1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jasons Focus 3.1 ,125pk 2012: "Auto is verkocht"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door jason101, 4 mei 2017.

  1. 6 weken :nocheer: daar wordt je niet vrolijk van… en hoe lang kan het nog gaan duren …
    Succes ermee.
     
  2. Rechts bovein kun je hem op Engels instellen :mrgreen:

    afbeelding_2023-06-03_165659369.png
     
  3. Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. Voor dat geld zou ik het risico wel nemen
     
  5. Nu had een collega wel iets gevonden zei hij. Volgens hem is de kabelboom van de Focus 2019 gelijk aan die van 2012.
    Hier kan ik het niet in vinden en vraag me nu toch af wat er zo bijzonder is aan die van 2012 omdat deze zo lastig is te vinden, met name de 1.0l.
     
  6. Ik had ook ff gekeken naar kabelbomen van de 1.0 mk3 op onderdelenlijn, maar er staat echt helemaal niks.. ja eentje van een 2013 of 2014, maar dan een 100pk. Weet niet of daar verschil in zit.
     
  7. De motorkabelboom van een 100 PK versie is anders i.v.m. de IB5 versnellingsbak.
    Daarnaast hebben alle versies van de 1.0 ECOboost in de Focus MK3.5 ook een andere kabelboom.


    Afhankelijk van de productiedatum van de auto zijn er voor de Focus MK3 met 125 PK 1.0 ECOboost motor maar 2 verschillende motorkabelbomen toegepast:

    From: 21-02-2012 To: 07-08-2012 1.0L EcoBoost 120PS/125PS, 6 Speed Manual Trans - B6
    Finis 1775241
    Onderdeelnummer CV6T-12A690-UAF

    From: 07-08-2012 1.0L EcoBoost 120PS/125PS, 6 Speed Manual Trans - B6
    Finis 1790004 --> vervangen door 1792668
    Onderdeelnummer CV6T-12A690-UAG --> vervangen door CV6T-12A690-UAH

    Voor zover ik kan zien zijn deze nummers volledig onderling uitwisselbaar.

    Naast de Focus MK3 zijn deze kabelbomen ook toegepast in de C-max/Grand C-max MK2 met 125 PK 1.0 ECOboost motor.


    Deze kabelbomen zijn op zich nog wel te vinden. Zie bijvoorbeeld hier:

    Ford Focus Engine Harness Loom 1.0 Petrol EcoBoost 2011-2014 MK3 CV6T-12A690-UAF | eBay

    2012 FORD FOCUS MK3 - 1.0 ECOBOOST ENGINE HARNESS LOOM CV6T-12A690-UAF - LKF | eBay

    FORD C-MAX MK2 1.0 ECOBOOST ENGINE WIRING LOOM CV6T-12A690-UAH 2011-2015 EK63 – Gala Motors
     
    Patman, M.Blaak, PhoenixNLx en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Dank je @JW, Hier heb ik wat aan. Ik ga met deze informatie maandag naar Mebu.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  9. Prijs valt nog mee. aangezien ze nieuw 500 zijn..
     
  10. Het is uiteraard wel een risico die ik dan maar voor "lief" neem. Weet niet of deze droog is.
    Maar mijn ervaring met de Engelse zit dat over het algemeen wel goed.
     
  11. 5 tientjes, zelf vervangen.. heb ik ooit gedaan bij een renault 19 16v..
     
  12. Das wel ff wat anders dan een turbo-aangedreven motor met weet ik hoeveel sensoren. Maar je kan t wel proberen ja [emoji38]
     
    Patman, OmeJoyo, Edgar Focus en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Zo moeilijk is het vervangen van een kabelboom nou ook weer niet. Stekker voor stekker loshalen, desnoods labelen en op foto zetten.
     
  14. Lastiger wordt het als de oude kabelboom er al uit is gehaald.
     
  15. Kan meevallen de kabelboom is in de meeste gevallen voorgevormd door vooraan te beginnen vallen vele stekkers bijna vanzelf op zijn plek
     
    hoomer vindt dit leuk.
  16. Hoeveel werk zou het zijn om een kabelboom opnieuw te leggen en uiteraard aan te sluiten. Komen er nog nevenwerkzaamheden bij?
     
  17. Dat ligt er aan waar de kabelboom allemaal naar toe moet en hoe makkelijk het is om daar te komen.
     
  18. Denk wel dat je er een dag voor uit mag trekken om het netjes te doen beetje afhankelijk waar de kabel precies loopt en vandaan komt.
    Als ie tot binnen aan toe loopt is het toch even wat meer werk om door schutbord en dergelijke door te voeren dan een rondje om het motorblok heen
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina