Misschien staat hier iets tussen https://rrr.lt/en/search?man_id=5&cmc=901&cm=1479&mfi=5,901,1479;&cpc=1306
Weet natuurlijk niet of deze überhaupt droog zijn. Neem liever geen risico's op deze afstand. Garantie wordt niet gegeven.
Nu had een collega wel iets gevonden zei hij. Volgens hem is de kabelboom van de Focus 2019 gelijk aan die van 2012. Hier kan ik het niet in vinden en vraag me nu toch af wat er zo bijzonder is aan die van 2012 omdat deze zo lastig is te vinden, met name de 1.0l.
Ik had ook ff gekeken naar kabelbomen van de 1.0 mk3 op onderdelenlijn, maar er staat echt helemaal niks.. ja eentje van een 2013 of 2014, maar dan een 100pk. Weet niet of daar verschil in zit.
De motorkabelboom van een 100 PK versie is anders i.v.m. de IB5 versnellingsbak. Daarnaast hebben alle versies van de 1.0 ECOboost in de Focus MK3.5 ook een andere kabelboom. Afhankelijk van de productiedatum van de auto zijn er voor de Focus MK3 met 125 PK 1.0 ECOboost motor maar 2 verschillende motorkabelbomen toegepast: From: 21-02-2012 To: 07-08-2012 1.0L EcoBoost 120PS/125PS, 6 Speed Manual Trans - B6 Finis 1775241 Onderdeelnummer CV6T-12A690-UAF From: 07-08-2012 1.0L EcoBoost 120PS/125PS, 6 Speed Manual Trans - B6 Finis 1790004 --> vervangen door 1792668 Onderdeelnummer CV6T-12A690-UAG --> vervangen door CV6T-12A690-UAH Voor zover ik kan zien zijn deze nummers volledig onderling uitwisselbaar. Naast de Focus MK3 zijn deze kabelbomen ook toegepast in de C-max/Grand C-max MK2 met 125 PK 1.0 ECOboost motor. Deze kabelbomen zijn op zich nog wel te vinden. Zie bijvoorbeeld hier: Ford Focus Engine Harness Loom 1.0 Petrol EcoBoost 2011-2014 MK3 CV6T-12A690-UAF | eBay 2012 FORD FOCUS MK3 - 1.0 ECOBOOST ENGINE HARNESS LOOM CV6T-12A690-UAF - LKF | eBay FORD C-MAX MK2 1.0 ECOBOOST ENGINE WIRING LOOM CV6T-12A690-UAH 2011-2015 EK63 – Gala Motors
Gisteren met de informatie van @JW naar Mebu geweest. Omdat het voor mij onduidelijk was waarom de kabelboom bij Ford in back- order staat vroeg ik nog naar. Het is simpelweg dat Ford deze niet meer produceert. Omdat dit voor mij allemaal te lang gaat duren heb ik besloten om de kabelboom van eBay te kopen. https://www.ebay.co.uk/itm/15515386...mMcurNeuGyQXAsNNQI7+qilLFk|tkp:Bk9SR5y7oa-QYg
Het is uiteraard wel een risico die ik dan maar voor "lief" neem. Weet niet of deze droog is. Maar mijn ervaring met de Engelse zit dat over het algemeen wel goed.
Das wel ff wat anders dan een turbo-aangedreven motor met weet ik hoeveel sensoren. Maar je kan t wel proberen ja [emoji38]
Zo moeilijk is het vervangen van een kabelboom nou ook weer niet. Stekker voor stekker loshalen, desnoods labelen en op foto zetten.
Kan meevallen de kabelboom is in de meeste gevallen voorgevormd door vooraan te beginnen vallen vele stekkers bijna vanzelf op zijn plek
Hoeveel werk zou het zijn om een kabelboom opnieuw te leggen en uiteraard aan te sluiten. Komen er nog nevenwerkzaamheden bij?
Denk wel dat je er een dag voor uit mag trekken om het netjes te doen beetje afhankelijk waar de kabel precies loopt en vandaan komt. Als ie tot binnen aan toe loopt is het toch even wat meer werk om door schutbord en dergelijke door te voeren dan een rondje om het motorblok heen