1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jasons Focus 3.1 ,125pk 2012: "Auto is verkocht"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door jason101, 4 mei 2017.

  1. 1 liter in plaats van de ruime 4 liter die je zou moeten hebben klinkt inderdaad niets best, dan zou het inderdaad wel eens einde verhaal kunnen zijn.
     
  2. Dit is wat de garage die de turbo heeft vervangen vertelde. Hij kan het natuurlijk ook overdreven hebben.
    Het blok draaid nog steeds als vanouds zolang die niet in noodloop gaat. Maar dit wordt nu hoop ik ook verholpen.
     
  3. Zijn die fout codes met data gemeten met weer voldoende olie? Of met nog te weinig olie? Want de nokkenas verstelling werkt op olie druk.
     
  4. Vanavond werd ik gebeld door Mebu met "weer" onaangenaam nieuws. Door de olie is de hele kabelboom in de motorruimte verzadigd met olie. Vervolgens heeft dit invloed op alle stekkers en sensoren die hierdoor verstoord zijn geraakt. Die vervolgens weer abnormale waardes geven. De enige oplossing zou zijn om te hele kabelboom te vervangen. Zou dit inderdaad mogelijk zijn?
    Ik heb wel verteld dat ik dit wil zien voordat hij hieraan begint.....
     
  5. Het kan zeker zo zijn dat als er olie in een stekker terecht komt dat dit door de kabel heen trekt.
    Goed kijken waar het zit een vooral waar het vandaan komt. De oorzaak moet weggenomen worden om te voorkomen dat een nieuwe kabelboom hetzelfde lot is toegeschreven.
     
  6. Zou best kunnen dat de motorkabelboom is aangetast.
    Bij de mk4 worden ze ook regelmatig vervangen als de solenoids olie lekken.
     
  7. Het zit niet mee...
     
  8. Vandaag even langs geweest om te kijken waar ze het precies over hebben. De actuator is gaan lekken waardoor direct omliggende stekkers doordringt zijn met olie. Vervolgens is dit door de kabel doorgedrongen. De waarde die hij meette
    was i.p.v gebruikelijke 5 volt maar 3,5 volt. Dus reden genoeg om in noodloop te gaan. Alles is verstoord.
    Het teleurstellende is dat de "nieuwe" kabelboom in backorder staat, dus niet direct leverbaar. Ze gaan kijken of het ook met een goed gebruikte kan.

    Wordt vervolgd.
     
  9. Gaan ze het oplossen onder garantie of iets of moet je alles betalen?
     
  10. MEBU zal toch wel het boetekleed aantrekken en alles onder garantie vervangen........
     
  11. Waarom? Hoe graag ik @jason101 het gun, maar dit komt volgens mij niet door hun werkzaamheden. Of zit ik verkeerd?
     
  12. #1132 jason101, 5 mei 2023
    Laatst bewerkt: 5 mei 2023
    Dat heb je helemaal goed. In het begin gaf ik ook Mebu de schuld van alle ellende na de knap van de d-riem, wat gelukkig geen nevenschade heeft veroorzaakt. Als dit wel zo was geweest, of de timing was niet "meer" goed geweest dan had ik dit direct moeten merken. De tik of rammel die ik hoorde is de terugslag in het luchtfilter. Dus ik heb de indruk dat de turbo toen al niet zo lekker meer was. Dat de turbo de geest heeft gegeven heeft niets te maken met de d- riem.
    Wie had nota bene kunnen voorspellen dat ook de actuator zou gaan lekken.
    Het is gewoon ontzettende pech hebben dat het gebeurd. Aan de ene kant blij dat het nu gebeurd en niet tijdens een vakantie in het buitenland.
     
    bws723 en OmeJoyo vinden dit leuk.
  13. Wat mij bevreemdt is dat al het gezeur is begonnen na de riem wisseling door Mebu.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  14. wet van Murphy :shrug:
     
    Dircos1980 vindt dit leuk.
  15. Na tig pagina's gelezen te hebben over dit topic, denk ik dat Murphy weldegelijk een grote rol heeft gespeeld. Mebu ( in positieve zin) kennende, zal Jaap dit niet zomaar allemaal uit de duim zuigen, en een zak met kluitjes hebben staan in zijn werkplaats/receptie. Om zijn naam/reputatie te grabbel te gooien. Hoe zuur ook voor Douwe!

    Ik hoop dat je snel weer goed kan rijden en al je motorische problemen voorbij zullen zijn, @jason101
     
    gerardTDCI en OmeJoyo vinden dit leuk.
  16. Soms heb je inderdaad gewoon botte pech en lijkt van alles met elkaar te maken puur omdat het achter elkaar gebuerd, maar heeft het dat uiteindelijk niet. Hoe dan ook, het is wel erg zuur als zoiets je overkomt, hopelijk komt het uiteindelijk allemaal goed.
     
  17. Update;
    Auto staat nu inmiddels bijna 6 weken bij Mebu en nog steeds geen kabelboom gevonden. Nieuw staan ze in back-order en een goeie gebruikte is blijkbaar ook niet eenvoudig te vinden.
    Dat de kabel specifiek voor de ecoboost mk3.1 125pk uit 2012 moet zijn begrijp ik. Ook dat er voor ieder motortype een andere kabel wordt gebruikt. Die van een 1.6 bijv zal heel anders zijn. Maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een 125pk uit 2012 en een 125pk uit 2014 bijv? Het zal toch niet zo zijn dat ford ieder jaar een andere kabelboom maakt!
     
  18. Niet ieder jaar een andere kabelboom maar het zou kunnen dat ze voor de verschillende uitvoeringen ook verschillende kabelbomen gebruikt hebben. Twee of drie soorten kabelboom voor de diverse uitvoeringen. Is het enige wat ik me kan voorstellen ook omdat sommige auto’s wel dingen hebben voorbereid zitten en andere weer niet. Maar balen is het wel. Heb je al eens gekeken op rrr.lt?
     
  19. Mijn Litouws is nu ook niet zo goed maar met Google translate kom ik ver genoeg.
    Tot zover nog niets kunnen vinden.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  20. Ik ga er even vanuit dat je deze kabelboom nodig hebt:
    upload_2023-6-3_11-17-56.png
    Daar zijn voor de 1.0 125 pk 2 versies van.

    kijk je naar alle motoren, dan zijn 't er heul veul meer :schater:
    Knipsel.JPG
     

Deel Deze Pagina