1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Inbouwen HID Xenon kit

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door Tamer03, 3 dec 2009.

  1. Hoi McGyver, Kun je een paar goede foto's posten? ik twijfel namelijk nog steeds over wel of geen xenon....

    thanks
     
  2. en last van knipperende tegenliggers?
     
  3. Het zit er nu een paar maanden in en ik heb nog geen enkele keer tegenliggers gehad die seinen.
     
  4. toch even topic opgehaald, hebben/hadden jullie ook last van een storende radio???
    ik wel, weet dat er hier op het forum iets over stond, maar weet niet waar? heb gezocht.. jullie een oplossing?
     
  5. Ik had dat met mijn vorige Xenon set ook in lichte mate. Dit was 1 van de eerste Pilot sets (bijna 5 jaar oud). Bij mij stoorde de radio alleen maar als de ontvangstkwaliteit minder werd. Op plaatsen met een slechte ontvangst stoorde de radio als de lampen branden. Als de lampen uit stonden had ik wel goede ontvangst. Ik heb hier eigenlijk nooit echt een oplossing voor gevonden.

    Onlangs heb ik vanwege een kapotte ballast een goedkoop Xenon setje gekocht en hiervan alleen beide ballasten gebruikt. Met deze ballasten heb ik nu geen storing meer. Achteraf waren bij mij de ballasten dus de oorzaak van het storen.
     
  6. Storen van de radio is op te lossen dmv ferrietkernen te plaatsen!
    Het signaal dat van de ballast naar de lamp loopt, is een hoogfrequent signaal. Deze frequentie ligt in hetzelfde bereik als het FM signaal. Het ballast signaal is in principe gewoon ruis en je kabels functioneren als zendantenne. Je radio antenne vangt dit weer op en dit hoor je. De ferrietkernen zorgen ervoor dat de kabels het signaal niet meer uit kunnen zenden.
    En je zet de klemmen niet op de kabels die de lampen aansturen, maar op de kabels waar de 12v op staat. Als je de ferriet kernen op de aanstuurkabels zet, dan ondruk je de opstart spanning van de xenon lampen. Omdat je een kleine piek nodig hebt tijdens het opstarten, gaan je lampen naar verloop van tijd kapot als je hem op de aansturende kabels aansluit.
     
  7. Canbus of niet?

    Heb ik ook zo genoemde warningcancellers nodig om een aftermarket HID-set in te bouwen of niet? Het betreft een focus wagon uit 10-2006.
     
  8. warningcancellers zijn voor auto's als je dimlicht kapot is dit op het display aangeeft, zo ver als ik dat heb begrepen

    voor elke xenon set kun je het beste spanning en massa van de accu pakken en via relais naar xenon kastje dan op andere kant van relais zet je de spanning van het normale dimlicht op
    zo loopt de spanning van de xenonset direct over de accu en niet door een eenheid
     
  9. Er zijn ook xenon setjes met een canbus ondersteuning verwerkt in de ballast.
    Op sommige autos werkt een gewone xenon set ook icm een weerstandskabel.
     
  10. Maar de Focus heeft toch geen controle op de lampen? Dan hoeft hij er volgens mij ook niet tussen.
     
  11. Geen flauw idee hoe het zit met canbus systeem op een focus 2, maar een nieuwe T5, of golf 6 weer wel.
    Heb het nog nooit getest op een focus 2, weet alleen dat het bestaat.
     
  12. De Focus 2 heeft geen lampcontrole. Je hebt dus geen speciale kabel met weerstand hiervoor nodig. Ik heb zelf ruim 3 jaar een xenon set voor auto's zonder lampcontrole er in gehad. Momenteel heb ik een set voor Can-bus/lampcontrole er in zitten maar dit is niet noodzakelijk. Ik merk in ieder geval vrijwel geen verschil. Het enige dat ik merk is dat mijn huidige set niet op de radio stoord en de vorige wel.
     
  13. Pilot heeft setjes xenon voor canbus maar is op een focus 1 en 2 idd niet nodig Focus 3 weet ik niet
    Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar voor de focus 3 iemand die dat weet ?
     
  14. De focus 3 heeft naar mijn weten wel lampcontrole
     
  15. Thanks, thats all i wanted to know!
     
  16. Dat storen op de radio had tog ook met de canbus te maken?
    of zit ik nu weer helenmaal verkeerd?
    heb dat namelijk eens gehoord dat je in de focus II inderdaad de storingsvrij kit moest hebben maar dan kom ik alleen uit bij de setjes met canbus.
     
  17. Heb je bij de FOFO II als het goed is geen last van, hier zitten namelijk H7 lampen in de nauwlijks strooilicht veroorzaken en dus tegenlingers die niet happy zijn:lol:
     
  18. #40 JW, 10 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2011
    Het storen op de radio heeft niets met het Can-bus systeem te maken. Auto's zonder Can-bus kunnen hier net zo veel last van hebben. De set die ik er eerst in had zitten had ik destijds ook al in mijn focus 1 (zonder Can-bus) en daar had ik al last van een mindere radio ontvangst als de xenon lampen brandden.


    Reken er maar op dat je met een H7 Xenon set in de originele (reflector) behuizingen in de Focus 2 vrij veel strooilicht hebt. Dit komt doordat het brandpunt van de xenon lamp op een andere plaats licht als van de halogeen lamp. Met de APK wordt het weliswaar wel goedgekeurd maar ideaal is het niet.

    Zelf heb ik 2 jaar met een xenon set in de originele koplampen gereden. Je hebt weliswaar meer licht als met halogeen lampen maar het lichtbeeld is minder mooi. Je hebt vooral veel licht op plaatsen waar je het niet nodig hebt. Mede hierdoor heb ik besloten om lens koplampen aan te schaffen en de xenon set daar in te bouwen. Achteraf gezien had ik dit veel eerder moeten doen. Met de lens koplampen heb ik een mooi strak lichtbeeld en beduidend meer licht op de weg als met de originele reflector koplampen.
     

Deel Deze Pagina