Ford focus 7-2005 snelheidssensor

Discussion in 'Electronica' started by udjeNL, Feb 28, 2015.

  1. Voor een nette gebruikte tellerunit ben je zo rond de €100,- kwijt. Hou er wel rekening mee dat een andere tellerunit in de auto geprogrammeerd moet worden. Daarnaast moet het PATS systeem volledig opnieuw worden geprogrammeerd omdat dit voor een deel in de tellerunit is geïntegreerd. Dit is dus niet plug and play. Daarnaast is het van belang dat de kilometerstand van de teller lager is als die van de auto. Met ELMconfig is de kilometerstand alleen omhoog te wijzigen.
     
  2. Jouw probleem heeft sterke overeenkomsten met mijn probleem.

    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=42219

    Nog geen oplossing. Elke keer als ik naar de dealer denk te gaan werkt hij weer prima. Vanmorgen ook niks aan de hand, startte ik net de auto op mijn werk: kerstboom. Daarna alleen het olielampje en beperkte acceleratie. Zometeen waarschijnlijk, net als de vorige keren, niets aan de hand..
     
  3. Als ik dat van jou lees denk ik aan slechte massa omdat je startmotor slecht rond gaat....

    Bij mij gaat hij helemaal niet rond als hij niet wil starten.. Pas na paar min wachten en in 1x starten wil hij aan en start hij zonder probleem...

    Ik haal vrijdag avond nog een keer de teller open.
    Hopen dat er een soldering niet helemaal lekker is dan valt het te maken...


    Heb ook het idee dat het met vochtig weer meer aanwezig is...
     
  4. Bij twijfel kan je de soldeerverbindingen van de grote connector op de printplaat het beste gewoon preventief opnieuw doorsolderen.

    Slechte soldeerverbindingen of haarscheurtjes in de soldeerverbindingen zijn met het blote oog vaak niet te zien. Door de soldeerverbindingen van de grote connector preventief door te solderen kan je deze daarna uitsluiten.
     
  5. Door tijd gebrek nog geen tojd gehad om het los te halen maar nu paar droge dagen gehad en weinig condens in de auto is er tot nu toe nog geen storing.

    Maar nu had ik mn pollen filter vernieuwd en merkte dat het aan de bestuurders kant nat was... Waar zou dit weg kunnen komen.? Maatje had het over een verstopte afvoer van water dat van het dak komt....

    Ik ook maar ff in de kofferbak gekeken daar ook kledder nat...
    Waar zou dit weg kunnen komen?

    Ik las voor de kofferbak:
    Scharnieren kofferklep
    Achterlicht rubbers
    1 of ander gat bij de achterbumper waar het water van het dak weg moet sijpelen...maar waren geen foto,s bij....

    Eventueel nog meer dingen waar ik voor beide naar moet kijken?

    Ik wil namelijk vrijdag ermee bezig en dan wil ik goed voorbereid zijn.
    Alles waar het aan kan liggen kijk ik na en waarnodig afkitten of een andere fix.
    Ik denk dat dan de storing in de tellerunit ook weg blijft....
     
  6. Heb je een wagon? dan zou het kunnen zijn dat de schroefgaten voor de dakdragers lekken.
     
  7. Wagon is een station toch ? ...

    Heb een gewone ...
    Heb wel dak dragers die ik kan monteren...
     
  8. #28 udjeNL, Mar 12, 2015
    Last edited by a moderator: Mar 12, 2015
    Net waterslang erop en gekeken, lekte bij de achterlicht montage, afgekit, en onder de kofferklep rubber ook kit gedaan zaten wat naden...

    Nu weer water test gedaan maar lekt ook ergens anders heb het idee dat hij nog ergens hogerop lekt...
    Hoe kun je dat zwarte plastic los halen die door die goot op het dak loopt? Lijkt dat de kit aardig ruw is misschien kapot maar kan ik niet zien...


    En scharnieren achterklep? Waar moet ik naar kijken?

    Vandaag ook weer storing:

    Theft gezeur dus wou niet starten eerst.
    U1900
    U1500

    Iemand idee wat de storing kan zijn?
     
  9. De zwarte kunststof strip bovenop het dak die in de goot zit is volledig gelijmd met carrosserie kit. Om deze te kunnen verwijderen kan je de strip het beste verwarmen met een föhn of hiermee wachten totdat het warmer is en dan de auto een tijdje in de felle zon zetten. Op deze manier wordt de kit wat zachter waardoor je minder risico loopt om de lak mee los te trekken. Met het verwijderen van de strip gaat deze in veel gevallen kapot en is het dus noodzakelijk om een nieuwe te plaatsen.

    Het plaatwerk rondom de scharnieren is in veel gevallen overal netjes afgekit behalve aan de bovenkant van het scharnier. water dat naar beneden loopt blijft hier vaak aan het plaatwerk hangen en loopt dan tussen het scharnier door naar binnen. Wanneer je de naad aan de bovenzijde van het scharnier afkit kan hier ook geen water meer naar binnen.


    Een ander punt waar nog weleens lekkage optreedt is op de bevestigingspunten van de achterlichten. De pluggen in de carrosserie waar de achterlichten op worden vastgeschroefd. zijn voorzien van een schuimrubberachtige pakking. Deze pakking wil nog weleens verteren na verloop van jaren met als gevolg dat regenwater langs de pluggen naar binnen loopt.
     
  10. #30 udjeNL, Mar 12, 2015
    Last edited by a moderator: Mar 12, 2015
    Ik heb de pluggen en het rubber afgekit.

    Hmmzz zit ff te bedenken hoe je dat met de scharnieren bedoeld...
    Want het komt hoger weg dan de bovenste plug dus scharnieren of dakgoot...
    En het komt aan beide kanten voor , alleen nu rechts alleen omdat auto beetje scheef stond.
     
  11. Ik heb nog even gekeken hij nog wat na gelekt.. Ik gok dat het de dakrails is...

    Dus warm maken verf stripper( niet te warm natuurlijk)
    Daarna voorzichtig de strip omhoog wippen?
     
  12. De strip los krijgen is inderdaad een kwestie van verwarmen en dan de strip omhoog trekken. Het moeilijkste is om een begin te krijgen wanneer je dat eenmaal hebt is het een kwestie van rustig verwarmen en de strip los trekken. Vaak is de strip daarna wel zo krom als een hoepel en niet meer te gebruiken.


    Misschien overbodig maar in een eerder bericht schrijf je dat er wel eens dakdragers op de auto worden gebruikt. Zijn de draadgaten waar de dakdragers in worden vastgeschroefd wel goed afgedicht? Wanneer deze niet goed zijn afgedicht of als er teveel kit ter plaatse van de draadgaten is verwijderd kan hier ook water door naar binnen lopen.
     
  13. Er zitten kunstof schroefjes in. Dus zou niet zo hard als nu moeten lopen als die lek is.
    Binnen 2 min watersproeien over het dak heb ik al water in de auto.

    Aan je c stijl zit aan de binnenkant ook een versteviging, als je door een gaatje kijkt zie je een roest speurtje lopen....
     
  14. Vrijdag eindelijk tijd zoals het nu lijkt.
     
  15. Vandaag de teller losgehad en zag dat een paar aansluitingen lichtelijk gescheurt waren (rondjes in de soldering) en die heb ik even aangetipt met de soldeerbout en bij sommigen een druppeltje erop. Voor de rest alles weg gekrapt met een mesje waar ik dacht dat kalk achtige zooi zat.
    Teller weer gemonteerd en de tijd wijst het uit hoe het gaat...
    Na tijd nog even uitgelezen.

    Anti diefstal storing
    snelheidssensor/ abs "A" storing...

    Welke sensor is "A" ,die ik eens na kan kijken voor de zekerheid?
     
  16. #36 udjeNL, Mar 25, 2015
    Last edited by a moderator: Mar 25, 2015
    Aaaaaarrgggggg

    Bij de kofferbak zo lek als een zeef:

    3e remlicht
    Achterlichten
    Dakrubbers
    Scharnieren


    Straks maar weer met de kit spuit rond
     
  17. Haha succes en de mazzel.
     
  18. op een :ford: gerelateerd forum????????

    het enige wat jij mist is een K voor je nickname :middelvingers:
     
  19. Ja sorry, kwam net thuis en moest me ff uitlaten.
    Niet helemaal juist om het hier te doen.

    maar baal er gewoon van, 5000euro nee getelt voor een auto en dan hoop je dat je wat goeds koopt en dan,
    Ene probleem na het andere, zodra het mooier weer is ga ik flink rond met de kit spuit.


    Nogmaals sorry voor mn reactie.
     

Share This Page