Na bijna 20 jaar heb ik m'n motor vandaag verkocht (wel een beetje met pijn in het hart). De eerste jaren heel veel gereden, mooie alpenritten, maar de afgelopen 9 jaar is het er bar weinig van gekomen. Geen tijd meer voor (of maken) en vooral geen lol meer in het rijden hebben mij nu echt besloten de motor maar weg te doen. Wie weet in de toekomst weer met een minder sportief model, maar voorlopig even niet meer.
Ik ken het hier hetzelfde. Als het goed is wordt de mijne volgende week opgehaald. Joh, genoeg andere leuke dingen te doen
Het motorrijden blijft in je bloed, ik rij weer sinds 1,5 jaar na ± 15 jaar niet gereden te hebben omdat ik het alleen rijden niets vond
Heb er juist vorig jaar een 2e bij gehaald, dan wel een motorscooter voor naar het werk, 150cc is dan leuk, maar als je een dikke 900cc 40 cm ernaast hebt staan, dan is 150cc toch net te weinig. Vandaag bezig geweest om te kijken of er wat mogelijk is qua trekkracht en topsnelheid, maar ik gok dat je dan zover door moet gaan dat het een bodemloze put word, en het goedkoper is om een andere te gaan kopen (250/300cc) Gelijk maar even groot onderhoud uitgevoerd, dat kon sowieso geen kwaad:
Misschien biedt een andere variomatic extra "power" https://www.speed-parts.nl/vario-po...suzuki-burgman-epicuro-sixteen-125-150cc.html Gr. Jan
Voor mij is de lol er ook wel een beetje vanaf. vorig jaar 6 keer weg geweest voor wat korte ritjes. Het is gewoon niet leuk meer, te druk, zwaar irritante fietsers en voetgangers, men verdomd het om even een beetje ruimte te maken. Ga je echter wat aso gedrag tonen, dan vliegen ze van de weg af.... Goed we hebben de leeftijd er ook niet echt meer voor, maar de leuke ontspannen ritjes zijn een beetje verleden tijd lijkt het. Ik weet nog niet wat ik ga doen, het rijden zelf is en blijft geweldig, dat ga ik missen, maar de rest niet.
Ik heb mijn scooter voor wat te toeren hier in de omgeving en met een georganiseerde tourrit mee te rijden en voor woon-werk verkeer. Wat de aso's betreft die kom je ook tegen als je in de auto rijdt
en al helemaal op de binnendoorwegen. laatst met de Focus ST NL club een rit gedaan die een heel eind over de Lekdijk ging. gelukkig nog niet zo heel druk maar was toen al een behoorlijke uitdaging omdat je met voetgangers, fietser, wielrenners, motoren en auto's te maken hebt. zolang iedereen een beetje rekening met elkaar houd en vooral begrip heeft dan komt het wel goed. maar als je 30 rijdt met een rumoerige uitlaat denken ze al gauw dat je 100 rijd
Dat weet ik wel zeker, want ik herken de bovenstaande verhalen niet echt, wij rijden meestal met 3 á 4 motoren, en dan echt in de relax stand, gewoon met RouteYou een mooie route uitstippelen, zeldzaam dat we ergens rijden waar het te druk is. Vaak zijn het de standaard wegen en dijkjes waar je gewoon niet moet willen zijn op de motor, en goed vooruit kijken scheelt ook een hoop, er rijd er 1 bij ons in de groep, als die voorop rijd, dan weten we zeker dat hij net voor een bocht een auto moet inhalen, om vervolgens 2km verder op ons moet wachten
Ik heb ooit een uitlaat van een schademotor overgenomen. Helaas zaten er geen dB-killers bij. Maar een versnelling hoger reduceert al aardig wat dB's. Kennissen van mij rijden ook altijd alle dijkjes variërend van 60 tot 90 km/h in alleen maar de 2e versnelling. Ja, dan maak je een hoop kabaal.
Mee eens, hier in het westen is het (vind ik althans) te druk op de wegen. Ga je richting het zuiden of oosten, rijdt het heel anders.