1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jeffrey's groene RS II -> RS on steroids !

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JeffreyP, 1 sep 2015.

  1. Lekker bezig met je groene monster :thumbs:
     
  2. Deze staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje inderdaad... Mooie update!
     
  3. Mooie update weer Jeffrey
     
  4. #184 JeffreyP, 3 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2016
    Aangezien ik een berg nieuwe parts thuis had liggen en ik toch wat tijd vrij had ben ik op mijn gemakje maar eens het één en ander gaan monteren op de RS. Ik heb het enorm druk met werk en baal er eigenlijk wel van dat ik niet aan één stuk door kan gaan. Gelukkig staat de RS alleen in de garage en blijft alles tenminste liggen zoals ik het voor het laatst achtergelaten heb.

    Wat ik afgelopen weekend wilde monteren;

    -Airtec intercooler stage 2
    -Pro alloy hardpipe kit
    -Autospecialist zwart inlaatspruitstuk

    Ik ben begonnen om de RS op te krikken en voorzien van 2 assteunen. Dit werkt wel zo veilig als je eronder ligt. Beide bodemplaten er van onder enja dat komt de IC tevoorschijn vanaf de onderzijde. In vergelijking met de nieuwe IC is de originele maar een klein pis dingetje haha.. De originele was er binnen 20 min vanonder incl de slangen / stalen buis naar de turbo. Ik wilde deze buis vervangen omdat deze er zo roestig uitzag en geen zin had om hem te spuiten dus vandaar de hardpipe kit. Bij de kit zitten ookal nieuwe siliconen slangen met klemmen dus dat moet goedkomen.

    De nieuwe IC hing ook vrij snel op alleen niet naar mijn zin helaas. Als ik de IC uitlijn qua maatvoering dan zit deze exact gecentreerd achter de voorbumper, maar dan komt het totaal niet uit aan de achterkant met de aansluitingen vd slangen. Deze zitten dan precies strak tegen de ophangbeugel vd radiateur aan.. Komt erop neer dat de IC nu krap aan 1cm teveel naar 1 kant zit. (Pietje precies:schater:)

    De slangen + alu buis naar het gasklephuis waren een drama zeg.. Wat heb je daar weinig ruimte. Het werkt het beste als je ook de koplamp eruit haalt zodat je via daar ook nog een beetje kan wringen en doen.. Ben er toch stiekem wel een dik uur mee bezig geweest om dat daar fatsoenlijk te krijgen maar nu zit het wel redelijk naar m'n zin.

    Aangezien het inlaatspruitstuk + gasklephuis er ook af moest heb ik het gasklephuis ook maar gereinigd. Was niet heel erg vervuid maar geeft toch weer een beter gevoel nu die weer schoon is. Ik heb er ook maar direct voorgekozen om nieuwe afdichtingen te plaatsen tussen de delen die ik los gehaald heb.

    Zoals ik hierboven al zei, ik heb weinig tij ivm werk en hoop dus dit weekend weekend alles af te krijgen (als er niks tussen komt)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Mooie spullen Jeffrey, dit ga je echt met de OEM software al merken :rock:
    Weinig sleutel ruimte............wen er maar aan :schater:
     
  6. Ook lekker bezig jeff
    Ik heb ook een AS inlet plenum gekocht alleen dan in het blauw :D
     
  7. DAT dat past:shock: Ziet er goed uit!
     
  8. Past allemaal, geen probleem........maar dan.........moet het nog vast, :schater:

    Veel geduld en relaxt werken dan komt het goed:mrgreen:
     
  9. mooie spullen weer Jeffrey :thumbs:
     
  10. De IC past prima daar ligt het niet aan. Het is eerder de buis die vanaf de koude kant vd IC naar boven loopt naar het gasklephuis. Daar past echt allemaal maar net.
     
  11. Hahahah jaa heeel veel geduld en het liefst had ik op dat moment kleine vrouwen handjes.. Maar helaass heb ik die niet haha. Is allemaal goedgekomen. Geduld genoeg ervoor!
     
  12. Mooi werk Jeffrey! Gaat ze heel erg fijn vinden...
     
  13. Wat niet rekt dat scheurt wel :dance: Maar super dat je dat erin gekregen hebt!
     
  14. Jij hebt meer geduld dan mij Jeffrey, mooi werk.
     
  15. Ondanks het akelig warme weer heb ik mezelf er toch toe gedwongen om de RS even af te maken. Inlaatspruitstuk gemonteerd met nieuwe afdichtingen. Alles voor de laatste keer nagelopen en daarna maar meteen een rondje wezen toeren.

    Eigenlijk is het vandaag ook veelste warm (27 graden) om toch maar iets te kunnen merken qua vermogenswinst. Er is wel een klein verschil merkbaar is gasreactie en trekkracht maar dat is niet noemenswaardig. Wél komen er (nog) veel meer plofjes en klappen uit de uitlaat.

    Op naar de volgende update!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Super dik en SUPER schoon! Ziet er goed uit!
     
  17. Mooi plaatje, daar onder die motorkap!
     
  18. Dat is niet alleen met auto's haha :ontopic:
     
  19. Een tijdje geleden heb ik een tweede luchtinlaat gemaakt in mijn luchtfilterbak. Door middel van een airduct en een slang wordt deze zegmaar aangevoerd. Ik heb hierbij een slang gepakt die ze normaal gesproken gebruiken voor het koelen van de remmen. Nou bleek dat er in de slang een stalen spiraal is vererkt met een messing coating o.i.d. Komt er dus op neer dat ik roest heb in de slang die rechtstreeks uitkomt op mijn luchtfilter.....

    Nieuwe slang besteld met een gladde binnenkant zodat er ook geen roest kan optreden. Ook meteen een soort van filter gemaakt van een panty :lol:

    Enige nadeel van deze slang is dat deze rood is. Als je naar binnen kijkt via de airduct zie je die rooie slang zitten. Misschien dat ik die nog eens verwen met een zwarte spuitbus :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. Ai, das minder Jeffrey, dat roestige water wil je ook niet in je luchtfilter hebben.

    Die rode slang idd maar ff zwart nevelen aan de binnenzijde :thumbs:
     

Deel Deze Pagina