Frozen White wagon 105pk - LKA, DMI, ACS en TSR plus SYNC 2

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door barttigges, 26 sep 2012.

  1. Ach, toch de velgen maar vast gemonteerd, was zelf ook erg benieuwd hoe het er uit zou zien.

    En dit is het resultaat!

    [​IMG]
     
  2. Staat hem heel goed!
     
  3. Heyyy! Toch er maar alvast op gezet. Staat wel dik. Ik had ze zelf alleen denk ik niet helemaal zwart gemaakt.
     
  4. Lekker bezig Bart, je bent een stuk beter te spotten zo in Almere!
     
  5. Zekers beter te spotten (mn rondom Tussen de Vaarten). Is nu niet meer zo'n grijze muis.

    Binnenkort nog eens kentekenplaat houders bestellen en monteren evenals een sticker denk ik.
     
  6. Regensensor geplaatst

    Na het bestellen van de siliconen pad die tussen de regensensor en de ruit hoort had ik eindelijk alle onderdelen in huis om de regensensor in te bouwen.
    De eigen gemaakte kabel is inmiddels weer verdwenen, omdat er bij de eerder geplaatste hemel een complete kabelboom, incl. regensensor ed. zat.
    Na het inbouwen van de spullen, ook gelijk mijn nieuwste speeltje uit geprobeerd. De adapter van UCDS. Hiermee is het mogelijk om zelf bepaalde opties aan en uit te zetten. Scheelt toch elke keer weer een ritje naar de dealer en dus de nodige kosten.
    Na het selecteren en activeren van de juiste optie, de regensensor uit geprobeerd. En gelukkig werkte alles in een keer.
    Uiteindelijk weer een prima update, die daags erna zijn nut alweer bewezen had.
     
  7. OEM Titanium Middenconsole geplaatst

    Zoals eerder vermeld, hadden we uit een verongelukte Focus een complete Titanium middenconsole kunnen halen inclusief de bijbehorende handremgreep en interieurdelen.
    Het enige dat miste was de schakelpookomlijsting, deze werd dus besteld bij de dealer. Na binnenkomst hiervan, kon de inbouw beginnen.
    [​IMG]De “oude” middenconsole

    Allereest begonnen met het verwijderen van de oude middenconsole. Na het losklikken van de schakelpook omlijsting, kan het interieurdeel onder de handrem worden verwijderd.
    Aansluitend het interieurdeel dat aan de zijde van de bijrijder zit.
    De volgende stap is het verwijderen van de twee grote interieurdelen die in de voetruimte van de bestuurder en bijrijder zitten. Als deze verwijderd zijn, dan kan het laatste interieurdeel verwijderd worden en zijn alle losse onderdelen verwijderd.
    Dan is het de laatste 4 bouten los draaien met een dopje 10 en dan kan de middenconsole naar achteren toe worden uit genomen.
    [​IMG]De situatie na het verwijderen van de middenconsole

    Nu rest het verwijderen van de montageplaat op de bodem en de handremgreep voordat uiteindelijk de nieuwe middenconsole met middenarmsteun kan worden in gebouwd.
    Na het verwijderen van de oude handremgreep, kan de nieuwe greep geplaatst worden. Voordat de rest van de middenconsole ingebouwd worden, moet eerst de nieuwe handremgreep afgesteld worden.

    Om uiteindelijk alle electronica ook weer werkend te krijgen, heb ik de kabelboom die reeds in de auto lag moeten strippen. Deze middenconsole kwam tenslotte uit een modeljaar 2011 auto, waarbij de USB en AUX aansluiting nog in het dashboard kastje zaten.
    Na het overzetten van de betreffende draden, kon de nieuwe kabelboom aan de middenconsole vast gemaakt worden.

    De inbouw van de nieuwe middenconsole, is omgekeerd aan de uitbouw van de oude middenconsole.
    Al met al ben ik twee uurtjes aan het sleutelen geweest voordat alles er weer in zat. Nu alleen nog een keer het plaatje bestellen voor de AUX/USB aansluitingen en dan is het helemaal klaar.
    De aansluitingen voor de stoelverwarming worden niet gebruikt, maar deze gebruikte unit was goedkoper dan een nieuwe zonder stoelverwarmingsschakelaar bij de dealer. Wie weet in de toekomst nog een keer.
    [​IMG]De Titanium middenconsole geplaatst
     
  8. Ziet er goed uit, knap gedaan!

    Kan je je handrem nog stellen? Want zover omhoog komt die van mij echt nooit of ik moet me het apezuur trekken en zelfs dan lukt het denk ik niet ;-)
     
  9. Toch wel jammer dat zelfs in de huidige Trend (de niet meer leverbare Trend Sport heeft dit wel) geen armsteun zit. Mooie upgrade :thumbs:
     
  10. #70 Matiscus, 19 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2013
    Zeer mooie update! Maar ik kan mijn handrem wel niet zo hoog trekken... Kan je dat niet regelen? Ik dacht dat dit bij mijn fiesta vroeger wel kon. Verder heb je uw focus zeker een meerwaarde gegeven! Verkoop je de oude grijze console dingen niet? Anders heb ik wel intresse, aangezien ik een dubbeltje aan het zoeken ben voor het te herspuiten. Dus dan heb ik heb over de grijze delen naast de radio (links en rechts), grijs ding aan de pook en dat dat verder loopt naar het handschoenen kastje, en die twee grepen aan de deuren links en rechts. ;) je mag me hierook over pb'en. Het chauffage plastiek kan ik niet gebruiken... Aangezien het bij mij een dubbele automatische airco is. Maar wil het er wel gerust bijnemen. :)
     
  11. Je gaat lekker verder zo, Bart. What's next? gr. Franc
     

  12. [MENTION=9493]FordFranc[/MENTION] , voorlopig even niets. Centjes zijn even op, zeker als de belasting er in ene een hoop terug wilt hebben.
    In mijn hoofd, zit nog genoeg. Stoelverwarming en PDC voorzijde staan nog steeds hoog op de nominatie.


    [MENTION=12821]Matiscus[/MENTION] , bedankt voor de opmerking. Ik zal nog eens kijken naar de handrem, naar mijn mening zit die inderdaad ook tehoog. Zou je eens een foto kunnen maken vanaf de zijkant van jouw handrem greep.
    De delen die ik nu over hebben zullen niet passen in uw Titanium uitvoering, dat zijn namelijk de delen die horen bij een auto ZONDER middenconsole met armsteun.


    [MENTION=3778]Boomerang78[/MENTION] , dat dacht ik ook. De aangeboden oplossing bij de dealer met een los opzet stuk is het dan ook net niet zeg maar.
     
  13. Mooie mod.
    Maar de titanium heeft toch standdaard gescheide climatcontrole? hoe kom je dan aan het titanium deel met draaischakelaars?
     
  14. [MENTION=12308]Robert 1979[/MENTION] , het paneel met de bediening voor de AC hoeft niet vervangen te worden als de middenconsole wordt aangepast. Vandaar dat er bij mij nog gewoon de draaiknoppen te vinden zijn.
     
  15. #75 Matiscus, 20 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2013
    Voilà! Heb vandaag voor jou een foto gemaakt van hoe de handrem er opgetrokken bij mij uitziet. Nu staat hij wel al redelijk op zijn hoogst. :)
    [​IMG]

    Dat is jammer van die onderdelen, maar niet aan te doen. :mrgreen:
     
  16. heeey, rondom TdV! zal m'n ogen open houden :mrgreen:

    staat 'm goed die velg :thumbs:
     
  17. :thumbs: mooie update!
     
  18. Kabel maken voor de PDC aan de voorzijde

    In de binnenkant van de auto zijn de luxe en uitgebreide kabelbomen gebruikt, aan de buitenkant (lees motorruimte) is dat dan helaas weer niet het geval.
    Om alvast wat zaken voor te bereiden voor de inbouw van de parksensoren aan de voorzijde ben ik begonnen om zelf een kabel te maken die vervolgens naar het interieur wordt geleid zodat de sensoren aangesloten kunnen worden.
    De bedrading direct achter de bumper ligt er al, daar heb ik namelijk met de inbouw van de mistlampen gelijk de geschikte kabel voor gekozen. Het gaat dus echt om het gedeelte van de bumper naar binnen.
    Voor het makkelijke heb ik een extra/nieuwe stekker geregeld waaraan de kabelboom wordt opgebouwd. Zo hoef ik straks alleen maar de 4 draden van de mistlampen over te zetten.
    Alle benodigde kabels komen bij Conrad vandaan, bijna alle kleuren zoals ze in de schema’s staan waren verkrijgbaar. Daar waar dat niet mogelijk was, heb ik de omgekeerde variant genomen of een kleur die er dicht bij zit.
    Uit de reeds eerder voorbij gekomen sloop auto. ook de connector mee genomen die in het interieur zit zodat ik daar de juiste terminals van kan gebruiken.
    Na een uurtje krimpen, klikken en uitlijnen is de kabelboom voor 75% gereed, de terminals die in het interieur komen zijn nog niet verbonden. Daar wacht ik mee tot dat de kabelboom in de auto wordt gemaakt, dit om te voorkomen dat er teveel van de kabel overblijf of juist wordt afgeknipt.
    [​IMG]De zelf gemaakte kabel, met de interieur terminals en de nieuwe module
     
  19. Pfff petje af zou het niet kunnen/durven.
     
  20. Ziet er netjes uit.
    Alvast succes verder :thumbs:
     

Deel Deze Pagina