2.5i 20V 225pk Intercoolerkeuze

Discussie in 'Performance' gestart door mello st, 23 sep 2012.

  1. Ik denk wel dat ik weet welke test het is. Heb hier een test met verschillende intercoolers.

    Daar is echter geen Pro-Alloy getest. De Airtec kwam "als beste koop" uit de test maart had wel als nadeel de minste snelle recovertijd.

    In de keuzes die hier gedaan zijn zou ik in dit geval ook voor de Airtec gegaan zijn.
     
  2. Mogelijk om die test eens te tonen? :)

    Bedankt!
     
  3. Heb gekozen voor de Airtec met scoops (blanco), dankzij de PM van Johoo nog een leuke korting gekregen ook ! Harstikke bedankt ! Was toch 27 pond.
    Nu maar wachten tot ze op de stoep staan :-P
     
  4. Je zal het je zeker nie beklagen
     
  5. Test zal ik nog naar je toesturen. Niet vergeten, maar erg druk en ik moet het nog zoeken waar het staat.
     
  6. Hier ook Pro Alloy op de RS, maar ik kan niet vertellen welke de beste is.
     
  7. Ze doen gewoon beter hun ding dan de originele van Ford
     
  8. Vandaag lag de intercooler op de mat, tot volle tevredenheid over autospecialists.com, de intercooler zat dubbel verpakt om beschadiging uit te sluiten. Zaterdag besteld,vandaag in huis erg snel voor de UK.
    [​IMG]

    Nu nog monteren :O
     

  9. dan heb jij ook een grote bievenbus :mrgreen:

    zonderdollen, hoop dat je er veel plezier van hebt :thumbup:
     
  10. Nee hoor ,ze hadden hem netjes opgevouwen en erdoorheen geduwd :) !

    Levering is netjes compleet met werkbeschrijving,bouten en beugels topper ! :rock:
     
  11. Mooie Intercooler!!!
     
  12. Mooi ding! Ik heb de Airtec zonder scoops. Is deze ook vanonder te monteren zonder je bumper te verwijderen? Ik heb ook gehoord dat, als je een CAIS hebt in je voorbumper, je door de rechterscoop minder airflow hebt naar je filter. Hou er ook rekening mee dat het draad van je claxon te kort kan zijn om te monteren op je nieuwe cooler (Engels hè ;)). Zet hem ook goed vast want bij mij is die losgetrild en lag los op de cooler toen ik net vertrok op m'n terugreis van vakantie vorig jaar... succes ;)
     
  13. Is ook een groter gewicht zo'n Intercooler
     
  14. ??? De claxon was losgetrild en niet de cooler ;)
     
  15. K, dacht al :lol:
     
  16. Wat ik ook hoor, is dat door dit inderdaad hogere gewicht de radiateur waaraan de cooler hangt meer op z'n donder krijgt en op den duur zou kunnen gaan lekken. Het probleem zouden de te zwakke plastic hoeken van de radiateur zijn... Die van mij hangt er nou meer dan een jaar in, geen problemen. Als dat wel het geval is, komt er een mooie Aitec Rad in: klikski
     
  17. Mooie intercooler, en een airtech :rock:, daar ga je veel plezier van hebben en je motor ook....

    kan de intercooler niet vast gemaakt worden aan het frame, dat gebeurd bij de RS namelijk wel.
    Zo ontlast je radiator...
     
  18. Het fijne weet ik er niet van... Alles wat ik weet is dat ik de Airtec bij mij onderaan in twee beugels heb gehangen en dat ie verder vast zit met een paar bouten. Bij de omschrijving van de rad in de link in m'n vorige post staat: "Welded End Tanks compared to weak Ford crimped plastic end tanks that have been proven to leak on modified cars". Heb dit verder ook ergens op focusstoc.com gelezen. Hoever een ST en een RS hierin hetzelfde zijn, weet ik niet...

    Ik wil niemand bang maken hoor, wil alleen aangeven dat het zou kunnen gebeuren ;). Het verschil in gewicht tussen een standaard intercooler en een aftermaket intercooler is wel groot natuurlijk... dus klinkt wel logisch allemaal ;)
     

Deel Deze Pagina