Lakschade & garantie (wordt kosteloos hersteld)

Discussie in 'Exterieur' gestart door jason101, 20 jul 2012.

  1. dit is precies wat ik ook denk, alhoewel ik het wel vreemd vind om een auto van een jaar oud met schade bij de goodkoopste garage te brengen en daarbij de lakgarantie van ford weg te gooien.
     
  2. Hoeft niet de goedkoopste te zijn. Mijn verzekeringsmaatschappij had tot enkele jaren geleden mij enkele schadeherstelbedrijven opgegeven die geen officielle "samenwerking" met Ford hadden. Breng je hem dan alsnog naar een Ford approved schadehersteller was of de eigen risico hoger, lager bedrag dat ze komen kijken, en moest je het bedrag zelf voor schieten. Ik kan me voorstellen dat bij een groot schade bedrag hier de mensen niet voor kiezen en derhalve de garantie (per abuis) vergeten.
     
  3. #23 Redwagon, 26 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2012
    Of het heeft op het moment van eerste inspectie geen zin meer gehad ( lees:schade) om te inspecteren. Dus eerste stempel niet gezet en dat daarna heeft het geen zin meer gehad om elke keer te controleren.

    Enige waar je misschien antwoord kan krijgen is bij de garage waar de eerste beurt is uitgevoerd.
     
  4. #24 jason101, 26 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2012
    Eerste en laatste beurt zijn uitgevoerd bij dezelfe garage dus Ardea moet hiervan op de hoogte zijn. Ik vind het trouwens ook een gekke plek om schade te krijgen. Als de auto kort na aflevering schade heeft gekregen dan is dit all risk verzekerd. Waarom dan naar een andere spuiter. Ik geloof enigzins wat de vorige eigenaar mij vertelde. Zou zomaar kunnen zijn de auto voor de verkoop schade heeft gehad en Ardea dit geprobeert heeft op te lappen. Tis natuurlijk allemaal speculatief waar ik weinig aan heb.
     
  5. Heb inmiddels een mail gestuurd naar Ardea Delf. Nu wachten op een reactie.

    "Goedendag,

    Een aantal dagen terug ben ik bij u langs geweest in verband met een lakschade waarvan ik op zoek ben naar de oorzaak.
    Tevens heb ik u naar de geschiedenis van de auto gevraagd. Hieruit bleek dat de auto in 2005 een aanzienlijke schade
    aan de rechter (passagiers) deur heeft gehad. Een andere schade kon u mij niet tonen.

    Ik ben er inmiddels in geslaagd om de vorige (eerste) eigenaar te benaderen die ik ook naar de geschiedenis heeft gevraagd.
    Deze wist de schade aan de rechter deur te beamen. Ook wist hij mij te vertellen dat de auto in 2008 door een aanrijding met
    een vrachtauto aan de achterzijde schade heeft opgelopen. Misschien is deze schade niet hersteld door Ford maar elders.
    Over een schade aan de linker (bestuurders) deur wist hij zich niets te herinneren.

    Erg vaag vind ik dat er in het onderhoudsboekje nooit een stempel is gezet bij de carrosserie / lakoverzicht. Naar mijn weten hoort
    bij iedere (grote) beurt ook een lakinspectie gedaan te worden. Waarom ontbreken deze stempels of is er nooit een lakinspectie
    gedaan?

    Tot slot zou ik graag in het bezit willen komen van de geschiedenis van de auto. Deze is volgens mij makkelijk uit te reiken door deze
    simpelweg uit te printen."

    Met vriendelijk groet,
    D.c. Buiter
    Leidschendam
     
  6. dit was mij ook zo, maar toen ik er met de receptionist van de ford dealer over had. zei hij: dat als ik de auto 2jaar bij hun in onderhoud had, ik gewoon recht had op carroserie garantie. nu is er toevallig een maand geleden roest ontdekt op de bekende plekken. en dit is vorige week allemaal keurig hersteld onder garantie.
    ik weet dat het geen garantie is, dat iedereen hier geluk mee heeft. maar je kunt het altijd proberen.
     
  7. #27 Redwagon, 27 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2012
    Dat de auto All Risk verzekerd was, is een aanname van jou. Dit hoeft niet het geval te zijn. Ik weet van dichtbij dat er mensen zijn die alleen een WA verzekering hebben. Ook bij een spiksplinter nieuwe auto.

    Dat je naar een andere schadehersteller kan of moet, heeft ook te maken met de voorwaarden van je verzekering. Mijn eigen verzekering schrijft ook voor dat ik naar een door hun aangewezen schadehersteller toe moet.

    Maar goed, jij zit nu met de ellende en ik hoop voor je dat er iemand is die volledige opheldering kan geven van de geschiedenis van de auto. Mijn gevoel zegt dat de vorige eigenaar niet alles richting jou heeft uitgesproken.

    Tis ook jammer dat hij bij verschillende dealers in onderhoud is geweest, nu moet je eigenlijk beide aanschrijven en niet één van de twee.

    Wens je wel heel veel succes met de afhandeling.

    Edit: Ook nog even gekeken naar de onderhoudshistorie, maar tussen 40k en 53k zit bijna anderhalf jaar, terwijl jaarlijks onderhoud en inspectie van lakwerk wordt voorgeschreven. Ook hierover zouden ze nog moeilijk kunnen doen.
     
  8. verschillende dealers klopt niet Edwin, Kinesis is later overgegaan/overgenomen door Ardea, het blijft dus dezelfde dealer.
     
  9. Dat wist ik niet Gerard, dan wordt het verhaal wel heel vreemd.
     
  10. ja precies, de volledige historie ligt dus bij 1 dealer en het lijkt erop of er iets te verbergen is????????
    ik hoop voor Douwe dat er gewoon duidelijk komt, wat de uitkomst ook moge zijn de :focus: zal er niet minder om rijden ;)
     
  11. #31 jason101, 27 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2012
    Vandaag antwoord gekregen op de mijn mail.


    Goedemorgen .

    Als u van de week langs komt kunnen wij het een en ander uitprinten voor u

    Met vriendelijke groet,

    Ardea Auto B.V.

    Raymund Sibbes

    Aftersales Manager

    Bezoekadres: Vulcanusweg 281, 2624 AV Delft

    Postadres: Postbus 56, 2600 AB Delft

    T: 015-2516871

    F: 015-2628321

    M: 06-22425102

    raymund.sibbes@ardeaauto.nl

    www.ardeaauto.nl

    KvK Rotterdam 23022016
    .
     
  12. Snel gereageerd en ze willen e.e.a. voor je doen. Netjes toch?
     
  13. Ben ik met je eens.......Hoop dat ze ook antwoord kunnen geven omtrent de stempels.
     
  14. #34 jason101, 30 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2012
    Vandaag bij Ardea geweest die voor mij de hele geschiedenis van de auto heeft uitgeprint. Hieruit kwam dat er in 2010 roest werd ondekt onder de linker buitenspiegel. Precies de plek die ik omschrijf en hoogst waarschijnlijk niet goed is uitgevoerd. Probleem is dat Ford hier sinds 2 jaar geen garantie meer op geeft. Op 23 augustus komt er een man van Ford Nederland naar alle vestigingen omgeving Den Haag voor lakinspectie. Ardea raad mij aan om de geschiedenis van de auto te tonen en moet deze man, een Belg, hierover oordelen.

    Wat betreft de stempels omtrent lakinspectie was hun antwoord dat er in het verleden bij iedere beurt ook een lakinspectie werd gedaan en de stempel hiervoor
    voldoende was. Sinds een tijdje zijn ze verplicht om ook een stempel te zetten bij "lak/carrosserie overzicht". Bij mij staat idd bij iedere beurt "carrosserie inspectie uitgevoerd".
     
  15. voor zover dus duidelijkheid.
    krijg toch wel de indruk dat ze met je mee willen denken daar, of niet?
     
  16. Ben benieuwd.
    Dat er geen standaardrichtlijn was bij Ford, mijn dealer heeft altijd netjes alles afgestempeld. Ook de lakinspecties.

    Ben natuurlijk ook een zeikerd en hadden ze het niet gedaan, had ik sowieso gevraagd dit wel te doen. Kan zijn dat het daar ook mee te maken had.
     
  17. Zekers Gerard....De man bij Ardea zei het overtuigend, dat hij het ook lullig vond dat het zo moest lopen en dat ze naar zijn mening geen garantie meer konden geven.
     
  18. Als het lakwerk ten gevolge van een slecht uitgevoerde herstelling loskomt is het aan de hersteller om de herstelling opnieuw uit te voeren. Zie niet in waarom Ford daarin zou moeten tussenkomen.
     
  19. In dit geval gaat het om een reparatie die in het verleden door de Ford dealer (of in opdracht van de Ford dealer bij een ander schadeherstelbedrijf) onder garantie is uitgevoerd. Normaal gesproken mag je (als dit werkelijk de oorzaak blijkt te zijn) dan toch wel verwachten dat de lak langer blijft zitten als 2 jaar.
     
  20. Omdat Ardea Delft zich niet kan verantwoorden dit onder garantie te doen omdat ze sinds 2 jaar hierop geen garantie meer geven. Wat ze nu dus doen
    is het overlaten aan Ford Nederland; zeggen zij ja, dan kan / mag Ardea dit op kosten van Ford Nederland herstellen.
     

Deel Deze Pagina