1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grey-ears

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Grey-ears, 19 aug 2008.

  1. 17 December 2010 gaat deze Focus op reis, eerst een nachtje op de boot en dan naar Hutton vlak bij Brentwood in Engeland.

    De vestigingsplaats van de "moeder" aller Ford tuningsbedrijven "Mountune" :-)

    Alwaar de Focus zal worden voorzien van de Mountune upgrade 260, enige foto's van dat
    gebeuren zullen natuurlijk online worden geplaatst op de site. Ik hoop wel dat de wegen aan de overkant een beetje meewerken qua drukte en verkeer.

    Ik hou de Focusclub op de hoogte.

    Verschillende tests van EVO beloven erg veel goeds ten aanzien van de vermogenswinst. We zullen zien. Vol verwachting klopt mijn hart!

    John
     
  2. En dat geloof ik meteen:thumbs:

    Ben benieuwd wat je bevindingen naderhand zijn:D
     
  3. #23 Grey-ears, 20 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2013
    Mountune upgrade 260 en Catback

    Boot
    Donderdag 16 december was het dan zo ver. Samen met de :st: naar GB om er een :rs: (sort of...) van te maken. Ik heb het lange weekend samen met mijn broer en zwager gecombineerd tot een weekend sneeuwralley rijden en London. Met de nachtboot donderdag de 16e vertrokken om 's-morgens om vrijdag de 17e december een en ander aan upgrades te kunnen laten uitvoeren.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hutton
    Om 8 uur precies *(na een kort nachtje op de boot) en na 75 mijl rijden kwamen we in Hutton een waar Mekka van Ford tuning. Een en ander is vanwege racerij en geheime ontwikkelingen echter nogal aan het oog ontrokken. Bij het feitelijke werk mochten we niet aanwezig zijn maar we hebben wel een beperkte tour door het bedrijf gehad.

    [​IMG]

    Upgrade
    Ik heb ervoor gekozen om zowel de upgrade (260) te doen als ook een Catback systeem. In een wachtruimte konden we verschillende films zien terwijl een en ander aan de auto geschiedde. Aan koffie en klantvriendelijkheid geen gebrek en zelfs met broodjes werden we voorzien. Gasten van ver komen hier wel vaker...zo leerden wij later.

    Buitenkant
    De looks zijn slechts beperkt veranderd, een klein logotje op de kont maar wel veel grotere eindpijpen natuurlijk :D.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    Binnenkant
    Ook de luchtinlaat, software en intercooler zijn vervangen, een en ander compleet met TÜV, en goedkeuring van :ford:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Resultaat:
    Vermogen :kwijl:
    Geluid :kwijl:
    Mijn weekend: :cheer:

    Prijs
    Ik was voor het pakket € 2.500,- armer. Ik moet dan natuurlijk niet vergeten te vermelden dat ik voor dat geld eveneens 4 antraciete 18 inch velgen heb gekocht welke binnen afzienbare tijd MET winterbanden zullen worden uitgerust zodat ik IETS grip heb op de sneeuw. ;). De auto heeft nu rond de 260 PK (35 meer dan voorheen) en een TUV en FORD goedgekeurde upgrade, welke het prestatieniveau rond dat van een standaard :rs: zetten. (De set is door EVO uitgebreid en vergelijkend getest), en beide gereden het hebben denk ik dat het inderdaad erg weinig scheelt!, waar het wel enorm scheelt... de portemonaie...... :badgrin:

    [​IMG]

    Bedrijf
    Oke tot zover de upgrade. Dan natuurlijk onze vraag of we even met hoofdcommunicatie mochten rondlopen. Dat mocht, foto's maken niet. Waarom niet zou ons later duidelijk worden. Mountune is een Engels afsplitising van het Amerikaanse bedrijf Roush. Het heeft verschillende divisies (oa. Racing) die aan allen aan motor/voortuig verbetering doen. Daarnaast doet met onderhoud aan de topmodellen van Ford (en dan bedoel ik niet de RS-en). Ook doet men aan verbetering van racemotoren en militair werk. Na wat uitleg bij de racemotoren kwamen we bij de afdeling onderhoud.
    Wat ik daar zag tart iedere beschrijving.

    Ik zie de deur open gaan en daar stond gelijk al een groene tot 370 PK getunde ford Focus RS.
    Wij gelijk al helemaal enthousiast natuurlijk.
    :schater:

    Bleek de minste auto in de hal te zijn.......

    Dus............

    Ik kijk achter die auto daar staat een zwarte ford GT! Ik kijk om de hoek en ik zie daar op de hoogste brug een Focus RS 500 staan. (Van de baas). Daaronder een Ford GT. Daarnaast 2 bruggen met daarop en daaronder 4 Fords GT waarvan een Oranje met zo werd ons verteld meer dan 800 pk. Om de hoek stonden ook nog 2 autos. (onder zeiltjes). Dat bleken een zwarte en een witte GT40 te zijn. Er stond voor tonnen (miljoenen?) aan sportwagens in die loods.
    :kwijl:

    London
    Na ons bezoek aan Hutton hebben wij de vrijdag verder en de zaterdag uiteraard doorgebracht in London (waarmee ik jullie niet zal vermoeien) maar wat ik jullie beslist een keer kan aanraden ;), zeker in Kerstsfeer. Ik kan jullie absoluut afraden met sneeuw in Engeland te gaan autorijden (zeker met teveel vermogen en zonder winterbanden). De terugweg op de vroege zondagmorgen naar Harwich was een ware helletocht, uiteraard te danken aan het barre winterweer. Gelukkig wel de boot van 8.15 gehaald.

    Echt uitproberen zit er voorlopig nog niet in. Dat het HEEEL veel verschil maakt in vermogen over het hele toerenbereik dat is zeker. Van mij mag die sneeuw wel weg. Hoe dan ook; ik heb in ieder geval een Merry Christmas!

    Foto's van de wielen volgen natuurlijk nog, eerst banden zien te scoren.

    Groet,

    John
    Grey-Ears

    "Some say it has 370 BHP"

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. Mooi verslag en updates :kwijl::thumbs::thumbs:
     
  5. Mooie update en dito verhaal :thumbs:

    Ben benieuwd naar je bevindingen als de weersomstandigheden het weer toelaten;)
     
  6. De beste map die je voor een ST kan krijgen. :thumbs:

    Kleine kanttekening m.b.t. de RS. De test samen met de ST260 betrof een RS die niet was voorzien van de goede CJ software, en dat scheelt best veel.

    Maar bovenal een leuk verslag en wat een dikke auto's.
     
  7. Mooi verslag! super om daar eens een kijkje te kunnen nemen en dan natuurlijk naar huis te rijden met iets meer vermogen ..
    toppie!
     
  8. :kwijl: :kwijl: :kwijl:

    WoW das wel een hele verandering (ook al zijn ze niet 1-2-3 zichtbaar!)

    :thumbs:
     
  9. Hele mooie mod :thumbs: ik ben wel benieuwd hoe de ST nu presteert/aanvoelt in vergelijking met een Bluefin mod.
     
  10. Wow, mooi verslag. En wat een vette auto's in de loods.
    Update is ook goed natuurlijk.
     
  11. :thumbs: Mooie upgrade en ook nog eens een mooi tripje van gemaakt!
     
  12. #32 Grey-ears, 31 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2013
    Ervaringen Upgrade Mountune 260

    Mensen zoals beloofd nog even de ervaringen na enige tijd met de [​IMG] upgrade te hebben gereden.

    In een woord:
    "GEWELDIG"

    Ik heb een compleet andere auto gekregen. Met name het oppakken van het gas bij de snelheden zo tussen de 50 en 120. Je hoeft niet eens, (maar het kan natuurlijk wel) meer terug te schakelen voor een enorme douw in je rug.

    Voor de accelaratie is niet meer te vergelijken met een standaard ST. Het geluid valt mee zelfs als je hard op zijn staart trapt. Het verbruik valt behoorlijk tegen (maar dat deed de :st: qua verbruik toch al). Voor de upgrade haalde ik nog met zuinig rijden 600 kilometer uit een volle tank. Nu kom ik niet verder dan 550 (bijna 10% minder ver).

    maar..... toch ondanks dat.......deze upgrade kan ik iedereen aanraden!

    Vriendelijike mensen in Engeland, snelle en duidelijke service, faire prijzen en een foutloos werkend produkt. (niks geen kastjes en knopjes en software updates) Hij gaat (een stuk) sneller harder en klinkt een stuk beter zonder gedoe (punt).

    En... ook niet onbelanrijk. alles binnen de marge van de onderdelen en "Ford Approved" Je garantie blijft gewoon intact. Heb er zelfs Tüv bij.... :-)
    In juni 2011 ga ik voor het vervolg (Downpipe en LSD). Meer mensen mee? wel zo gezellig....

    Beide gereden hebbende denk ik dat ik nu een 90% :rs: rijdt, zeker in geval van acceleratie beleving, tegen behoorlijk lagere kosten. En zonder het opvallende smoelwerk. Dat heeft ook voordelen :badgrin:

    De prijzen:
    (omgerekend van de Engelse ponden 1 : naar Euro's 1,13)
    Upgrade € 1155,- (260 PS)
    Cat Back € 385,-

    Daar ik een set velgen zocht voor mijn winterbanden heb ik die ook maar meegenomen hieronder de foto's daarvan.
    Velgen € 500,- (4x18 inch) Black

    De reiskosten zijn behoorlijk (met de boot heen en weer naar GB) circa 75 km van Harwich naar Hutton, maar daar knoop je natuurlijk gelijk een weekendje London (150 km) aan vast met vrouw of vriendin ;)
    nog een tip: Doe dat niet voor Kerst.... dat kost meer dan je upgrade :badgrin:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Samenvattend, heb je een paar centen over, wil je verantwoord meer halen uit je ST, De RS te veel geld voor je mogelijkheden dan wel je imago en ben je geen man van knoppen, kastjes en software dan is dit de upgrade die je volgens mij moet nemen.


    Groeten,

    John
     
  13. Kan niet anders zeggen dan dat het een zeer aantrekkelijke upgrade is van de :st: John. Het lijkt me leuk je een keer te zien tijdens een meeting ik ben erg benieuwd naar het gevoel van de Mountune tuning t.o.v. de Bluefin zoals ik die op mijn :st: heb.

    Het is natuurlijk even een hap uit je spaartegoed maar volgens mij krijg je er heel veel voor terug :thumbs:
     
  14. Erg mooie update inderdaad. Vind de velgen ook super :)
     
  15. Goed om te horen dat het bevalt :D

    Velgen zijn natuurlijk super :thumbs:
     
  16. Meeting


    Nou dat moet wel een keer te realiseren zijn, ben alleen nogal druk, ik zal de agenda in de gaten houden, moeten we maar even met elkaar meerijden voor een "impressie".

    :D

    Groet

    John
    Grey-Ears
     
  17. Geweldige trip moet het geweest zijn!
    En zoals de andere ook zeggen, zeer mooie velg voor onder een blauwe :st:
     
  18. Erg mooie velgen voor je winterbanden
     

  19. Nou ik ben in ieder geval bij de Zeeland meeting.

    Groet,

    John
    Grey-Ears
     
  20. Medefocunoten;

    19 en 20 juni ga ik wederom met de :focus2: :st: naar Hutton voor het vervolg van de Mountune opgrade voor:

    voor:
    http://www.mountunestore.com/Product/Quaife-ATB-differential
    en voor
    http://www.mountunestore.com/Product/Mountune-Racing-Focus-ST-Downpipe-and-Sports-Catal

    De bedoeling is van zondag op maandag de nachtboot naar Harwich te nemen
    zodoende hebben de mannen in Hutton de hele dag de tijd
    en maandag avond weer terug naar Hoek van Holland

    Zeg maar een 24 uur GB tripje.

    Uiteraard volgt dan weer een verslagje, eerst nog even goed sparen :-).

    Groet John
    Grey-Ears
     

Deel Deze Pagina