2.5i 20V 225pk Intercoolerkeuze

Discussie in 'Performance' gestart door mello st, 23 sep 2012.

  1. Ook als je kijkt naar de grootte en dan het materiaal...
     
  2. #42 mello st, 18 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2012
    Ik weet niet of het gaat, zal Autospecialists eens mailen of dat gaat, anders heb ik nog een werkbeschrijving nodig om de bumper eraf te snokken. Ik heb geen CAIS en die komt er ook niet. Ik laat het bij chiptuning & intercooler. Aldus Mountune moet je toch bij de 440+ nm's toch wel gaan denken aan een andere koppeling om het heel te houden.

    Bedankt voor de tips; iemand nog een linkje naar de how-to om de bumper te verwijderen, ooit weleens voorbij zien komen bij een intercoolerwissel op straat (oranje ST) . Ik moet het ook met een krik/assteunen gaan doen, ik heb geen brug voorhanden :-(

    Voor wat betreft het gewicht , licht is ie niet nee. Maar had vertrouwen in de kreet dat de ophanging beter zou zijn dan bij de andere merken....."Bolts onto the bottom of the radiator cradle so there is not major weight put onto the standard radiator mounts like other alloy intercoolers on the market"

    We zien wel en andere kan er nog een airtec rad in hahaha :-)
     
  3. Mello, ik heb het onder aan de oprit toen gedaan, is van onderaf goed te doen, alleen je heb weinig ruimte.
     
  4. En jij hebt ook de intercooler met scoops ? :dance: EDIT: Wat een topzaak Autospecialists, na een paar uur al een reactie dat het moet kunnen.....
     
  5. Nope bij mij was tie nog zonder, 1 originele scoop moet er bij mij nog zitten die wou niet opzij.
     
  6. Zo de boel ligt uit elkaar :-) zo het speeltje er maar eens inhangen ....
     
  7. En zit die er al onder.....foto's? :cheer:
     
  8. Ja hoor hij zit eronder, wel wat tegenslag gehad; ik vermoed dat de motor een keer teveel olie heeft gehad o.i.d. er zat olie in de mof die over de boost-slang aan koude zijde zit. Hierdoor kwam deze mof iedere keer van zijn plek tijdens het aandraaien van de slangenklem.
    Ook had ik wat spijt van de scoops, dit past allemaal maar net en maakte het plaatsen best wel k*t ! Ook is blijkbaar lastig om het montagepunt van de claxons aan de EU zijde te plaatsen, moest dus ook de kabel verlengen en de manier van monteren zoals in de beschrijving werkte ook niet. Dan zaten de claxons tegen de radiateur aan.
    Maar het zit er nu netjes onder en de testrit was ook succesvol, geen boostverlies te merken dus het zit wel goed dan :-)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ganz geil.... ! Merkte eigenlijk ook weinig van eventuele langere spooltijd, lijkt net een OEM IC maar dan "ietsje" groter !

    Deze er nog op komende week dan is het feest eeeh focus compleet !
    [​IMG]
     
  9. Oke die scoops zijn misschien wat lastiger met de montage maar zo kan er geen koude lucht ontsnappen :rock: dus alleen maar voordeel op de lange duur tov het uurtje langer prutsen :mrgreen:

    En de AirTec IC doet zijn werk erg goed, zie mijn resultaten van gisteren bij Verhoeven :rock:
     
  10. sapperdeflap alleen door de Airtec ? 330 Pk ,neem even aan motorvermogen...
     
  11. Volgens Verhoeven heeft het K&N filter geen invloed, zij hadden al zoveel testen gedaan en merkte nauwelijks verschil :oops: dus wijd ik nu het verschil aan de IC van Airtec.
    Een erg goede investering dus om je pk's omhoog te krikken
     
  12. erg netjes dan !
     
  13. Mooie upgrade hoor :)

    Snel ook foto's van de complete auto als het logo er in zit.
     
  14. Ga ik zeker doen, logo is gepost zie ik net dus die ligt mogelijk deze week nog binnen :rock: .
    Dan is mijn ST klaar, ben dan dik tevreden !
     

Deel Deze Pagina