1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe hoog was je laatste boete

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Danny, 25 dec 2008.

  1. dan spoor je echt niet....
    ondanks dat zulke boetes niet hoog zijn, die zijn indd echt lullig
     
    TWA vindt dit leuk.
  2. Vorige week fanpost gekregen. €101,- incl admin. Ik reed na correctie 91 waar je 80 mag.
    Tja Rob, eigen schuld. 80 = 80!:badgrin:
     
  3. weer 100 euro minder voor een update Rob :schater:
     
  4. Het mag iets genuanceerder van mij. Ik rij ook wel eens over de 100km/u te hard. Als je zoals de laatste tijd een leeg stuk snelweg ter beschikking hebt zie ik het probleem niet zo. Op een overzichtelijk verlaten landweggetje waar je 60 mag kun je ook afhankelijk van de situatie veilig de dubbele snelheid rijden. En nee het mag niet, dat klopt.
     
  5. Trajectcontroles In Nederland.

    A2 Breukelen tussen knooppunt Holendrecht en Maarssen in beide richtingen.
    A2 Maarssen en knooppunt Holendrecht.
    A2 Holendrecht.
    A2 Loenen tussen Knooppunt Holendrecht en Maarssen beide richtingen.
    A4 Zoeterwoude.
    A4 Leidschendam.
    A4 Hoofdorp tussen afrit Hooftdorp en de afslag Nieuw Vennep - (in zuidenrichting).
    A10 Den Haag Tussen Nieuwmeer en Coentunnel.
    A10 tussen Nieuwmeer en Coentunnel.
    A12 Prinsclausplein en Den Haag.
    A12 Tussen De Meeren en Woerden.
    A12 P Tussen Oudenrijn en Lunetten.
    A13 Tussen Berkel en Rodenrijs en klein polderplein.
    A20 Tussen klein Polderplein en Terbregseplein.
    A58 Bergen op Zoom.
    A58 Roosendaal.
    N62 Ellewoutdijk en Westerschelde Tunnel.
    Groetjes BLUEDIAMOND.
     
  6. Mijn laatste boete was enkele weken geleden op de Brusselse ring. Om 21u hebben ze mij geflitst met een snelheid van 164 km/u, werd daarna gecorrigeerd naar 154 km/u en heeft mij 197 euro gekost.
     
  7. 100km/h te hard vind ook ik best wel echt te hard, volgens mijn gevoel is daar eigenlijk geen discussie over mogelijk. Hoe lager de snelheid met 100km/u te hard hoe hufteriger het klinkt (130 in een 30km zone vind ik erger dan 200 op de snelweg). Volgens mij moeten we maar blij zijn dat Ecobeast niet bepaald wat een veilige snelheid is.
     
  8. Ik kan ook niet voor jou bepalen wat een veilige snelheid is. Misschien rijd je wel zo belabberd terwijl je aan het appen bent dat 10km/u nog te snel is. Vaak is de maximum snelheid nog te snel in een situatie. Andersom kan ook als de weg leeg is en de omstandigheden optimaal. Als je die redenatie niet kan volgen is dat jouw gebrek. Dus je hoeft me niet zo negatief neer te zetten hoor, je kent me niet en je hebt geen idee hoe ik aan het verkeer deelneem.
     
  9. Mooiste vind ik altijd nog als ze met een bloedsnelheid voorbij komen blazen en ze later bij het verkeerslicht weer tegenkom. Op de A4 Tussen Leiderdorp en Leidschendam is een trajectcontrole waar ik een tijdje terug 4 km te hard ging, boem € 40. Sinds die dag hou ik me netjes aan de max snelheid en ik blijf toch iedere keer weer met verbazing kijken hoe andere hier voorbij blazen. Mij pakken ze hier niet meer......makkelijk te voorkomen en het is zo zonde van het geld.....
     
  10. Ecobeast laat zich wel kennen zo. Ik ken hem niet maar 100km/u te hard zegt genoeg ongeacht situatie en geeft in ieder geval op dit vlak een perfect idee over jouw verkeersdeelname. In elke situatie kun je verwachten dat er iets gebeurt, dat het toevallig bij jou altijd goed is gegaan is dan natuurlijk een drogreden. Gelukkig zet jij jezelf zo neer en lijkt het me niet vreemd als dit door anderen als negatief gezien wordt.
     
  11. Bedankt voor het mooie compliment. Je bent geslaagd als moraalridder en toetsenbordridder. Meneer Spee is trots op je.
     
    Sloeber en StephenV vinden dit leuk.
  12. Goed als we zo kinderachtig gaan doen houd ik me wel stil.
     
  13. Bedankt daarvoor.:thumbup:
     
  14. Maar wees eens eerlijk Ruud maar vindt jij dat als je max 100 km /hr mag hier het dubbele rijd verantwoord?
     
  15. Op een lege snelweg met droog wegdek, goed zicht? Ja 100% Dat betekend dus geen auto's inhalen, er rijdt niemand. Waarom is dat dan in b.v. Duitsland toegestaan, is het daar niet gevaarlijk? Het draait om gezond verstand. Ik kan prima stapvoets rijden, geen probleem mee.
    100km/u is soms voor het milieu bedacht en bedacht voor een verkeerssituatie met verschillende deelnemers. Ik vind 100 in druk verkeer soms gevaarlijker dan 200 op een lege snelweg.
     
  16. Verschil met Duitsland is dat er in verhouding tot Nederland maar weinig op - en afrtitten zijn. Dus wegen waar je echt kan doortrappen zal je hier ook niet snel vinden.
     
  17. De stukken waar ik dat doe zitten geen op en af ritten. Dat bedoel ik met gezond verstand. Het maakt ook wel uit in welk gedeelte van NL je zit.
     
  18. Een ander verschil met Duitsland is dat men daar dat mag dat het gebeurt en dat men daar dus ook rekening mee houdt en ervaring mee heeft. Dit kan je ook niet vergelijken met 200 op een provinciale weg hier in Nederland. Ik ben het wel eens met Ecobeast dat de 100 op de snelwegen hier niet voor veiligheid zo gesteld is. Wanneer de situatie het toelaat vind ook ik dat 130 niet zo gevaarlijk is. 230 is daarin tegen een heel ander verhaal.
     
  19. Ik kan het toch niet laten om een kleine kanttekening te zetten bij het feit dat je op (steeds minder) Duitse snelwegen mag gassen naar hartelust. Punt 1 zijn de Duitsers gewend om hard(er) te (mogen) rijden en zijn juist de Nederlanders het grote(re) gevaar op de autobahn. Wij zijn het namelijk niet gewend om te anticiperen op andere weggebruikers die een sterk afwijkende snelheid rijden. Je kunt lullen wat je wilt, dit is gewoon zo.
    Punt 2 is dat men wel hard mag rijden in Duitsland maar....er is wel een adviessnelheid die al aangegeven staat bij de grensovergang. Die bedraagt 140 km/uur. Het vernijn zit hem daarin dat je boven deze snelheid niet verzekerd bent.
     
    Gerlof vindt dit leuk.
  20. Je kunt lullen wat je wilt maar op een lege snelweg valt er niks te anticiperen op andere weggebruikers.
     

Deel Deze Pagina