Lakschade & garantie (wordt kosteloos hersteld)

Discussion in 'Exterieur' started by jason101, Jul 20, 2012.

  1. #1 jason101, Jul 20, 2012
    Last edited by a moderator: Aug 23, 2012
    Wat ik nu gevonden heb is echt bij de beesten af. Een tijdje terug onstond er tijdens het polijsten een kleine lakschade doordat ik gewoon een klein laagje lak weg poetste. Dit was het begin van wat ik gisteren ondervond. Na een klein project waarbij ik wat tape nodig had om af te plakken en deze er weer vanaf trok, trok ik gewoon een complete laag lak mee. Nu blijkt dus dat de lak hier niet goed heeft gehecht. Op verschillende andere plekken zie ik ook blaasjes en denk dus dat het hier net zo is. Tot hoever gaat de lakgarantie bij ford?

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. volgens mij tot 12 jaar toch?
    als ik jou was zou ik ff informeren bij een schadeherstelbedrijf om te vragen hoe dit kan en kon gebeuren.
    als het vanaf het begin niet goed gezeten heeft dan kun je (met die info) teruggaan naar de dealer en kijken wat hun daar op te zeggen hebben.
     
  3. Heb je een gestempeld boekje met lakinspecties, anders wordt het in mijn ogen een moeilijk verhaal. Kan ook zo zijn dat die delen als een keer zijn overgespoten bijv. bij schade o.i.d.
    Hoop voor je dat je wat kan bereiken bij een Fordgarage.
     
  4. Als je alle stempels in het boekje hebt staan zou ik er gewoon mee naar de dealer gaan. Als je stempels mist of de termijn tussen de beurten/carrosserie inspecties is te lang (dit mag maximaal 3 mnd te lang zijn werd mij verteld) hoef je niet op garantie/coulance van Ford te rekenen is mijn ervaring.

    Ik heb inmiddels zelf al meerdere delen van mijn Focus 2 op eigen kosten laten spuiten vanwege roest op kitnaden (en er zit nog meer aan te komen). Mijn auto was toen dit de eerste keer gebeurde 3 jaar oud en had 40.000 km op de teller. Bij aankoop had mijn auto alle beurten gehad bij een Ford subdealer. Mijn probleem was dat de termijn tussen de beurten te lang was geweest. Sindsdien kom ik alleen nog maar bij de dealer voor onderdelen.
     
  5. #5 jason101, Jul 20, 2012
    Last edited by a moderator: Jul 20, 2012
    Kom net terug van dealer waar ik de schade heb aangetoond. Hier werd mij veteld dat deze plek waarschijnlijk een keer is overgespoten en deze niet goed heeft gehecht.
    Toen toonde ik de blaasjes op het dak en de motorkap. Volgens hem ook overgespoten. Ze geven trouwens lakgarantie. Dit accepteer ik niet en ga contact opnemen met Ford Nederland.
     
  6. Dit moet haast wel slecht overgespoten zijn, want anders had het veeeel eerder al losgelaten. Ga eens langs een schadehersteller en laat ze er een lakdiktemeter tegenaan houden. Waarom Ford lastigvallen met iets wat gewoon slecht gerepareerd is..
     
  7. Zo denk ik er nu eigenlijk ook over. De kans dat dit een produktiefout is lijkt mij namelijk ook nihil. heb inmiddels al een bericht naar Gert-Jan gestuurd.
     
  8. Vanochtend bij Ardea geweest om de geschiedenis van de auto op te vragen. De auto heeft idd een keer schade gehad maar aan de rechterkant waar ze de deur hebben vervangen. Schade aan de linkerkant is bij Ardea niets bekend en dus ook geen rapport van. Als dit wel het geval was geweest dan zou Ford Nederland me tegemoet zijn gekomen. Maar helaas ik ging dus met lege handen naar huis.
     
  9. Kan idd niet anders als slecht gehecht na herstelwerkzaamheden, heb zelf ook
    meerdere malen met afplaktape op al mijn Fordjes gebruikt, maar dit nog nooit
    gezien, en zeker niet zulke grote vlakken
     
  10. het enige keer dat ik dit heb gezien
    was nadat iemand dacht om even iets af te plakken terwijl hij net van de spuiter af kwam (kleien 2 uur nadat hij door hun gestempeld was als klaar)
    maar zelf toen bleef het nog zitten

    verder vindt ik het wel knap dat dan moet blijken dat hele auto overgespoten is
    jouw grootste nadeel is dat je kunt zien dat er tape op heeft gezeten
    maar zelfs met duck tape krijg ik dit niet voor elkaar of de auto 10jaar of 10dagen oud is
    beide keer een ruit eruit gehaald en nieuwe tijdelijk met ducktape op zijn plek gehouden

    tevens te zeggen dat je beurten in op tijd zijn vindt ik ook weer bullshit
    om zo ff te zeggen
    dit ivm het niet uitmaakt of hij over zijn beurt is

    als hij niet overgespoten is en geen schade heeft gehad
    mag dit niet gebeuren binnen 12jaar
    ongeacht hoe vaak je bij de dealer bent geweest voor een beurt
    als dit plots zichtbaar is geworden dan moeten ze er iets mee doen
    vindt ik namelijk
     
  11. #11 jason101, Jul 24, 2012
    Last edited by a moderator: Jul 24, 2012
    Vandaag alsnog contact gezocht met Ford Nederland die me adviseerde om een afspraak te maken met een dealer waar eens per maand iemand van Ford Nederland komt
    om lakinspecties te doen. Deze persoon kan uitsluitsel geven over hoe of wat. Misschien is er wel een coulance. Maar alleen onder de voorwaarde dat er in het onderhoudsboekje stempels staan onder de rubriek "overzicht carrosserie en lakwerk". Ik heb dit ff opgezocht en kan hier niet één stempel vinden. Dus dit zal ook niets
    worden vrees.
    Wat ik wel heb gevonden in het onderhoudsboekje is het adres van de vorige eigenaar. Wat ik dus ga doen, deze persoon proberen te benaderen en hopen op zijn eerlijkheid en vragen wat er met de auto gebeurd cq gedaan is.
     
  12. Had je de auto nu rechtstreeks van een particulier gekocht ?
    Als hij iets bij Beun ( de Haas ) heeft laten doen, zal hij het zeker niet zeggen.

    Maar goed, je moet vertrouwen hebben in de mensheid zeggen ze altijd.
     
  13. Auto is gekocht bij dealer en hier ook onderhouden. In het onderhoudsboekje vond ik de naam en adres van vorige eigenaar. Ben er vanochtend langs geweest maar er was niemand thuis (misschien op vakantie). Ik heb een bericht in de brievenbus achtergelaten in de hoop dat deze persoon met mij in contact wilt komen. Al is hij bij Beun (de Haas) geweest kan het me nog niet schelen. Ik wil gewoon graag weten wat er is gebeurt dan heb ik er meer vrede mee.
     
  14. Dat snap ik wel.
    Blijf het vreemd vinden dat er geen stempels ( niet 1 ) in het onderhoudsboekje staan.
    Niet dealer onderhouden ???

    Zijn beurten e.d wel allemaal in het boekje te vinden.
     
  15. #15 jason101, Jul 25, 2012
    Last edited by a moderator: Jul 25, 2012
    Alle beurten zijn vananf 2005 netjes gestempeld maar geen stempel bij "lak/ carrosserie overzicht". En Zonder deze stempels maak je weinig kans.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. #16 jason101, Jul 25, 2012
    Last edited by a moderator: Jul 25, 2012
    Het is me gelukt om in contact te komen met de vorige eigenaar van de auto die me wist te vertellen dat de auto in 2005 een ernstige aanrijding heeft gehad waarbij de rechter (passagiersdeur) vervangen is. In 2008 is er een vrachtauto achterop gereden. Over een schade aan de linker (bestuurdersdeur) is hem niets bekend. Erg vaag vind ik wel dat ik eerst een kras vond. Over hoe dit onstaan is tast ik dus in het duister. Had gehoopt op meer informatie.
     
  17. Oei, dat klinkt als aardig wat schade.
    Vreemd blijft dat ze geen lakinspecties hebben aangetekend.
    Daar moet een reden voor geweest zijn, lijkt mij.
    Waarom zouden ze het anders niet hebben aangetekend.
     
  18. Volgens mij is er nooit lakinspectie gedaan. Daarom heb ik nu ook voor 23 aug en afspraak staan waarbij iemand van Ford Nederland komt kijken.
     
  19. Ik zou me vooral afvragen waarom niet.
    Zou mij zorgen baren.
     
  20. Ik heb het vermoeden dat menig Ford rijder niet weet dat daar ook stempels voor gezet moet worden. Lijkt mij ook niet de verantwoordelijkheid voor de rijder als de auto netjes dealer onderhouden is. Ik zou eerst eens bij de dealer gaan vragen waarom hun geen check gedaan hebben en geen stempel hebben gezet.

    het enige wat ik me voor kan stellen is dat de auto vrij snel een schade heeft gehad na aflevering, en niet gerepareerd is bij een dealer, waardoor dus mogelijk de garantie verloren is gegaan? En daarmee ook een dealer niet meer de moeite heeft genomen om dat af te vinken?
     

Share This Page