ford focus 1.8 TDCI nu nieuw bouwjaar :S 11-2003 100pk tdci :D

Discussion in 'Mijn Focus' started by jpboerhof, May 17, 2007.

  1. @ buurman, jij kan ook een reactie anders op gaan vatten, als je namelijk mijn bericht goed leest, zal je eruit opmaken, dat ik strippen juist harstikke zonde zou vinden....
     

  2. :schater: +1

    Ik weet er nog wel 1 te liggen :mrgreen:
     
  3. oja? waar dan? :P
     
  4. Jammer JP, maar wat kosten lagertjes nou, kan je zelf inbouwen of is er speciale apparatuur voor nodig?
    Alleen of een lager al compressie verlies kan veroorzaken, geen idee. Wellicht ook de drijfstangen/zuigers/zuigerveren kapot dan?
    Erg zonde, je hebt net het blok verbouwd, wie weet valt het mee en is het bijvoorbeeld een klep die lekt.
     
  5. In uiterste geval weer ander blok erin. In onderdelen verkopen, en dan? Iets terugkopen waarvan je ook maar moet afwachten hoe ie technisch blijkt te zijn.
     
  6. helaas heb ik nu geen tijd en plek om een motor in te gaan bouwen.

    en momenteel rij ik 20 euro benzine per dag met de cougar weg, ( alleen voor het werk )

    morgen gaan we dus kijken naar vervangers ( alleen diesel km vreters, en ws van vag maar geen vw :P)
     
  7. Gewoon effe een oud hok ofzo. Ouwe Escort diesel, Fiesta diesel of kijk ook eens naar een Courier diesel. Kosten geen drol.
     
  8. #2928 dutchguy, Aug 24, 2012
    Last edited by a moderator: Aug 24, 2012
    Ik blijf er bij dat je de krukas poelie goed moet controleren! Dit kan geluiden veroorzaken die praktisch hetzelfde klinken als een defect krukas lager! Dit was bij mij namelijk ook het geval!
    Vreemde 'tikkende' geluiden uit het carter en trillen/vibreren van de hele auto.

    Google er maar eens op en check wat filmpjes op youtube.
    Waar je op moet zoeken is: "harmonic balancer"

    Ik weet dat Büchli een soort van autoriteit is op gebied van diesel diagnose; maar ik krijg toch echt het idee dat ze misschien toch niet helemaal weten waar ze altijd mee bezig zijn. Het begon al met die verstuivers..... hoe kan je nu verstuivers leveren met dezelfde code.... dat horen ze al te weten dat dat niet gaat.
    Daarnaast vindt ik het al behoorlijk verdacht dat ze überhaupt verstuivers met dezelfde correctiecode kunnen produceren; bij mijn weten kan dat niet.
    Iedere verstuiver wordt door de computer getest en die spuugt dan een unieke code uit (als ze het goed doen!)

    Iets roepen over een krukaslager en dan meteen de compressie de schuld geven komt mij ook niet geloofwaardig over.
     
  9. Jammer Jan-Piet; ik heb er geen andere woorden voor..!:nocheer:
     
  10. helaas rookte de auto ook behoorlijk blauw. denk niet dat dat goed is, maargoed, zelf niet gezien.

    de tik kwam aan de kant van de versnellingsbak weg.. niet aan de kant van de poelies.

    lijkt mij dat het ook het vliegwiel kan zijn... ( maar ja die is nog maar 40k oud. mag ( let op mag ) nog niet defect zijn maar kan natuurlijk wel )

    maar even zien hoe en wat.
     
  11. @JP; wat een kl*tezooi. Ding niet uit elkaar halen. Op zoek naar een ander blok. De wagon is er te mooi voor....
     
  12. VAG diesel, weet je het zeker?
    Wel een 1.9tdi nemen dan, zeker geen 2.0tdi uit de 1e serie. Ook niet uit de latere.
    2.5tdi's zuipen en zijn niet heel betrouwbaar (iets met nokkenassen).
    Neem overigens niet aan dat je voor een 6pitter diesel gaat, maar die zou ik niet nemen.

    Heel stom gezegd, is een 107 of een aygo niet iets voor de tussentijd? Eventueel een slowmotion polo oid?
     
  13. heb een leuke ibiza 1.9 gezien, maar even zien, hij is kanarie geel.

    een 2.0tdi of 6 pitter zeker niet, moet nu sparen haha :)
     
  14. Een ibiza 1.9 sdi of tdi?, heb er 5 jaar in gereden, lekker autootje en ligt superstrak in de bochten. Vond het heerlijke auto en ja hij was ook kanariegeel. (64-hp-fz)
     
  15. een tdi uit 2002 :) leuk karretje voor me meisje later ;);)
     
  16. Dat rijdt lekker zo'n vag diesel. Even langs JD of Hartog voor wat anabolen :)
     
  17. haha nou nee, xd puur voor woon werk nu even dus ff radiotje en subwaffer erin en karren ;)

    maar eerst maar eens kijken of het wel wat is.
     
  18. Dat is weer balen jp!
    Niemand kan natuurlijk voor jou beslissen (en in jouw portemonnee kijken), maar ik ben het wel eens dat het erg zonde zou zijn als je 'm in onderdelen verkoopt.
    Succes met deze moeilijke keuze!
     
  19. Ik heb volgens mij nog wel ovale boxen, goede, liggen die in de achterkant passen.
    Pm me maar bij interesse.
     
  20. hoi nee hoeft niet hoor ;)

    in alle 4 deuren zitten goede ( nou ja vergeleken met wat ik had redelijke ) speakers, de hoedeplank is al bekapt voor 6x9 speakers, die ga ik er ook maar in lepelen zodat ik van de gaten af ben :)

    dus inmiddels is de nieuwe km vreter alweer gearriveerd :)

    1e indruk bij de auto was redelijk, lak is matig toch behoorlijk wat plekjes doffe kleur etc, maar goed, het is maar een km vreter.

    de techniek, de 100pk sterke tdi pompverstuiver motor is een beul :D, echt heel fijn en sterk motortje, ook het sturen valt mee niks tegen, eigenlijk gewoon heel goed :D ( en dat op een onverlaagde auto met 14 inch stalen velgen ) dus ook positief.

    mankementen heeft hij helaas ook..

    kachel is vreemd, moet een nieuw paneeltje in, de electronica is niet fris meer.

    ook de achterruitenwissermotor doethet niet meer.

    maar dat mag de pret niet drukken. hij was spotgoedkoop.


    wat dan met de focus... tsja, lang verhaal kort, hij gaat eerst bij mijn ouders op de oprit staan, zodat hij geschorst en uit de verzekering kan.

    zodra het hok er is haal ik em dan naar huis. dan kan de keuze gemaakt worden van maken of demonteren. ( hangt ook van de seat af hoe die in de toekomst gaat voldoen )
     

Share This Page