op druk natuurlijk, het klinkt voor nu iig heel erg logisch.
    Ze zetten er maar mooi een nieuwe in, kwaad kan het igg niet, toch wel fijn dat ik nog garantie heb.
     
  20. Da's zeker wel lekker, Simon! Garantie is heerlijk wat dat betreft.

    wij hebben in april 2010 een nieuwe Clio gekocht met 1.2 TCE motor (turbo). Aangezien wij niet bekend zijn met die techniek, en mijn vriendin elke 3 jaar een nieuwe auto koopt, hebben we er 2 jaar extra garantie bij genomen (gratis, erbij onderhandeld). Dan hebben wij de volle 3 jaar de zekerheid van garantie, en voor de inruilwaarde is het ook nooit slecht als je hem inruilt terwijl er nog een jaar fabrieksgarantie op zit.
     

Share This Page