1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Luchtfilterhuis verwijderen en Openluchtfilter inbouwen

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door Mr Bullet (Sietze), 27 aug 2008.

  1. Ik heb mn 57i kit vanmiddag aangesloten.
    Heb het platte eindstuk van de originele luchthappen laten zitten, daar de buis van af gehaald en de flexibele pijp van K&n gebruikt.
    Deze is namelijk net wat langer, en dus kon ik hem verder onder het filter zetten, zodat het einde van de buis precies onder mn filter hangt.

    Wel was het allemaal een beetje passen en meten, kreeg t filter er maar net tussen zonder dat ie de accu of iets anders zou raken, de uitlaatpijp van het filter was niet echt flexibel.

    En de steun werkt ook niet fantastisch, ik moet mijn filter nog vastzetten daarop, maar dan denk ik met een giga tie-wrap eromheen omdat ie anders 2 cm erboven blijft bungelen.

    Verder heb het geluid nog niet uit kunnen testen, alleen bij stationair lopen en een paar keer het gas in trappen. Was daarnaast bezig mn remtrommels zwart te maken dus dat moet tot morgen uitharden, dus morgen ff het gas max in trappen
     
  2. Is het verstandig om bij elk type auto de min pool van de accu een kwartier los te halen en die stappen uit te voeren?
     
  3. Zou ik wel doen...
     
  4. Dankje voor je reactie!
    Maar dit geldt dus niet alleen bij een ford?
    ik weet het dit is een ford forum dus de techniek van andere auto's is heel anders. Maar kwam dit toevallig tegen en de auto van mijn buurjongen( een audi a3) loopt stationair niet helemaal lekker en trekt laag in de toeren moeilijk op. Ook ruik je bij stilstaan af en toe een benzine lucht.

    Zal binnenkort eens kijken of dit dan helpt.
     
  5. even een oud topic omhoog halen...

    ik was even de how to van Sietze aan het lezen over het monteren van een K&N luchtfilter.

    Is een hele duidelijke how to maar ik heb een vraagje:

    ik vroeg me af of je ook alleen maar de originele luchthapper kan gebruiken i.p.v. de meegeleverde slang van K&N.

    Uit Sietzes verhaal begrijp ik namelijk dat hij alleen maar een filter heeft ingebouwd.

    Ik heb nu zelf namelijk ook een 57i kitje binnen gekregen en vroeg me dus af of het noodzakelijk is om die slang er op te zetten of dat ik het ook met de originele afkan (dat zou wel zo makkelijk zijn natuurlijk)
     
  6. Hey Rolf,

    Ik heb zelf ook alleen de bak vervangen voor de open luchtfilter.
    Toch is het beter om de slang wel te gebruiken, alhoewel mn blokje als een zonnetje loopt.
     
  7. Hey Wauwter,

    kan natuurlijk wel altijd nog he? die slang bevestigen.

    denk dat ik het eerst zonder probeer om te kijken hoe het bevalt.

    bedankt voor je reactie!
     
  8. gisteren avond k&n filter er in gezet. effe werk maar was goed te doen. heb de originele slang eruit gehaald en de nieuwe bijgeleverde slang bevestigd onderlangs naast de radiateur. moest effe klepje weghalen en klaar. net als op de gebruiksaanwijzing van k&n. Toen effe test ritje maken. verbruik is daadwerkelijk iets gezakt mits je maar normaal rijd en niet voltoeren omdat t zo lekker klinkt. (als je altijd veel geluid wilt hebben trek dan je middendemper en cat eruit en zet er een mooie sporteindpijp op naar keuze en ga door de tunnel in zeeland scheuren met de ramen open) succes verzekerd. loopt rustiger en grijpt beter aan bij schakelen en optrekken. erg blij mee
     
  9. Heb zelf een 90 graden chrome buis vanaf gashuis naar LMM en dan denk cm of 30 chrome buis (recht) vanaf LMM naar filter. Alle buizen zijn 76 mm. Zit gewoon een goedkoop filtertje op van Dynamik (moet nog een nieuwe op). En natuurlijk een carterontluchtingsfiltertje geplaatst.

    Ik merk vooral veel verschil met optrekken/doortrekken en hij reageert nu gelijk als ik gas gaf. Dat was wel anders als met het standaard filter waar ik zo'n idee had van hij moet eerst ff aangeduwt worden voordat hij eens reageert op het gas.

    Ook kan ik nu doortrekken tot +- 6.5k toeren waar hij eerst al ophield bij de 5.5-6k (kon wel verder maar dan gebeurde er weinig). Het is niet veel maar kost mij minder aanpassing aan me rijgedrag :D Ben een mazda gewend en die kon ik altijd ver door trappen.
     
  10. Netjes
    Wat is de diameter van de buis waaraan de openlucht filter komt?
     

Deel Deze Pagina