1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford focus 1 fase 2 valt spontaan uit

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door hoomer, 27 jun 2011.

  1. gisteren een paar keer gehad dat de focus uitviel tijdens het uitrijden bv : afrit snelweg terugschakelen tijdens het terugschakelen viel ie spontaan uit snel de koppeling losgelaten en al uitrollend gestart, dit is nu 4X gebeurd. heeft iemand enig idee waar ik ergens moet zoeken?

    focus 1.4 benzine
     
  2. Ontsteking die slechter gaat presteren naarmate de motor warmer wordt :?:

    Een klein scheurtje is meestal al genoeg, maar ik weet niet de FoFo nog een ontsteking met rotor heeft :?:

    Ik roep dus maar even wat/denk hardop.
     
  3. zou zoiets uitgelezen kunnen worden?
     
  4. bobine, brandstofpomp, nokkenassensor, injectoren......

    het probleem doet zich alleen voor bij uitrollen in de versnelling?
     
  5. Heb ik ook gehad bij mijn 1.6. Ik heb de stationair regelklep schoongemaakt en dat heeft bij mij het euvel verholpen.
     
  6. Gaat de motor echt uit, of reageert de motor niet meer en valt deze terug in de toeren?
    Dat laatste had ik toen mijn elektronisch gaspedaal de geest gaf.
     
  7. #7 fordfocused, 28 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2011
    Wel ervaring mee gehad met een gloedje nieuwe mkI uit 2001 motor was een 1.8 benzine en t euvel kwam bij mij ook voor bij afritten , terugschakelen uitrollen e.d. maar voordat dit gebeurde knipperde het motorlampje eerst en als je dan nog gas bijgaf kon je t voorkomen.

    De dealer Sietsma in zwolle had er toen geen verklaring/oplossing voor omdat het niet zelf te veroorzaken was dus moest ik er maar mee leren/leven rijden wat dus een reden was om niet langer dan een jaar deze focus te behouden.

    Misschien dat ze tegenwoordig wat verder zijn met dit probleem en t wel kunnen oplossen.

    mvg

    Michiel.
     
  8. hij valt echt uit, het is nog niet vaak gebeurd. totaal 4x vorige week daarna niet meer maar vond het toch wel vreemd ;)

    @mike ja het gebeurd alleen bij uitrollen
     
  9. De schakelaar die bij het koppelingspedaal zit kan dit probleem ook veroorzaken. Als deze schakelaar kapot is kan het zijn dat tijdens het rijden/schakelen het toerental te ver zakt en de motor afslaat. Deze schakelaar kan je zelf eenvoudig doormeten met een multimeter.
     
  10. ok JW en wat voor waarde zou ik moeten meten??
     
  11. .....had je de airco erbij aan???
    Zo ja, begin dan maar met het reinigen van je gasklephuis en stationairregelklep
    Dat heeft bij mijn Kalos het euvel weggenomen, sloeg dus alleen met airco aan
    uit zodra ik terugschakelde vanaf de snelweg of B-weg, vanaf de 60 km/h en
    lager deed hhij het prima.;)
     
  12. Het is puur een schakelaar die als hij wordt ingedrukt de 2 polen met elkaar verbind (of verbreekt dat weet ik zo niet zeker). De functie van deze schakelaar is om tijdens het rijden bij het ontkoppelen/schakelen het stationair toerental iets te verhogen zodat de motor niet afslaat.

    Zelf had ik het probleem dat als de airco aan stond en je de auto met de koppeling ingetrapt uit liet rollen en tegelijkertijd remde de motor af en toe afsloeg. Bij mij bleek er in deze schakelaar corrosie op de contact punten te zitten. Ik heb de schakelaar open gemaakt en schoongemaakt. Naderhand is de motor niet meer uitgevallen.

    Wellicht is het bij jou een ander probleem maar het kan denk ik geen kwaad om even naar de schakelaar te kijken (al is het alleen maar om deze schakelaar uit te kunnen sluiten).
     
  13. tis idd met airco aan :) ga deze opties dan maar eens een keer nalopen ;)
     
  14. heb vanavond het gasklephuis en stationairregelklep gereinigd, nu maar even aankijken. mocht het euvel nog niet weg zijn dan gaan we maar eens naar die schakelaar kijken die JW bedoelt ;)

    bedankt allemaal ;)
     
  15. de schakelaar onder het koppeling bedaal is toch om de cruicecontrol uit te schakelen als je de koppeling intrapt deze doet toch geen functie voor verhoogd stationair toerental ? wordt het niet afslaan bij airco aan niet geregeld door een vacuum systeem als je daar een lek hebt slaat hij ook af. of is dit bij ford anders iemand een idee.
     
  16. Deze schakelaar zit in elke focus en is dan 2 polig. Als je cruise control hebt is de schakelaar 4 polig (eigenlijk 2 schakelaars in 1 behuizing). Bij mijn vorige focus kon je ook duidelijk zien dat als je de auto uit liet rollen met de koppeling ingetrapt het toerental net boven de 1000 rpm bleef. Als de auto stilstond zakte het toerental dan naar 800 rpm. Met de kapotte schakelaar deed hij dat niet.
     
  17. ok bedankt voor de tip. ik dacht dat dat electronich geregeld werd door de pulsgever die door geeft dat de auto nog rolt en zo het toerental iets verhoogde
     
  18. valt spontaan uit

    Goedemorgen Allen,

    Ben hier ook nieuw, mijn naam is Galled en ben in bezit van een focus bouwjaar 2000 1.8(diesel).
    Hij valt tijdens het rijden vaak uit. Motor lichtje brand en je kunt niks meer doen. Tijdens het rijden sleutel weer even draaien en het start weer. Na 5 minuten en dan weer uit en weer opnieuw contact maken tijdens het rijden en dit zo 20 keer voordat ik bij mijn bestemming ben. Heb dit niet elk dag.
    Wat mijn auto wel elke dag heeft is dat het niet stationair rijdt.
    Blijkbaar hetzelfde probleem als onderstaande.....
     
  19. Gisteren heb ik het zelfde euvel gehad met mijn Ford Focus 1.8 flexifuel. Bij het uitrollen sloeg de motor op een rotonde af, waarbij de stuurbekrachtiging en rembekrachtiging wegviel. Met moeite geparkeerd, starten en ik kon weer gewoon verder rijden. Dealer gebeld, hij had er nog nooit van gehoord.
    Is het jouw nog gelukt om het probleem op te lossen?
    Zo ja, hoe heb je dit opgelost?
     

Deel Deze Pagina