1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Inhouden mk1 1.6 zetec

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Hollender, 24 jun 2020.

  1. De airco wordt aangedreven door de multiriem. Als je hem uitzet draait die als een losse poullie mee. Wellicht is het alleen merkbaar bij een zwaardere belasting.
    Het zou kunnen dat de airco pomp moeizaam rond gaat waardoor het voelt als inhouden.
     
  2. Dacht ik in eerste instantie ook aan. Maar het inhouden verloopt te grillig daarvoor en zoals ik al aangaf verloopt het inhouden niet synchroon met de compressor die aan- of afslaat. Tevens heeft het aan- of afslaan van de compressor nagenoeg geen effect op stationair toerental, gaat allemaal netjes.
    Ik heb geen idee of het steek houdt maar ik begin te vermoeden dat de ecu (is dat de juiste benaming?) Zij beste tijd heeft gehad. Gezien de problemen met mij temperatuurmeter en deze onverklaarbare storing durf ik te denken dat er intern iets niet meer juist zit, maar misschien dat iemand hier daar meer over weet te vertellen?
     
  3. De ECU heeft wel wat stuur signalen voor de airco. De stekker aan de bijrijder kant in de alu leiding gaat naar de ECU. En de ECU krijgt een koelwater temperatuur melding vanuit een sensor in de kop.

    Ik zou deze stekkers eens bekijken. En het massapunt van de ECU. Deze zit onder de vloerbedekking aan de bijrijder kant tegen de dorpel.

    Mijn ervaring is dat die ECU zelf bulletproof zijn.
     

Deel Deze Pagina