Ik had onlangs ook de code P244C en heb de dampklep zelf gereinigd, het gaatje zat vol met roet. Op YouTube stond een filmpje waarin dit werd uitgelegd. Statische regeneratie uitgevoerd en de melding nog niet weer gehad. Kosten €0,- Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beste hoe heb je de klep schoongemaakt bij mij zit deze ook verstop maar krijg hem niet schoon (doorblazen lukt niet ) Alvast bedankt voor de reactie Zijn deze kleppen enkel bij de dealer te koop Dealer in den bosch had het over 350 ex enkel voor de klep
Ik heb destijds een filmpje op youtube gevonden waarin ze met een paar staaldraadjes (afgeknipt van een fiets remkabel) in de accuboormachine het gaatje weer open maakte, dit heeft voor mij ook gewerkt.
Van de week ook bij mijn diesel (105 pk) in storing, nog geen dag later in nood loop. Even stroom op de gloeistift van de naverbranding gezet en check, hij wordt niet warm genoeg om de diesel te laten verbranden in het roetfilter. (Die van mij was wel netjes schoon, kruipolie ingespoten en kwam er ook netjes aan de andere kant uit) vanmiddag komt de nieuwe binnen, ik laat het jullie weten. groet Jan
Nou hij is gemonteerd. Daarna de statische regeneratie gedaan en ik moest nog het roetfilter incl de O2 sensor resetten. Daarna 20km gereden en alle foutcodes zijn weg. Op naar weer een hoop fijne km met mijn vriendin. Heb trouwens een nieuwe besteld bij Autodoc = Duits maar met twee dagen in huis voor €175 en van eraspares welke originele onderdelen ompakken. Dit kan je zien aan het ford logo wat is weggehaald op de stekker
hou er ook rekening mee dat het een gloeistift (gloeibougie) is welke er natuurlijk ook mee kan ophouden waardoor schoonmaken geen zin heeft. Om te testen demonteer je hem en sluit hem aan op een accu en na 30 seconden doe je er een beetje koud water overheen, als het sist/kookt dan is het goed. Verdampt het water niet of heel langzaam dan is de gloeistift aan zijn eind. ohh nog iets, wanneer de gloeistift kapot is dan is de kans groot dat zekering nummer 34 eruit ligt onder de motorkap. groet
@Jan v Donkersgoed gloeibougie kan je ook meten en testen als hij gemonteerd zit. mits je er bij kan natuurlijk. weerstand ligt heel laag onder 1ohm. is het hoger of zelfs oneindig weet je dat hij defect is. Daarna kun je ook op een meer op een beun manier met een losse draad op accupool en dan keer aantikken. vonkt hij flink loopt er veel stroom en dus is weerstand laag. Dan kan het goed zijn of intern zo laag dat het kortsluiting heeft en de zekering eruit zou klappen. Als hij niet vonkt, weerstand te hoog en daardoor al snel defect gloeibougie. alle gloeibougies die ik heb voorbij zien komen was al dat motorstoring op had en dat de gloeibougie oneindig weerstand had. gloeibougie 30sec op de accupool houden dan zou het puntje al lang rood aan het opgloeien. 10sec wordt hij al rood beste manier is zoals in onderstaande video. met zekering van 20A zou dan net moeten defect moeten raken en zekering van 25A zou heel moeten blijven als je deze amperage op de meter zou moeten geloven
30 seconden is omdat hij in een huisje zit en omdat deze vaker een langere periode dient te gloeien wat een normale gloeistift niet doet, verder heb je helemaal gelijk. Goed uitgelicht!
ik heb hier ook last van dat het oranje lampje gaat branden van het motor mamagement , ben bij een garage geweest en die heeft hem ff uitgelezen en daar kwam ook uit deze storing roetfilter hij had het lampje uitgedaan en hij zei tegen mij kan best wezen dat die over een paar dagen weer gaat branden en ja hoor vier dagen later brande hij weer het lampje ,maar ik kan niks merken aan de auto dat de motor slecht loopt en hij trekt als een paard is het wel beter om de oorzaak te laten maken of kan ik gewoon door rijden??.
Op een gegeven moment zal de auto in noodloop gaan. Als de gloeistift van de naverbranding kapot is of als het pijpje vol zit met roet, loopt langzaam je roetfilter vol met roet. Beter om er voor te zorgen dat het verholpen wordt. groet, Jan
nou jan gelukkig was het toch wat anders ,ben toch gisteren naar de vakgarage gegaan bij in dorp die heeft het weer nogmaals uitgelezen en hij zie het is het roetfilter niet maar het heeft er wel mee te maken , na wat dingetje los te halen kwam hij met een slangetje aan wat gescheurd was die naar de sensor ging die de meeting deed hij zei kijk dit is de boosdoener een slangetje van zo,n 75 cm waar een beschermkous om heen zat na zo,n 40 minuten was mijn probleem weer opgelost ff nog maals uitlezen en ja hoor weer 100 % kan ik de weg weer op iedere dag .
Goedemorgen fordliefhebbers, ik heb hetzelfde probleem met mijn focus 1.6 tdci. 3 maanden geleden een gereviseerd roetfilter laten plaatsen en daarbij ook de dampklep, omdat ik begreep dat dit ding vaak problemen geeft. Na ongeveer 5000 km begon de ellende en kreeg ik motorstoring onderhoud nu. Foutcodes dieselfilter roetophoping (p2463)en temperatuur te laag tijdens regeneratie(p244c). Dit gebeurde tijdens mijn vakantie in Frankrijk. Gelukkig een bedrijf kunnen vinden die hem geforceerd heeft laten regeneren, waardoor ik dacht zonder storing naar huis te kunnen rijden. Halverwege de terugreis opnieuw dezelfde motorstoring. Bij thuiskomst de dieseltoevoer gecontroleerd en de werking van de dampklep ook. Dit was in orde. Nu is het zo dat mijn zwager exact dezelfde auto als mij heeft, dus heb ik ze even naast elkaar gezet. Hieruit bleek dat bij mij zwager de bovenste sensor op het roetfilter een blauwe draad te hebben en de onderste groen. Bij mijn auto zitten ze andersom??.. zou het kunnen dat mijn auto daarom deze storing steeds laat terugkomen.. heb namelijk niet het idee dat mn auto zelf regenereert.. ik heb nu met mn nieuwe roetfilter op deze manier zo'n 10000 km gereden. Weet iemand of een roetfilter hierdoor veel schade oploopt? Ik dank jullie alvast voor de hulp. Met vriendelijke groet, Robin
hebben we het over een Focus 2 of 3? is de regeneratievloeistof wel vervangen en in de bcm gereset? ik begrijp je keuze om een gereviseerd roetfilter te laten plaatsen maar alleen een filter vv en klaar.....zo werkt het dus niet.
@Robin2004 8klepper of 16klepper. onderstaande youtube filmpje laat een 8klepper zien en daar zitten 2 blauwe draden. Denk de kleur niet zozeer het probleem is maar locatie waar het naar toe gaat. Vooral de storing temperatuur te laag is belangrijk want daardoor gaat hij niet regeneren roetfilter zal ongeveer elke 500km zijn roet deeltjes op de snelweg eruit blazen (het regeneren van de filter). 10.000km is wel behoorlijk dan, maar als systeem werkt en dan zal hij het wel weer werken. Er zit als het goed is een drukverschilsensor op. deze meet drukverschil over de roetfilter. Hierdoor weet hij of het verstopt zit of niet. en dus ook of het schoon is
Zowel bij mijn auto, als die van mn zwager gaan de stekkers in deze volgorde(rood, blauw, groen van boven naar beneden) naar het aansluitblok onder bij het roetfilter. Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk