1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Ferrari topic

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Remco, 11 jan 2008.

  1. Tssss...

    :woohoo:
     
  2. Watje :wink:
     
  3. Tja, de echte fans staan er voor op :bleh:

    Leuke race. Niet zoveel spectakel dan de vorige race. Jammer van die pitstop van Hamilton. Dat heeft hem toch 1 plek gekost. En misschien had er dan ook nog een podiumplek ingezeten.
     
  4. En Massa toch wel in de fout gegaan zeker, dan nog op dezelfde plaats van vorig jaar :!: :?:
     
  5. Mooie race, al was het niet zo spectaculair als vorige week. En iedereen maar roepen dat Ferrari onbetrouwbaar is, laten we het maar houden op een opstartprobleempje. Massa had gewoon een ontzettend grote fout, dat had niet moeten gebeuren. Raikonnen toch weer wereldkampioen waardig :cheer:
     
  6. Hahaha ja dat is dus mijn Buurman. Hij heeft vaker van dit soort spul, hij heeft m net ingevoerd, maar ik denk dat ie wel wat te duur is. Wel mooi hoor dat Marco (buurman dus) met deze bak door de straat tokkelt. Maar de M5 van een 3 huizen verder heeft gewoon 107 pk meer... Nou ja, deze in in ieder geval prachtig.
     
  7. Vandaag bij de Porsche -Ferrari dag wezen kijken er stonden een paar fraaie bij (ongv. 80-90 stuks)
    De Ferrari`s waren in de minderheid maar maakten wel het mooiste geluid :kwijl: En dan de Invicta .. wat een bijzondere wagen :kwijl:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. zow das een mooie collectie exclusieve auto's!!!
    mooie foto's ook!
     
  9. Gefacelifte 612 Scaglietti

    Vorige week op de Techno Classica in Essen de gefacelifte Ferrari 612 Scaglietti gezien. Ik VOND het een lelijke auto. Maar nu is hij echt een stuk mooier geworden...

    [​IMG]
     
  10. Ehhh, Pap, je kun je zelf een nieuwe ferrari uitzoeken! en ik slaap vannacht bij vrienden!
     
  11. Dat het nog erger kan!
    [​IMG]
     
  12. ohh die vind ik wel leuk! :D


    Ik ben zelf ook erg gecharmeerd van deze:

    [​IMG]



    [​IMG]

    dD.
     
  13. Ferrarmy

    [​IMG]
     
  14. Hier heb ik kort geleden in gestuurd:

    [​IMG]

    En dat werkt zwaar verslavend ik word nog steeds 's nachts wakker met m'n voet op standje vol gas :wink:

    Ook hier nog in gereden trouwens:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Kippevel dag dus ;)
     
  15. Test: Ferrari 599 GTB

    Slechts enkele kilometers van Maranello, waar het verkeer nagenoeg ophoudt, ligt een schitterende weg aan de horizon. De verleiding om het rechter pedaal geheel tot de bodem in te trappen blijkt niet te weerstaan. Trappelend komen letterlijk alle paarden los en wordt ik getrakteerd op een sensatie die zijn weerga niet kent.

    Vergeet de Enzo, dit is de snelste productieauto die ooit de fabriekspoorten in Maranello verlaten heeft. Een 0-100 km/h sprint in 3,7 seconden en een topsnelheid van 330 km/h behoren tot de maatstaf in het topsegment deze dagen. Vanuit stilstand een kilometer afleggen wordt in minder dan 20 seconden voltrokken en de 200 km/h wordt in slechts 11,4 seconden bereikt. Het zijn cijfers die zelfs tot de verbeelding doen spreken wanneer we hier met een echte circuitauto te maken hebben.

    Vergeet de cijfers even, ze verbloemen namelijk de emotionele beleving die deze legende definieert. Zelfs een volwassen man krijgt knikkende knieën wanneer hem de sleutels met het 'Steigerende Paard' worden aangeboden. Dat is nu juist het gene dat Ferrari vrijpleit wanneer het hoge prijzen vraagt, kampt met technische problemen en extreme onderhoudskosten rekent. Een Ferrari is een magische auto die alle regels breekt en waarbij emotie de belangrijkste rol speelt. Grotendeels daarvoor verantwoordelijk is het design dat ook ditmaal weer van Pininfarina afkomstig is.

    De karakteristieke lange neus en korte kont maken de 599 GTB tot een echte GT. Schitterende details als de midden over de motorkap lopende bolling, de brede grille en de speciale luchtinlaat direct achter de achteruit maken deze Ferrari uniek. Veel van de details hebben ook een praktisch nut. Zo geleiden de eerder genoemde luchtinlaten bij de achterruit de wind naar de achterspoiler en zorgt die er samen met de diffusor voor dat de auto aan de weg kleeft.

    Binnenin wordt de cockpit gesierd door het vele carbon en het weelderige beige leer. Het grote 'Steigerende Paard' op het stuurwiel is een constante herinnering aan de sensatie waarin je je begeeft. En dat zelfs voordat ik de sleutel heb omgedraaid en het gaspedaal voor het eerst geheel tot de bodem heb bewogen. Het is alleen al de magie van het paard van Maranello dat je gedachten in de mooiste stemming brengt. Het zorgt voor een adrenaline shot waarbij je beter je rijbewijs direct bij het dichtstbijzijnde politiebureau in kunt leveren voordat ze 'em je afnemen tijdens je eerste rit.

    De 6.0 liter metende twaalfcilinder in het vooronder is voor het eerst toegepast in de Enzo. In de 599 GTB is de motor minstens zo indrukkend. Met de kracht van Vesuvius die stoom afblaast worden 620 pk's en 640 Nm's uit de V12 vrijgelaten. De F1 versnellingsbak - ingebracht door Ferrari's Formule 1 divisie - weet razendsnel van verzet te wisselen. Ferrari claimt dat er slechts 100 milliseconden nodig zijn om op of terug te schakelen. De automaat is daardoor zo goed dat de keuze voor de handbak meteen vervalt. Zelfs een getrainde coureur kan niet zo snel schakelen als Ferrari's F1-bak. Eveneens subliem werkt het F1-Trac systeem dat er samen met het variabele differentieel voor zorgt dat de 599 GTB de juiste koers blijft aanhouden. Wanneer ik net iets te enthousiast een bocht uit wil accelereren grijpt het systeem in en blijft de auto controleerbaar. Het rijplezier gaat daardoor niet verloren. Met een draaiknop op het stuurwiel - die zo uit de F1-bolide lijkt te komen - valt het F1-Trac in te stellen. Met standen van Ice tot Race laat het systeem zich instellen om voor elke gelegenheid het juiste karakter te kiezen. Het remmend vermogen laat dankzij de keramische schijven eveneens niets aan het toeval over. De vertraging is bijna net zo indrukwekkend - ja, misschien zelfs nog wel indrukwekkender - dan de acceleratie. De actieve dempers zorgen er op hun beurt ook nog eens voor dat het aan comfort niet ontbreekt. Een echte Gran Tourismo.

    Geheel passend in dat GT-karakter ontbreekt het de bestuurder en passagier nergens aan. Het interieur is alles behalve Spartaans. De auto heeft een luxe standaarduitrusting en een uitgebreid individualisatie-programma. Bi-Xenon koplampen, links en rechts gescheiden climate control, radio/CD-speler, elektrisch verstelbaar stuurwiel en adaptieve sportstoelen zijn op elke 599 GTB Fiorano te vinden. Daarnaast kan Ferrari in diverse stappen de uitrusting opschroeven. Onder de noemer ´Racing and Track´ vinden we onder meer keramische remschijven, 20 inch Challenge-wielen, vierpunts gordels, roll-bar en gekleurde remklauwen. Het ´Travel and Equipment´ programma herbergt zaken als parkeersensoren vóór en achter, iPod-aansluiting, navigatiesysteem en een kofferset. Klantwensen en eisen kunnen via het individualisatieprogramma van Ferrari tot werkelijkheid worden gebracht. Daarbij is praktisch niets onmogelijk.

    Met genoegen denk ik nog even terug aan die rustige wegen in de binnenlanden van Italië. Daar waar de bochten voor Ferrari lijken te zijn ontworpen en het asfalt een speeltuin lijkt. De 599 GTB als ultieme reisgenooit, het F1-Trac als beschermengel en de machtige V12 als adrenalinebooster. Is geluk dan toch te koop?
    [bron: autoscout]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina