1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ford focus eruit ....... erin

Discussie in 'Mijn auto' gestart door tygo, 21 jun 2015.

  1. Het hangt volgens mij heel erg van het model af. Ik heb van mijn collega's nog nooit iets gehoord over de renault megane.. maar de focus is ondertussen al 3x teruggeweest omdat er iets niet goed was (deuren die niet open gaan, aanzuigslang turbo los en rubbers die van de deur vallen) dus om franse auto's zo makkelijk neer te sabelen is te simpel. Daar staat tegenover dat de vorige serie citroen C4's meteen na de leasetermijn werden ingenomen, verlenging was absoluut onmogelijk, ze waren al blij als de 4 jaar vol waren zonder ernstige motorschade.:schater:
     
  2. Inderdaad, beetje erg kortzichtig. Ford is ook niet heilig, bij zowel oud als nieuw niet.

    Mijn vriendin rijdt al jaren Frans, nooit problemen mee. Dan praat ik over nieuwe auto's he.

    Maar ook collega's die oud Frans rijden zijn er over te spreken. Tuurlijk hebben ze wel eens wat, maar dat hebben wij met onze Fordjes ook. Kijk de techniek pagina er maar eens op na.
     
  3. Dat van die C4 is wel apart overigens, gebruiken dezelfde motoren als in de generatie daarvoor en in vele andere Franse auto's.
     
  4. Zou best kunnen.. 1tje is geplofd, en nooit meer teruggekomen, de andere 2 werden niet verlengd, terwijl dat duidelijk de wens van ons bedrijf was
     
  5. Moeilijk in te schatten zo. Leasemaatschappij kan hiervoor een paar redenen hebben om een auto niet te verlengen:

    Omwille van het ROB risico (Reparatie Onderhoud Banden). Bij verlenging kan een auto een bepaalde kilometerstand overschrijden waarbij dure reparaties of onderhoud te verwachten is.
    Omwille van de restwaarde. Een bepaalde auto kan na 48 maanden nog goed te verkopen zijn, maar na 60 maanden niet meer of tegen een veel lagere marktwaarde dan de boekwaarde is.
     
  6. 't waren vooral de diesels. km was het zeker niet en wat ik er van meekreeg ging het echt om motorschade.. maar goed dat zijn de geruchten. Zoals met veel merken: soms zit er een rotte appel tussen.
     
  7. Geen enkele auto is heilig, ook onze Fordjes niet, maar collega met nieuwe C3 diesel, één groot drama, in één jaar 14x terug geweest naar garage, zelfs de dealer moest opgeven en de importeur bleef maar ontkennen, andere collega met nieuwe Laguna, het ding viel gewoon uit tijdens het rijden. Maat met lease 207, bijna iedere week ging er wel wat stuk aan die auto. Kan zo nog wel ff doorgaan. Mijn vader, broer en ik rijden al jaren Ford, nooit wat mee gehad buiten normale onderhoud. Gewoon nooit. Datzelfde geldt voor de halve straat waarin ik woon, veel fiesta's en foci. Altijd goed. Nogmaals die Peug is een mooie auto en ik hoop dat je er gewoon een goede auto aan hebt.
     
  8. Tja, mijn tweede focus was een kolerehok, alles ging stuk of brak af. Die auto heeft een auto erbij gekost aan onderdelen en loon. Daarom is een ford per definitie niet slecht, maar de mijne wel. Kortom, soms heb je pech.
     
  9. Tja, en wat moeten we nu met dit verhaal dan? Ik kan nu ook vertellen dat mijn halve familie Frans rijdt, nooit iets heeft, en voorheen Ford reed en alleen maar problemen had?

    Wij hebben nu ruim 60.000 auto's in onze vloot, ik ga af op wat mijn collega's van de afdeling R.O.B. in de statistieken kunnen vinden. Dan schieten de tranen je ook in de ogen bij Focus en Mondeo hoor.
     
  10. Hey Mike als dan toch een bijna onuitputtelijke bron betrouwbare praktijk informatie tot je beschikking hebt (of collega's), meld dan is wat nuttigs inplaats al die grootspraak.

    Wat is dan wel goed? Hoe zijn bijvoorbeeld de veel geleasede nieuwe generatie Volvo's en zijn die Toyota's echt zo goed?

    Wat betreft Ford: Dat de Mondeo en Focus zo slecht (schieten de tranen in je ogen) bij jullie bekend staan is wel opmerkelijk gezien deze modellen meestal als gemiddeld in de betrouwbaarheidsstatistieken staan. Welke problemen komen dan bovengemiddeld vaak voor bij de Ford's in jullie wagenpark?
     
  11. #31 Marco Morello, 7 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2015
    Zonder een uitspraak te doen over de betrouwbaarheid van franse wagens, qua sleutelen is de stelling met de franse slag wel van toepassing.... Bij het ontwerpen van zaken ging dat volgens mij onder het genot van een kistje wijn met stokbrood en kruidenboter. Oftewel heel logisch of handig is het niet altijd.

    Moet wel zeggen dat ik dit model 308 een mooie auto vindt. Ding is weer in proporties, wat bij de voorgaande serie duidelijk niet het geval was...
     
  12. ach het is altijd een gok, als je het mij vraagt bestaan er geen slechte auto's meer alleen maandag ochtend bakken
    met mijn oude prive fordjes nooit echte problemen gehad
    in de lease heb een seat cordoba vario gereden, was echt een problemen hok om de 2/3 duizend ging er wel iets kapot vanaf nieuw al
    daarna megane grand tour, hele fijne auto nooit problemen 5 jr en 175.000km
    daarna focus ook nooit wat mee gehad zelfde looptijd en km
    ja en ach wat er nu gebeurd we zullen wel zien ben inmiddels 3000km verder en ben heel tevreden en blij dat ik deze heb gekozen
    in die focus zat ik gewoon helemaal klote
     


  13. komt goed hoor chris
    opletten dat de leeuw in de grill zit ipv van op de motorkap
    daar rijden er niet zoveel van :thumbs:
     
  14. die gaan we ff onthouden Patrick ;)
     
  15. Mijn broer rijdt al jaren lease voor namelijk vw audi kan je vertellen dat die toch regelmatig in de werkplaats staan ....
     

Deel Deze Pagina