1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jeffrey's groene RS II -> RS on steroids !

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JeffreyP, 1 sep 2015.

  1. Mooie kleurtjes!

    Hoe er wel rekening mee dat het je qua performance niet zo heel veel brengt.
    De enige slang die van belang is is de bocht tussen luchtbox en aanzuigbuis.
     
  2. Ik vind het er wel stoer uitzien als sommige onderdelen eruit springen. In dit geval dan de siliconen slangen! Die bocht schijnt bij tuning nog wel eens te imploderen, daarom heb ik maar een hele set gekocht. Ik heb bewust ook voor deze kleur gekozen omdat rood, groen en blauw zo normaal zijn :mrgreen:

    Ervoor
    [​IMG]

    Erna
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Heel graaf mooie update...
     
  4. Springt er zeker uit! Past dan ook goed bij de auto
     
  5. mooie toevoeging, ben jaloers :kwijl:
     
  6. Het was voor mij ook een gokje wat betreft de kleur. Ze hebben best wel een grote keuze qua kleuren zoals je kunt zien op de foto. Het is wel een compleet ander zicht zo, maar ik ben tevreden met het resultaat!! :)

    [​IMG]
     
  7. Volgende update Inlet mag ik hopen? :)
     
  8. #148 JeffreyP, 25 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 dec 2015
    8 januari staat de uitlaat gepland, en daarna volgt de rest automatisch. De inlet moet ik nog bestellen eigenlijk. Doe ik volgend jaar wel eens haha :cool:
     
  9. Afgelopen Vrijdag heb ik samen met mijn maat de uitlaat gemonteerd. We kwamen tot de ontdekking dat bij de bouw van de auto eerst de uitlaat gemonteerd is en daarna het onderstel aan de achterzijde. We moesten dus het gedeelte tussen de middendemper en einddemper ergens doorhalen met een slijptol. Een kleine slijptol leek niet te passen dus heb ik maar gelijk een grote tol erin gezet :lol:

    Ik heb een 3" Mongoose systeem eronder geplaatst zonder cat (decat). Ik ben blij dat ik dit systeem gekozen heb en niet de Section 500 met dubbele einddempers. Dit is al hard zat naar mijn mening. Als ik 120/130 rijdt is de uitlaat iets hoorbaar maar zeker niet storend. Ik wilde namelijk niet van dat gedreun in de auto als ik lange afstanden rijdt.

    Originele uitlaat
    [​IMG]

    [​IMG]

    Downpipes met decat
    [​IMG]

    [​IMG]

    Gelijk is de turbo even goed bekeken op scheuren / pitten. Thankgod heeft het schoepenwiel geen speling en zien de schoepjes er ook nog zeer goed uit (ondanks de bruine aanslag)

    [​IMG]

    [​IMG]

    3" Mongooose
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nadat de uitlaat gemonteerd is heb ik de RS lekker warm gereden en toen eens flink op zn donder gegeven zodat de uitlaat ook lekker warm kon worden. Dit is gedaan zodat het RVS even kan trekken en krimpen zodat ik weet of er niet geraakt heeft onder de auto.

    Helaas zitten er nog wel een paar uitlaatbeugels in het zicht. Hier moet ik nog even nieuwe voor halen, of ik las de eindtips gewoon vast aan de bochten die naar de einddemper lopen. Zal proberen 1 deze dagen nog eens een filmpje te maken van het geluid. Gelukkig heb ik ook geen lampjes zien branden op de tellerbak dus dat scheelt ook weer kopzorgen.
     
  10. Nice job en goede foto's ook...
     
  11. Ziet er goed uit, die Mongoose exhaust klinkt in combinatie met een decat gewoon super vet :rock:

    Dat lampje gaat nog wel branden als geen lambda spacer hebt geplaatst, heeft te maken met een rij cyclus van zo'n 200km
     
  12. Inderdaad netjes.

    Volgens mij kan je die klemmen bij je einddemper naar boven draaien zodat je er minder van ziet..
     
  13. Lambda spacer is uiteraard gemonteerd haha. Ik heb dan wel geen 200km afgelegd maar vermoed alsnog dat ik geen lampje(s) te zien krijg.

    Ik heb van Mongoose beugels erbij 'gekregen' deze zijn al naar verschillende posities verdaaid maar toch niet naar mijn zin. Vd week even andere beugels halen en kijken of dat wel past in het plaatje:mrgreen:
     
  14. Eindelijk mijn nieuwjaars "bonus" in ontvangst mogen nemen. Nu gauw nog het inlaatspruitstuk bestellen en dan kan alles gemonteerd worden :)

    Ik ben nog opzoek naar een AS performance inlaatspruitstuk en vibratechniks motorsteun (onderste). Iemand die één van deze dingen heeft liggen? Anders koop ik ze nieuw.

    Airtec stage 2
    [​IMG]
     
  15. Vorige week zijn ook mijn china leds bezorgd. Ik was bij mijn vorige auto gewend aan het canbus systeem, en dus ook canbus leds. Deze zijn soms best aan de prijzige kant. Deze china leds heb je voor een paar euro in huis. Ideaal!

    Heb gelijk maar overal de leds in gedaan waar het kon. (Stadslicht, voetenruimte, kofferbak en hemel)

    Ik zit alleen met 1 'probleempje'.. Het ledje in het stadslicht matcht niet met mijn dimlicht... Weet iemand hoeveel K de xenon lampen van de RS origineel zijn?????

    Dit zijn de stadslichtjes;
    http://m.ebay.ca/itm/171632638008?_mwBanner=1

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. #156 Sbro.nl, 15 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2016
    Standaard Xenon is 4300K, die ''stadsleds'' zijn 5000 --> 6000K, Ik heb die er ook in zitten met 5000K Xenon, er is nog iets kleurverschil, stoor me er verder niet aan.

    [​IMG]
     
  17. Wordt wel een hele dikke kar zo.
     
  18. Hmmm... Toch maar eens op zoek naar andere lampen dan :schater:
     
  19. Staat een stuk strakker
     

Deel Deze Pagina