ford focus 1.8 TDCI nu nieuw bouwjaar :S 11-2003 100pk tdci :D

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door jpboerhof, 17 mei 2007.

  1. Die van JP is niet max getuned, dat werd ook aangegeven bij UT. JP zit volgens mij ook rond de 320Nm als ik het goed heb.
    Maar dan nog, zo lang heeft hij niet met de tuning gereden, dus blijft een vreemd verhaal.
     
  2. ik zat idd ook rond de 320 nm..

    standaard trok hij al 300nm toen.

    zodra de auto weer rijd zoals hij moet rijden ga ik unlimited tuning bellen, op hun site geven ze aan dat de tuning onder service weer terug wordt gezet. dus ben benieuwd.

    vanochtend stonden dus alle correctiie waardes van de verstuivers op 000000000000000000 en hij starte ook niet meer...

    na het opnieuw invoeren van de juiste codes wel weer, maar goed, wel hokkebokken.... :(
     
  3. vliegwiel enzo had je vervangen met de motorombouw toch?

    wat al aangegeven wordt: vervang de krukaspoelie is
    op www.misterauto.nl worden hele mooie setjes van contitech aangeboden, compleet met multiriem.

    bij mij hielp het toen zekerweten, blok liep een heel stuk rustiger
     
  4. jupzz vliegwiel heb ik al gehad zit een dmv weer in ;)

    het lijkt me stug dat mijn krukaspoelie zo ineens samen met de rest aan flarden gaat.
    voor de tijd had ik geen enkele trilling namelijk.

    je linkje werkt trouwens niet goed denk ik ;)
     
  5. zonet unlimited tuning even gesproken, maar de verstuivers zitten ( zoals ik ook al verwacht had ) niet versleuteld in de tuning.

    tuning gaat er als de motor weer goed loopt weer gewoon terug op :)

    nu dus maar even afwachten wat de software update gaat doen.

    ik vind het wel heel vreemd dat de ecu of icu telkens de correctiewaarden van de verstuivers verliest.

    zou de regelunit misschien ook aan einde zijn?? :ohno:
     
  6. #2906 dutchguy, 22 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2012
    Dat komt wel eens vaker voor bij de eerste generatie tdci's met dubbele ecu.
    Het heeft in ieder geval niets te maken met de tuning; deze zit opgeslagen in de hoofd ecu achter het handschoenen vak.
    De verstuiver correcties zitten in de delphi ecu onder de accubak.

    Als je de correcties aanpast, dan heeft dat ook geen effect op de tuning.

    Inleren met een universele diagnose tool heeft 9 van de 10 keer als resultaat dat de code op 0000000 komt te staan.
    Het lukt mij alleen goed met m'n wds.

    Wel een apart verhaal dat er nu nog een update komt voor de tdci. Kan dat bijna niet geloven. Zijn ze niet in de war met de nieuwste generatie 1800? Die bijvoorbeeld in de focus 2 ligt?

    Anyway vraag ze bij de dealer even naar het calibratie nummer (partnummer) en/of bestandsnaam.

    Bij mij was overigens wel ineens die poelie defect, Echt heel bijzonder.
    Dus ik denk nog steeds verdacht...
     
  7. ze hadden net een nieuwe computer met de juiste inleer software ( volgens hun )

    maar ik ben inderdaad bang dat mijn icu defect is...

    over de poelie, wel vreemd dat de trillingen ( schokkken ) nietregelmatig met het toerental meegaan.. maargoed, misschien idd eens vervangen.

    we shall see......
     
  8. Het kostte ut toen ook al veel tijd om in de ecu te komen. Bij een andere garage ook toch?
     
  9. die trillingen die die poelie veroorzaakt komt er zo ineens, dat had ik ook namelijk.

    heenweg naar het werk liep het motortje mooi relax, op de terugweg liep die veel trillerig...

    het kan zowieso nooit kwaad om te vervangen.

    en de link is www.mister-auto.nl was het "-" vergeten
     
  10. helaas nog meer chips.....

    denk dat hij in onderdelen weg gaat..................

    :shooting::focus:
     
  11. Nog meer? :(
     
  12. wat mankeert er nog meer aan dan?
     
  13. chips is nooit goed... wat mankeerd er nog meer aan ?
     
  14. compressie is waarschijnlijk niet goed, en hele grote kans dat er een krukaslager aan bout is... ( compressie kan ik nog laten meten, maar goed als de krukaslager al kapot is hou ik op... :(

    dit is gemeld door Buchli, hier staat de auto sinds gister.
     
  15. dat ga je niet menen JP :crying:
     
  16. Balen zeg... dan kan het blok weer uit elkaar :nocheer:
    Zou zonde zijn als je hem gaat slopen, wagen is verder toch in een prima staat?
    Gewoon schorsen en je tijd er voor nemen, de ruimte heb je toch!
     
  17. idd, je bouwt eerst een hele mooie auto, verkoopt hem daarna, koopt hem weer terug omdat je waarschijnlijk spijt had van de verkoop, pompt er nog meer geld in om um nóg mooier te maken, en nu ga je um strippen? :loco:
     
  18. JP, wat klöte joh, dacht je dat je m helemaal voorelkaar had, krijg je dit. Erg sneu!!! En het is ook niet lekker nu je net met je huis en de schuur bezig bent, maar dat zijn wel betere investeringen dan die Focus (of elke andere auto dan ook..)

    onzin, die auto is ingeruild op een mooie Cougar, dat was in die tijd een goede keuze. Later terug gekocht om dat er toen weer andere keuzes gemaakt konden worden op basis van de mogelijkheden die er toen waren en de cougar die uit elkaar lag.

    Je kunt het ook gewoon lullig vinden voor iemand of anders begrijp je ook maar niets van een ander's acties, maar om nu gelijk deze smiley te plaatsen? :nocheer:
     
  19. we gaan het zien. alle opties zijn nu nog open in ieder geval.

    ik kan hem nu in ieder geval niet maken omdat ik geen hok heb, dus maar kijken naar een knaken bak.

    als ie wel uit elkaar gaat kan ik em in ieder geval niet terug kopen ;);)

    andere motor erin, 2,0 tdci :badgrin:
     

Deel Deze Pagina